PDA

View Full Version : Truss rod iets korter



barno
7 maart 2009, 10:15
even een vraagje:
zou een truss rod voor een gitaar volstaan voor een shortscale bass hals?
Ik vind daar nl geen aangepaste truss rod voor. (scale bashals: 30 inch)
barno

JacquesLeDick
7 maart 2009, 10:30
even een vraagje:
zou een truss rod voor een gitaar volstaan voor een shortscale bass hals?
Ik vind daar nl geen aangepaste truss rod voor. (scale bashals: 30 inch)
barno

Hoe lang is je trussrod?

barno
7 maart 2009, 10:49
440 ma weet nog niet juist hoe lang de hals van een 30 inch scale bas wordt. ik schat dat zo'n rod bij short scale basshals zou lopen van aan de nut tot waar de neck de pocket in gaat, niet ver genoeg dus, maar zou het werken?

(thx @ mod)

JacquesLeDick
7 maart 2009, 11:34
440 ma weet nog niet juist hoe lang de hals van een 30 inch scale bas wordt. ik schat dat zo'n rod bij short scale basshals zou lopen van aan de nut tot waar de neck de pocket in gaat, niet ver genoeg dus, maar zou het werken?

(thx @ mod)

Hmmmmmm kan je de trussrod niet omdraaien zodat ie met de stel schroef aan de neckjoint komt te zitten?
Ik heb wel trussrods liggen voor bass (590 totale lengte) waar je er eentje van kan overkopen maar die kunnen net iets te lang voor je zijn?

barno
7 maart 2009, 12:12
nee full scale bass rod is te lang idd. Anders moet ik toch maar vintage type nemen, geloof dat ze bij stemmac dingen hebben die je zelf op maat kan maken.

niekb
7 maart 2009, 12:15
Dat is denk ik een betere oplossing dan een erg korte gebruiken. Ik denk dat dat tot narigheid leidt.

Maar zelf maken is wellicht ook nog een optie. Aaron heeft vast wel wat tips voor je.

barno
7 maart 2009, 12:21
dat moet aaron mij dan maar eens tegoei uitleggen (zodat ik met die uitleg naar Flanders kan gaan want ik kan niks met metaal, Flanders wel :)

Kakihara
7 maart 2009, 12:28
Tadah : http://www.guitarbuild.com/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=534&forum=1

En nog eens tadah : http://www.youtube.com/watch?v=ysKRHdIaaEg