PDA

View Full Version : Reverb



Hallie
7 maart 2009, 18:05
dag allemaal,

ik heb thuis een epiphone valve junior en wat pedaaltjes, maar nog geen reverb.
wat ik zoek is heel simpel, maar ik ben niet zo thuis in de reverbs.
en er zijn er nogal wat op de markt.

mijn wensen;

-klein pedaal(maar dat zal bij de meeste merken wel het geval zijn)
-subtiel(alsof je de reverb van een versterker een beetje aan hebt)
-ook moet het live te pruimen zijn.

het gaat me niet zozeer om de freaky sounds die zo'n pedaal kan leveren..alhoewel dat ook leuk is, maar het moet in ieder geval heel subtiel kunnen klinken.

budget..
niet boven de 100 E

Aca Ilic
7 maart 2009, 18:07
Holy Grail van ElectroHarmonix is geen slechte galm.

guitargeek3
7 maart 2009, 18:11
Holy Grail van ElectroHarmonix is geen slechte galm.

+1

Simpel, goed, lekker.

j3r03n
7 maart 2009, 19:17
Een échte spring reverb: Danelectro Spring King Spring Reverb

https://www.musicianswebstore.com/prodimages/guitaraddons/danelectro/DSR1.gif

Mét kickpad om tegen je buis te stampen ;)

Remember the
angry young bands in the 60’s
who used to throw their amps
across the stage to get the
thunderous sound of springs
bashing around? Save your amp
(and your back). We’ve included
a “Kick Pad”. Go ahead–Give it a
little kick. It’s an unexpected
blast that can add an exclamation
point to the end of song…
and scare your drummer!

Ik heb m zelf niet, omdat mijn Voxke al n mooie reverb heeft, maar ik heb wel op het punt gestaan hem te kopen.

EDIT: Oh, hij is wel niet zo klein...

fredv
7 maart 2009, 19:56
Ibanz DE-7

nielsduursma
8 maart 2009, 12:28
Een échte spring reverb: Danelectro Spring King Spring Reverb

https://www.musicianswebstore.com/prodimages/guitaraddons/danelectro/DSR1.gif

Mét kickpad om tegen je buis te stampen ;)



Het is geen echte spring reverb geloof ik. De veer die erin zit is alleen maar om herrie te maken als je tegen dat ding schopt. Wat mij weer naar die kickpad brengt, die is dus om tegenaan te trappen zodat de veer gaat trillen, niet om tegen je buis/buizen aan te trappen dus.

Verder klinkt 'ie wel gaaf vond ik, alleen heeft de mijne het begeven nadat hij een tijdje opgeruimd in de doos heeft gelegen, beetje vaag...


Ibanz DE-7

Die Ibanez is een delay. Is weer een heel ander effect;)

En Hallie,
De Electro Harmonix Holy Grail wordt veel positiefs over gezegd. En anders ook even kijken naar de Holy Grail Plus. Die heeft iets meer opties en is wat kleiner dan de gewone Holy Grail geloof ik.
http://www.thomann.de/nl/electro_harmonix_holy_grail_plus.htm

j3r03n
8 maart 2009, 17:16
Het is geen echte spring reverb geloof ik. De veer die erin zit is alleen maar om herrie te maken als je tegen dat ding schopt. Wat mij weer naar die kickpad brengt, die is dus om tegenaan te trappen zodat de veer gaat trillen, niet om tegen je buis/buizen aan te trappen dus.


Foutje, ik bedoelde 'om tegen je veer te stampen'

Ik heb nog ff opgezocht, maar ik kan nergens precies vinden of die veer voor de reverb zorgt, of alleen voor het schoppen.

Blijkbaar zit er nog wel een digitale aanpassing in het signaalpad.

fredv
8 maart 2009, 23:36
Die Ibanez is een delay. Is weer een heel ander effect;)

http://www.thomann.de/nl/electro_harmonix_holy_grail_plus.htm

D E staat voor Delay Echo; deze komt aardig in de buurt van - en lijkt verdomd veel op - een reverb. In ieder geval geschikt om voor weinig geld een goed alternatief te hebben (net als de Palladins dus...). Ik vind deze bruikbaarder en beter klinken dan bijvoorbeeld een boss reverb of een electro harmonix: zet ze maar eens naast elkaar (en vergelijk de prijs!).

DeiDRagonas
9 maart 2009, 01:00
Ik zou ook een kijken naar een Holy Grail. Zo kickpad lijkt me maar niks. Als je eens per ongeluk tegen je pedalboard trapt krijg je dus ook geluid uit dat ding? Is dat niet onhandig?

R.

Yek1
9 maart 2009, 07:54
Ik vond de holy grail niet geweldig. Het ding gaf ook een hoge piep mee. Ik zou de Verbzilla van Line 6 kiezen. Goede recensies en een gewelidge Octo stand.

DeiDRagonas
9 maart 2009, 13:13
Inderdaad, ook dikke +1 voor de Line6 Verbzilla... Veeeel veelzijdiger dan de Holy Grail. Die pieptoon heb ik btw nooit gehoord uit n Holy Grail.

Grt R!

Thom TK
9 maart 2009, 13:34
Verbzilla is een goede inderdaad, net als de Boss RV-5 (of de RV-3).
Die is erg subtiel en heel erg veelzijdig...en klein natuurlijk!

peter_heijnen
9 maart 2009, 14:35
Hardwire rv-7.

Guitarleon
10 maart 2009, 14:21
T-Rex komt binnenkort ook met een nieuwe reverb: de Tonebug Reverb.
Het ziet er in ieder geval super uit, en de soundsamples zijn ook veelbelovend..

Hallie
15 maart 2009, 23:06
zo! terug van weggeweest..
bedankt voor alle reacties!

testlijst;

digitech hardwire
holygrail(plus)
verbzilla(maar god, ze zijn zo lelijk)
danelectro(alleen heb ik er nu al geen goed gevoel bij)
trex, die kleine heb ik ook gezien in de gitarist, ik wil ze wel testen, maar dat gaat me te duur worden denk ik. bovendien vond ik de test op youtube ruk.

Lex81
16 maart 2009, 12:54
zo! terug van weggeweest..
bedankt voor alle reacties!

testlijst;

digitech hardwire
holygrail(plus)
verbzilla(maar god, ze zijn zo lelijk)
danelectro(alleen heb ik er nu al geen goed gevoel bij)
trex, die kleine heb ik ook gezien in de gitarist, ik wil ze wel testen, maar dat gaat me te duur worden denk ik. bovendien vond ik de test op youtube ruk.


Laat even weten wat je ervan vond, als je de pedaaltjes getest heb.

Herman
16 maart 2009, 13:45
Voor een betaalbare veelzijdige reverb zou ik inderdaad de Line6 Verbzilla doen. Maar ik moet er bij zeggen dat ik hem uiteindelijk weg heb gedaan omdat ik zelf toch liever een "gewone" galm had ipv de berg opties die dat ding had, en de reverb uit m'n Koch klonk dan toch echt beter.. jammer genoeg is die dan weer niet trapbaar...

Thiez
18 april 2009, 20:39
ik zat te kijken naar een holy grail reverb en op de site van EHX staat een mooi kleine variant ervan. maar overal zie je alleen die grote hoekige versie te koop. weet iemand wat het verschil is en waar eventueel die kleine te koop is?

http://www.ehx.com/products/holy-grail


Ook zijn de meningen over de holy grail erg verdeeld dus ben ook van plan om nog even naar de hardwire te gaan kijken. dit beloofd veel goeds als ik mensen er zo eens over hoor.

stratman1976
19 april 2009, 13:05
Zo te zien zit er geen verschil tussen deze en de "oude" holy grail. De functies zijn hetzelfde. Misschien dat ze binnenin nog wat verandert hebben...

De behuizing is i.i.g. een stuk steviger.

Ik heb de holy grail ook een tijd gehad en vond hem niet echt goed:


ruis: altijd wanneer je een toon aanslaat
te weinig "wet" in te stellen zonder dat je eigen signaal wegvalt, na 12:00 valt je originele signaal weg (handig als je dat wel wilt)
eigen adapter nodig
te weinig reverb instellingen


Ik ken de hardwire RV-7 ook (heb ik sinds kort).
http://www.digitech.com/products/Hardwire/HW_StereoReverb.php
Deze klinkt waanzinnig, is ruis vrij en is zeer veelzijdig en true bypass (kan je aan of uit zetten).
goede behuizing, stevig en heeft lexicon reverbs. Voor mij is dit zo'n pedaal dat ik veel eerder had moeten kopen. Trekt wel 300mA (i.t.t. 500mA van de holy grail) maar mijn onespot doet et prima

De verbzilla ken ik niet, maar deze ligt in dezelfde prijsklasse als de RV-7 en heeft ongeveer dezelfde mogelijkheden als ik het pedaal bekijk (o.a. iets andere reverb instellingen)
voor een paar tientjes meer heb je dus de keuze uit veel betere pedalen, naar mijn mening.