PDA

View Full Version : Metallica - Orion!



a darker shade of grey
7 maart 2009, 18:41
Orion is mijn nieuwe cover geworden. Heb hem op mijn soundclick (http://www.soundclick.com/Teun) gezet.

Wat ik dus van jullie graag zou horen is:
-feedback op de sound, de techniek, de mix et cetera.
-opbouwende kritiek en tips hoe ik het beter kan doen
-en vooral meningen: wat vinden jullie ervan?

Ik ben benieuwd!

harrie-beton
7 maart 2009, 19:09
Gewaagd nummer. Maar dit klinkt heel aardig, niet zo'n mooie toon als metallica maar zeker niet slecht. De overdrive is niet zo vet waardoor je veel toon hoort en dat vind ik mooi.

Is er in het begin een gitaar beetje vals?
Ik hoor weinig basgitaar, is die er niet?

a darker shade of grey
8 maart 2009, 11:22
Gewaagd nummer. Maar dit klinkt heel aardig, niet zo'n mooie toon als metallica maar zeker niet slecht. De overdrive is niet zo vet waardoor je veel toon hoort en dat vind ik mooi.

Is er in het begin een gitaar beetje vals?
Ik hoor weinig basgitaar, is die er niet?

Jawel hij is er wel, maar in de backing track, en dat volume houd ik heel laag, anders gaan de drums zo overheersen en ik wil vooral dat je mijn gitaar hoort natuurlijk ;)

Nee ik ben er gaandeweg ook achtergekomen dat die droge toon van metallica erg lastig na te bootsen is, ik vond deze sound ook wel lekker, dus ik denk doe ik die gewoon.

En hoe bedoel je, gewaagd nummer?

Bedankt voor je reactie :)

a darker shade of grey
12 maart 2009, 13:53
Heeft er niemand anders feedback voor mij? :O

JvD.
12 maart 2009, 18:56
kwa geluid. ik ben iemand die puur een "geluid" luisteraar is.
de backing klinkt verschrikkelijk. de gitaar sound is ook niet echt fijn. hoe heb je dit opgenomen? klinkt alsof je geen amp hebt gebruikt?

Die harmonics met delay, echt zalig. En ik vind de gitaar daar na heel lekker zingen in het steriobeeld. Let in dat stuk (4:10) wel op hoe je je noten afbreekt, dat kan denk ik netter.
Verder is alles gewoon prima gespeelt. De sound is echt nog niet okay, maar jij hebt natuurlijk niet alle middelen voor handen die de metallica'ers hebben. Ik hou van Orion, well done.

a darker shade of grey
12 maart 2009, 19:16
kwa geluid. ik ben iemand die puur een "geluid" luisteraar is.
de backing klinkt verschrikkelijk. de gitaar sound is ook niet echt fijn. hoe heb je dit opgenomen? klinkt alsof je geen amp hebt gebruikt?

Die harmonics met delay, echt zalig. En ik vind de gitaar daar na heel lekker zingen in het steriobeeld. Let in dat stuk (4:10) wel op hoe je je noten afbreekt, dat kan denk ik netter.
Verder is alles gewoon prima gespeelt. De sound is echt nog niet okay, maar jij hebt natuurlijk niet alle middelen voor handen die de metallica'ers hebben. Ik hou van Orion, well done.

Dankjewel! :)

Nee heb geen amp gebruikt, opgenomen met een Line6 Toneport via Gearbox naar Ableton Live. En dat noten afbreken, ik snap wat je bedoelt, ik zal er op letten volgende keer. En ja, de kwaliteit van de backing track heb ik geen controle over ;) Ik ben te lui om er zelf een in mekaar te draaien. Ik zal proberen mijn sound te verbeteren, heb je daar specifieke tips voor? Of wat je precies niet lekker vindt klinken aan de gitaren?

Bedankt voor je feedback! Waardeer ik!

FooFoo
17 maart 2009, 22:31
vind het wel vet klinken:blast:

vooral door gaan!:crazyhappy:

Bloodline
18 maart 2009, 11:57
Dankjewel! :)

Nee heb geen amp gebruikt, opgenomen met een Line6 Toneport via Gearbox naar Ableton Live. En dat noten afbreken, ik snap wat je bedoelt, ik zal er op letten volgende keer. En ja, de kwaliteit van de backing track heb ik geen controle over ;) Ik ben te lui om er zelf een in mekaar te draaien. Ik zal proberen mijn sound te verbeteren, heb je daar specifieke tips voor? Of wat je precies niet lekker vindt klinken aan de gitaren?

Bedankt voor je feedback! Waardeer ik!

Tja als je te lui bent over de backing en dat we dan tips moeten geven.
Een schop onder je kont moet je krijgen :D!

Jij hebt zo'n line6 toneport zie ik, probeer eens de treadplate dual. Prima versterker module.
Voor de rest vindt ik het niet eens zo slecht!

Ik heb wel een vraagje, en dan niet sarcastisch bedoelt hoor: Wat vindt je er zelf van ?

a darker shade of grey
18 maart 2009, 19:15
Tja als je te lui bent over de backing en dat we dan tips moeten geven.
Een schop onder je kont moet je krijgen :D!

Jij hebt zo'n line6 toneport zie ik, probeer eens de treadplate dual. Prima versterker module.
Voor de rest vindt ik het niet eens zo slecht!

Ik heb wel een vraagje, en dan niet sarcastisch bedoelt hoor: Wat vindt je er zelf van ?

Ik heb hem opgenomen met de Soldano module, ik vind de treadplate altijd wat modderig in de bas, dat moet ik zoveel tweaken, daar word ik echt moe van :P
En ja, ik kan natuurlijk ook zelf een drumloopje maken, maar goed, van veel betere kwaliteit dan de backingtrack zal het niet worden. Als ik een basgitaar had, had ik zelf de baslijn ingespeeld, maar helaas, financieel even niet toelaatbaar ;)

En wat vind ik er zelf van? Tsja, das natuurlijk altijd bevooroordeeld, ik heb er erg veel werk in zitten. Zowiezo het inspelen, en daarna nog het perfectioneren van de mix enzo, tis gewoon erg veel werk. En daarom ben ik best wel trots op mezelf, want ik vind het resultaat niet slecht. Ik hoor hier en daar wel foutjes, en in de solo's hoor ik ook wel wat oneffenheden natuurlijk, het kan altijd beter....maar toch, ik ben er erg tevreden mee. :)

SuperCrazyGuitarManiac
9 juli 2009, 22:11
het rockt zwaar! :rockon:

alles komt lekker door zonder dat het modderig word, alleen inderdaad af en toe die oneffenheden, en het begin klonk voor mijn gevoel ook niet helemaal perfect, maybe dat wat minder distortion de trick doet!

maar overall heerlijk :mmmm: i love it!

SCGM

edit:

sorry voor de bump :sssh:

Mr.Bluesbreaker
10 juli 2009, 00:55
Waarom heb je er in vredesnaam een flanger over de mainriff overheen gezet?
Als je die nu eens uitzet, wordt het al snel beter.