PDA

View Full Version : Nieuwe Fender Strat



fahrzin
8 maart 2009, 14:23
Ik ben van plan om een nieuwe fender strat te kopen van ongeveer 600-800 euro. maar ik weet niet welke de beste keus is. ik zat te denken aan een fender strat 70's. met zo'n grote kop, vin ik mooi :p
Welke klinkt nou eigenlijk mooier? Een fender strat 60's of een fender strat 70's? of is dat meer persoonlijk?
Wat voor een raden jullie mij aan om te kopen? :strat:

BartL
8 maart 2009, 14:27
Hallootjes!

Zoals je zelf al stiekem aangeeft is het inderdaad ontzettend persoonlijk. Zelf denk ik niet dat ik het verschil tussen een 50's, 60's of 70's strat zal horen. Een strat is voor mij gewoon een strat.

Als je persee eentje met grote kop wil, zou ik je aanraden naar de winkel te gaan en alle strats met een grote kop te proberen. Dan kan je de gitaar die het lekkerst speelt meenemen!

Succes!

P.S. De zoekfunctie gebruiken is misschien ook een optie.

fahrzin
8 maart 2009, 14:30
Hallootjes!

Zoals je zelf al stiekem aangeeft is het inderdaad ontzettend persoonlijk. Zelf denk ik niet dat ik het verschil tussen een 50's, 60's of 70's strat zal horen. Een strat is voor mij gewoon een strat.

Als je persee eentje met grote kop wil, zou ik je aanraden naar de winkel te gaan en alle strats met een grote kop te proberen. Dan kan je de gitaar die het lekkerst speelt meenemen!

Succes!

P.S. De zoekfunctie gebruiken is misschien ook een optie.

cool thanx :p was ik eigenlijk al van plan om te doen :crazyhappy:

BartL
8 maart 2009, 14:40
...verstandig ;)

Renin
8 maart 2009, 15:01
Het klinkt alsof je op zoek bent naar de higway1 serie:

grote kop en binnen budget

rocker_71
8 maart 2009, 15:22
Highway One is zeker aan te raden!

bass blom
8 maart 2009, 15:23
Highway One is zeker aan te raden!

ja, lekkere gitaar, dikke jumbo frets :p

fahrzin
8 maart 2009, 15:32
Het klinkt alsof je op zoek bent naar de higway1 serie:

grote kop en binnen budget

euh...was dat, zo'n highway1 ding? :p
enne...is die dan ook in zo'n les paul kleur te krijgen? dat heet volgens mij sienna sunburst , zo'n andere kleur die der ook op lijkt heet Aged Cherry Burst. ik wil eigenlijk zo'n hamiltone (van Stevie Ray Vaughan) hebben :p maar die is volgensmij een beetje te duur :)

zat net nog ff te googlen, en toen zag ik dat die kleur te krijgen is voor +- 1200 euro (fender strat USA ofzo) :(:mad::confused:

rocker_71
8 maart 2009, 15:36
euh...was dat, zo'n highway1 ding? :p
enne...is die dan ook in zo'n les paul kleur te krijgen? dat heet volgens mij sienna sunburst , zo'n andere kleur die der ook op lijkt heet Aged Cherry Burst. ik wil eigenlijk zo'n hamiltone (van Stevie Ray Vaughan) hebben :p maar die is volgensmij een beetje te duur :)

zat net nog ff te googlen, en toen zag ik dat die kleur te krijgen is voor +- 1100 euro :(:mad::confused:

Kom kom, beetje googelen...

http://www.fender.com/products//search.php?section=guitars&cat=stratocaster&subcat=highwayone

jaspie
8 maart 2009, 15:38
euh...was dat, zo'n highway1 ding? :p


typ het ff in op google ofzo:P

En is sienna sunmburst niet ook bij een deluxe player strat te krijgen?? Of iets wat er op lijkt meen ik iig gezien te hebben.

edit: rocker was me voor

fahrzin
8 maart 2009, 15:38
Kom kom, beetje googelen...

http://www.fender.com/products//search.php?section=guitars&cat=stratocaster&subcat=highwayone

ja, maar wat is 't eigelijk....ik bedoel....'t is een stratocaster.......maarre........dat is ook het enige wat ik erover weet :p

fahrzin
8 maart 2009, 15:39
laat maar, k heb al wat op wikipedia gevonden :p

allochthomas
8 maart 2009, 15:46
Highway One is zeker aan te raden!
+1 voor de highway one.

heb er zelf ook 1 en ben er meer dan tevreden mee. speelt erg lekker, heeft een grote kop, elementen zijn top en dankzij de dunne laag nitro lak slijt hij nog eens snel ook(want relic gitaren zijn helemaal hot tegenwoordig:crazyhappy:)

fahrzin
8 maart 2009, 15:48
typ het ff in op google ofzo:P

En is sienna sunmburst niet ook bij een deluxe player strat te krijgen?? Of iets wat er op lijkt meen ik iig gezien te hebben.

edit: rocker was me voor

heb 'm gevonde voor 878 euro :crazyhappy:
http://www.dv247.com/invt/48086/
is wel een beetje duur. maar ik ga in de vakantie weer werken :strat:heb al 650 euro :jam:

FTI
8 maart 2009, 16:59
Voor dat bedrag kan je ook een goede tweedehandse strat kopen. Bijv rond de 600-700 zie ik vaak toch hele moie strat USA's.

Voor mij is een goede gitaar net als een goede wijn. Wordt gewoon beter met leeftijd! :)

Hendriks
8 maart 2009, 17:33
Of een mooie japanner , wink,wink

fahrzin
8 maart 2009, 18:06
Voor dat bedrag kan je ook een goede tweedehandse strat kopen. Bijv rond de 600-700 zie ik vaak toch hele moie strat USA's.

Voor mij is een goede gitaar net als een goede wijn. Wordt gewoon beter met leeftijd! :)

Ja weet ik, maar die kleur zie je bijna nooit, of dan is ie 2000 euro ofzo :mad:
en ik wil ook niet zo'n standaard kleur zoals zwart of sunburst want bijna iedereen die ik ken heeft een sunburst of zwart

fahrzin
8 maart 2009, 18:12
Of een mooie japanner , wink,wink

ja daar heb ik wel aan gedacht, maar ik wil echt een USA. ik wil een goede gitaar kopen en dat dat wordt dan ook mijn laatste is.

bass blom
8 maart 2009, 18:24
hij is wel mooi :p

http://www.dv247.com/assets/products/48093_l.jpg

FTI
8 maart 2009, 18:40
Of een mooie japanner , wink,wink


Hehe Hendriks. Die Strat van mij verkoop ik without probs.

FTI
8 maart 2009, 18:41
ja daar heb ik wel aan gedacht, maar ik wil echt een USA. ik wil een goede gitaar kopen en dat dat wordt dan ook mijn laatste is.


Sorry maar als ik zou tellen hoe vaak ik dit al niet gezegd heb.... Never say never; en , the grass is always greener :)

fahrzin
8 maart 2009, 18:59
Sorry maar als ik zou tellen hoe vaak ik dit al niet gezegd heb.... Never say never; en , the grass is always greener :)

tsja...maarre ik denk :p dat ik er maar 1 nodig heb want een strat is een beetje voor alles. niet voor metal ofzo maar dat speel ik toch niet :p

fahrzin
8 maart 2009, 19:00
hij is wel mooi :p

http://www.dv247.com/assets/products/48093_l.jpg

jep :crazyhappy: daarom wil ik 'm :p

Hendriks
8 maart 2009, 19:10
Hehe Hendriks. Die Strat van mij verkoop ik without probs.

Als ik nu had liggen kwam ik hem direct halen.

Bolder
8 maart 2009, 20:04
Ja ik heb zelf zelf een Highway One, vet puike gitaar goede kwaliteit, al mist ze soms een beetje schelheid.

Kijk wel uit met het snaren vervangen dat je er altijd spanning op houdt, ik weet niet of dit bij andere Strat's ook zo is, maar ik heb de eerste 2 jaar dus gewoon alle snaren eraf gehaald en toen begon de hals krom te staan, en dus liep ze aan bij het benden. Nu gebruik ik andere snaren en is me actie hoger en zet ik dus mijn snaren er anders op. En dus nu kan ik wel weer mijn snaren omhoog drukken zonder dat ze aanloopt

NB: En de lak slijt lekker snel! En kan tegen een stootje

FTI
8 maart 2009, 20:38
Ik vind dat heel raar. Het lijkt mij dat je gewoon de snaren eraf zou moeten kunnen halen zonder dat er ook iets met de nek gebeurt... nou... wel af en toe bijstellen met de truss rod. Maar dat de nek krom trekt lijkt me niet goed. Volgens mij is dat gewoon een defect - maar ik ben geen expert.

vulvasonic
8 maart 2009, 21:58
Ja ik heb zelf zelf een Highway One, vet puike gitaar goede kwaliteit, al mist ze soms een beetje schelheid.

Kijk wel uit met het snaren vervangen dat je er altijd spanning op houdt, ik weet niet of dit bij andere Strat's ook zo is, maar ik heb de eerste 2 jaar dus gewoon alle snaren eraf gehaald en toen begon de hals krom te staan, en dus liep ze aan bij het benden. Nu gebruik ik andere snaren en is me actie hoger en zet ik dus mijn snaren er anders op. En dus nu kan ik wel weer mijn snaren omhoog drukken zonder dat ze aanloopt

NB: En de lak slijt lekker snel! En kan tegen een stootje

Andere snaardiktes gebruikt misschien?
Een andere reden kan zijn dat de gitaar is verhuist van (bijvoorbeeld) zolder naar woonkamer, waar de verwarming een rol kan spelen bij het 'valstrekken' van de hals...

Ik heb altijd een stuk of wat gitaren in een vrachtwagen liggen. Kan ik makkelijk een jaar mee spelen, zonder iets aan de afstelling te hoeven doen. Maar als ik een van die gitaren dan een keertje mee naar huis neem, dan wordt het ding binnen twee dagen zo vals als een kraai. Ik heb me laten vertellen dat dit te maken heeft met de verwarming (luchtvochtigheid en warmte). Inmiddels weet ik helaas maar al te goed dat dit geen kletskoek is. AL mijn gitaren, Fenders en gibsons, hebben er last van.

Onder die omstandigheden is het goed afstellen van een gitaar een heel karwei, zeker bij gitaren met een maple neck, daar maple (esdoorn) een zeer stugge houtsoort is met de eigenschap graag terug te keren naar haar oorspronkelijke vorm. Een goede hals is dus ook meer dan een belangrijk detail om op te letten bij de aanschaf van een nieuwe gitaar.

mikeyaxeman
9 maart 2009, 16:36
ja daar heb ik wel aan gedacht, maar ik wil echt een USA. ik wil een goede gitaar kopen en dat dat wordt dan ook mijn laatste is.

Japanse Fenders zijn anders wel heel erg goede gitaren hoor, ze doen vaak niet onder voor USA's...

pietvanbuiten
9 maart 2009, 23:46
jep :crazyhappy: daarom wil ik 'm :p

jep, maar geen grote 70ies kop..........vond je mooi toch???

frekie
10 maart 2009, 11:38
Gewoon 2dehands kopen, er is genoeeg aanbod in deze credietcrisis, veel mensen zijn hun verzamelingen aan het uitdunnen.

Japans spul : Squier/Fender Japan, Tokai, Fernandes, Ibanez Blazer. Korea: Squier Protone, Samick Pro/Valley Arts series, Fenix.

Hals, toets en fretwerk goed checken dat is het belangrijkst. "Relic" is in mijn boek beschadigd, dan wil ik korting :stop:

Als je een beetje handig bent kan je voor genoemd budget ook al wat leuks samenstellen uit losse onderdelen, van Vox Humana, Tone Factory, Allparts, Rockinger enz. Kan je gaan voor top hardware en goed hout en je krijgt je Strat precies zoals JIJ hem hebben wil. Zelf een body in de olie zetten is niet moeilijk en zelf een Strat in elkaar schroeven ook niet.

fahrzin
10 maart 2009, 18:15
jep, maar geen grote 70ies kop..........vond je mooi toch???

lekker boejuh :p
hoeft niet perse maar is wel leuk ;)

Silco
12 maart 2009, 10:55
Ik ben wel blij dat je dit topic geopend heb. Ik ben zelf ook op zoek naar een Fender met vrijwel dezelfde specificaties met een prijsje tussen de 600 en 700 euro.

Kijk niet alleen naar Highway One's, maar ook naar Fender Strat Classic Player van jaren '70....

Wanneer ik tijd heb, ga ik naar Feedback en ga ik is ff flink spelen met die strats!

stevie ray
12 maart 2009, 11:18
Japanse Fenders zijn anders wel heel erg goede gitaren hoor, ze doen vaak niet onder voor USA's...


Japanse 'Fenders' worden bij Cort gemaakt... niet meer en minder dan een cort srat met fender spec's en officiele decal!

Mexicaanse Fenders worden bij Fender Mexico gemaakt...

geen dank hoor...

Lexvandoef
12 maart 2009, 12:42
Japanse 'Fenders' worden bij Cort gemaakt... niet meer en minder dan een cort srat met fender spec's en officiele decal!

Mexicaanse Fenders worden bij Fender Mexico gemaakt...

geen dank hoor...

Ik weet niet hoe het zit met de nieuwe MIJ fenders, maar de oude werden oa bij Fuji Gen Gakki gemaakt, niks geen Cort ;).