PDA

View Full Version : Gitaarsound Green Day



xSophie
8 maart 2009, 19:03
Ik ben al best wel lang Green Day fan, en vind hun gitaarsound eigenlijk wel heel erg lekker klinken. Ik probeer sinds dat ik gitaar speel een beetje die sound te benaderen maar zonder succes. In een oude uitgave van de gitarist heb ik nog wel iets kunnen vinden om die sound een beetje te krijgen maar dat wilde ook niet echt werken. Op internet heb ik ook niet echt veel gevonden alleen iets op de site van Gibson maar dat klinkt ook niet echt heel erg lekker. Want het probleem is, dat ik een Roland Micro cube heb als versterker waar ik heel tevreden mee ben, alleen zit er maar een tone knop op en niet 3 aparte knoppen voor Treble Mid en Bass.

Dus iemand tips en trucks over hoe ik met een micro cube toch een beetje een green day geluid kan krijgen?

alvast bedankt voor het helpen.

DeiDRagonas
8 maart 2009, 19:11
Als dat echte vette Greenday geluid in je Cube zou zitten, zou die dude van Greenday (ff zn naam kwijt..) zelf wel over Cubes spelen. Dat gaat je gewoon niet lukken dus! Enige manier om zn sound te krijgen is flink aantal duizend apenootjes uitgeven in een muziekzaak.

Dus... Gebruik je oren en probeer zo dichtbij als mogelijk te komen als maar kan met je Cube. Daar moet je dan helaas tevreden mee zijn, denk ik.

Groetjes en succes, R!

kenx
8 maart 2009, 19:12
Billie Joe Armstrong (newer) of Green Day
Drive - 6
Treble - 10
Mid - 8
Bass - 5
Reverb - 3

Probeer deze eens. Aangezien je 1 enkele knop hebt voor treble mid en bas, en je ziet dat deze hierboven allemaal langs de hoge kant staan. Zou ik hem proberen tussen de 5-10 iig.
Iid, luisteren en zo goed mogelijk proberen te benaderen.

Mvg,

Kenny

DeiDRagonas
8 maart 2009, 19:14
Billie Joe Armstrong (newer) of Green Day
Drive - 6
Treble - 10
Mid - 8
Bass - 5
Reverb - 3

Probeer deze is

Lol.. Ze heeft maar 1 toneknop...

YoJorisss
8 maart 2009, 22:17
@Ragonas

Of je bent blond, of gewoon super dom.

Welk stukje van deze zin begrijp je niet: Aangezien je 1 enkele knop hebt voor treble mid en bas, en je ziet dat deze hierboven allemaal langs de hoge kant staan. Zou ik hem proberen tussen de 5-10 iig.

Hmm?

JeroenSchaaf
8 maart 2009, 22:22
Hijs donker blond!

Je kan die opmerking tweeledig opvatten. Met:

1 : Ze heeft maar 1 tone knop!:dontgeti:

of

2 : Lol ze heeft maar 1 tone knop! meer was wel handiger geweest.

En nu weer apenootjes tellen!:cheerup:

DeiDRagonas
8 maart 2009, 22:28
Wat!??? Mis ik nu wat of leest er iemand niet goed?

Ooh ik zie t al... Doos!! Dat heeft ie er later bijgezet dus! Pff..

;)

R!

rocker_71
9 maart 2009, 12:40
Voor de Cube:
Kies Classic Stack, gain op 3 uur.
Toneknop bijstellen afhankelijk van je gitaar. Wel de brug pickup gebruiken.
Verder alleen snelle powerchords spelen! :blast:

Moet toch wel lukken. heb zelf ook een MC en klinkt best aardig.

edit: om het je heel makkelijk te maken:

Gitarrist Band/Interpret Song Tone EFX Del/Rev Amp Model Gain Volume
Billy Joe Armstrong Green Day Boulevard Of Broken Dreams 17 15,5 13 Classic 15,5 9


(komt vd Yahoo group die ik ooit heb opgezxet.
http://launch.groups.yahoo.com/group/Roland_Microcube/
Daar staat bij files een document met allerlei instellingen van bekende gitaristen)

hole
9 maart 2009, 13:11
@Ragonas

Of je bent blond, of gewoon super dom.

Welk stukje van deze zin begrijp je niet: Aangezien je 1 enkele knop hebt voor treble mid en bas, en je ziet dat deze hierboven allemaal langs de hoge kant staan. Zou ik hem proberen tussen de 5-10 iig.

Hmm?

Prettige reactie, zeker gezien het feit dat je al zo lang het forum bezoekt.


@TS Wat DeiDragonas al zegt: met de cube krijg je nooit 100% hetzelfde sound, maar je kunt er zeker wel dicht in de buurt komen. Daarnaast: het hoeft toch niet 100% te zijn kwa sound, wil het toch nog klinken ;)

xSophie
9 maart 2009, 20:36
Ik wil ook niet precies het zelfde geluid krijgen, want daar heb ik ook niet de goede spullen voor. Maar als het er op lijkt en ook lekker klinkt met het meespelen ben ik ook al heel erg blij.