PDA

View Full Version : Peavey Valve King 112 (50W)



BosaBoss
8 maart 2009, 18:27
Heb deze versterker gezien voor €300, is iets meer dan 1 jaar oud. Is dit een goede prijs? Hij kost nieuw ongeveer €400...

Thiez
8 maart 2009, 21:36
prijs misschien wel maar de versterker ben ik zelf niet kapot van. ik vond de sound erg tegenvallen. dus als je erover nadenkt hem te kopen zou ik in ieder geval hem eerst goed uitproberen

Orpheo
8 maart 2009, 21:41
ik vond, en vind, de peavey eigenlijk heel goed klinken. past precies in mijn spel. de combi ik, gitaar en amp klinkt heel erg prettig, vind ik zelf.

de prijs. standaard is dat je ongeveer 1/3 van de prijs afroomt. dus als je 275 betaald, is dat een nette prijs. niet 300.

pasqual
8 maart 2009, 21:46
ik heb zelf de 212 en ben er zeer tevreden over. Thiez dus niet, maar dat zul je toch echt zelf moeten uitproberen. het is ook een kwestie van de juiste instellingen en daar kom je op 5 minuten niet achter. nu is een 112 niet hetzelfde als een 212 maar ze zullen niet ver uit elkaar liggen qua mogelijkheden.

luister eens naar dit muziekje: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120470

ff de link aanklikken. dit is met mijn strat over mijn valveking 212 met eminence the governors speakers. dit is een van de mogelijkheden van wat je er uit kan krijgen. de eminence speakers klinken niet zoveel anders als de orginele trouwens.

groeten Pasqual.

Thiez
8 maart 2009, 21:50
ik heb de peavey valveking head geprobeerd. en dat vond ik niet echt super.
het kan ook omdat hij op een stagg cabinetje stond wat misschien niet de versterker uit laat komen zoals het hoord.

Het klinkt aardig goed pasqual!

pasqual
8 maart 2009, 22:05
bedankt Thiez.

ik denk ook dat een head heel erg afhankelijk is van de cab ( en speakers ) wat je erbij gebruikt. wellicht dat je 'm met een bogner cab met v 30's meteen had meegenomen, wie weet. maar de valveking leent zich wel voor aanpassingen. ik heb ook de reverb tank vervangen voor een 17" accutronics unit. die orginele ruby tank is echt Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.;). trouwens, de head is toch ook 100 watt?

groeten Pasqual.

Thiez
8 maart 2009, 22:08
jah is een 100watt. ik vond de cleansounds wel goed alleen zodra ik de gain wat verder open draaide werd het echt 1 grote rampzaligheid om het zo maar te zeggen. het klonk nergens meer naar. het bromde, klonk modderig, totaal niet strak.

pasqual
8 maart 2009, 22:51
met welke gitaar? ik heb zelf de gain maar op 12 uur staan ( voor de helft ) en dan heb je vervorming zat om een vet geluid te krijgen en dat met single coils. maar nogmaals, de cab eronder scheelt ook. als ik metal zou spelen had ik waarschijnlijk niet voor deze amp gekozen. maar voor ( stevige ) rock is ie echt wel geschikt.

groeten Pasqual.

Orpheo
9 maart 2009, 01:23
jah is een 100watt. ik vond de cleansounds wel goed alleen zodra ik de gain wat verder open draaide werd het echt 1 grote rampzaligheid om het zo maar te zeggen. het klonk nergens meer naar. het bromde, klonk modderig, totaal niet strak.

dat ligt dan echt aan je spel denk ik. Ik krijg d'r een behoorlijk strakke sound uit. tuurlijk, tis geen ENGL, maar hij gaat behoorlijk goed mee hoor. Voor niet al te complexe dingen doet 'ie t heel aardig. Maar goed, ja, je moet 't natuurlijk wel in perspectief zien! de amp is 400 euro, de 112. tis geen high high end amp ofzo. maar als je 'm zet naast zijn concurrenten, denk ik niet datje moet klagen. Nja, ik speel d'r met plezier op. heel veel plezier zelfs :)

BosaBoss
9 maart 2009, 06:50
Klinkt niet slecht, maar het is dan weer een 100W en de 112 is maar de helft (50).
Ik had het er misschien moeten bij vertellen, maar ik wil vooral blues, funk en een beetje rock spelen; a la Stevie Ray Vaughan, Red Hot Chili Peppers, Jimi Hendrix.. Is deze versterker daarvoor geschikt?

Ik ga allessinds nog proberen wat van de prijs te doen, want 300 vond ik ook net iets teveel.

arjanb01
9 maart 2009, 07:23
Klinkt niet slecht, maar het is dan weer een 100W en de 112 is maar de helft (50).
Ik had het er misschien moeten bij vertellen, maar ik wil vooral blues, funk en een beetje rock spelen; a la Stevie Ray Vaughan, Red Hot Chili Peppers, Jimi Hendrix.. Is deze versterker daarvoor geschikt?

Ik ga allessinds nog proberen wat van de prijs te doen, want 300 vond ik ook net iets teveel.

Testen is niet onverstandig. Het blijft een goedkopere buizenamp en geen high end spul. Ik vond de VK voor het geld prima, heb hem gehoord en getest maar de (goedkopere) peaveys klinken toch een beetje schel en daar heeft deze op veel gain heel veel last van.
Is het niet je ding, doorsparen en doorgaan naar een fender blues deluxe of hotrod deville (daar kan je nl clapton, stevie ray etc... prima mee spelen). En hij vreet goed pedaaltjes dus ook niet verkeerd... Heb de HR de ville zelf gehad, nice amp.

Orpheo
9 maart 2009, 11:42
Klinkt niet slecht, maar het is dan weer een 100W en de 112 is maar de helft (50).
Ik had het er misschien moeten bij vertellen, maar ik wil vooral blues, funk en een beetje rock spelen; a la Stevie Ray Vaughan, Red Hot Chili Peppers, Jimi Hendrix.. Is deze versterker daarvoor geschikt?

Ik ga allessinds nog proberen wat van de prijs te doen, want 300 vond ik ook net iets teveel.

oh ja joh, makkelijk. het cleane kanaal met de bright switch is te gek voor funky dingen. de drive is ideaal voor een warme, rollende drive. voor metal natuurlijk ook. de resonance switch (tight/loose) en de classA/AB switch geeft je enorme diversiteit in tones.

en dat ie 'maar' 50 watt is; laat je daar niet door bedonderen. maakt geen REET uit voor volume. is maar 3 db harder dan een 100 watter, en is 'maar' 10 db harder dan een 5 watter. en dat zijn allemaal enorme hoeveelheden volume.

pasqual
9 maart 2009, 18:45
de 100 watter ( 212 ) zal hooguit wat meer "ballen" hebben als de 112. dat komt simpelweg doordat ie een speaker meer heeft en een grotere behuizing. je kan er ook nog een extension kast ( 112 ) bijkopen, zoals een gesloten kast, dan heb je evenveel of meer "ballen".

groeten Pasqual.

Thiez
9 maart 2009, 19:54
Ik heb denk ik inderdaad een verkeerd beeld gekregen van deze versterker. De andere gitarist van mijn band had hem en heb er ook keer op gespeeld maar het kan aan cabinet liggen of zijn afstelling ofzo. mijn excuses voor misschien verkeerd gegeven review

pasqual
9 maart 2009, 22:31
Ik heb denk ik inderdaad een verkeerd beeld gekregen van deze versterker. De andere gitarist van mijn band had hem en heb er ook keer op gespeeld maar het kan aan cabinet liggen of zijn afstelling ofzo. mijn excuses voor misschien verkeerd gegeven review

is niet erg hoor, ik was niet beledigd. die knoppen zitten er niet voor niets op. het is heel vaak dat mensen niet uit hun amp halen wat er in zit, vooral beginners. en dan maar klagen over het geluid. je moet je ook niet voor de gek laten houden wat betreft de afkomst van gear: als er "made in china of korea" op staat, wil niet meteen zeggen dat het rotzooi is. natuurlijk zullen bepaalde componenten minder zijn, vandaar de prijs. ik heb zelf ook het een en ander vervangen: de pre-amp buizen, de speakers, de reverb-unit. ik heb ook op heel wat versterkers gespeeld ondertussen en de VK 212 is een van de betere qua geluid ( voor mijn stijl ) die ik ken. anyway: het maakt niet veel uit wat ik er van vind; je moet zelf gaan proberen en vergelijken met andere amps.

groeten Pasqual.

Mr_Moustache
10 maart 2009, 22:05
Als je tweedehands koopt moet je altijd (wat) pingelen.