PDA

View Full Version : "Nieuwe" Gitaar



YoJorisss
6 maart 2009, 22:45
Ik heb ruim een maand geleden mijn eerste akoestische gitaar aangeschaft, dat was een Ibanez PF60SE (zie plaatje 1) 197 EURO

Plaatje 1:

http://www.ibanez.co.jp/products/images/ag2008/PF60SE_NT_27_01.gif


Na een paar weken begon het elementje wat erin zit te trillen en de winkel kon de gitaar op de een of andere reden niet naar de reperateur opsturen met excuus dat het de laatste in de serie was. Uiteindelijk kwamen ze met het voorstel om me een nieuwere versie te geven i.p.v mijn 'oude' te repareren, hiermee zijn ik en mijn vader na uitbundig testen, testen en nog eens testen mee eens geworden. Ik ben nu de trotse eigenaar van een Ibanez V205VECE 268 EURO (zie plaatje 2)

Plaatje 2:

http://www.dv247.com/assets/products/60935_l.jpg

Jedeel
7 maart 2009, 01:31
Gefeliciteerd met de mooie nieuwe!

En moest je het verschil van 71 euro bijbetalen of deed de shop er ook nog wat af?

snaarplukker
7 maart 2009, 11:41
Leuke verkooptruuk. Ik durf te wedden dat hij het zelf weer herstelt en het daarna weer aan het rek hangt.

YoJorisss
7 maart 2009, 13:47
Ik heb er niets voor hoeven te betalen, het duurde allemaal wat lang, de communicatie was slecht dus zie het als een 'goedmakertje'. Eerlijk gezegd maakt het me niet uit wat ze met de gitaar doen, al hangen ze hem terug, wat maakt mij het uit. Ik heb nu een betere en mooiere gitaar!

Het enige minpunt wat ik als beginner merk, is dat ik per se de versterkers plug in de gitaar moet hebben om het electrische stemkastje aan te zetten, het staat ook in de handleiding. Mijn vraag is, waarom zou je dat doen?

RoelTM
7 maart 2009, 13:52
Ik heb er niets voor hoeven te betalen, het duurde allemaal wat lang, de communicatie was slecht dus zie het als een 'goedmakertje'. Eerlijk gezegd maakt het me niet uit wat ze met de gitaar doen, al hangen ze hem terug, wat maakt mij het uit. Ik heb nu een betere en mooiere gitaar!

Het enige minpunt wat ik als beginner merk, is dat ik per se de versterkers plug in de gitaar moet hebben om het electrische stemkastje aan te zetten, het staat ook in de handleiding. Mijn vraag is, waarom zou je dat doen?
Precies, je hebt nu een betere, waarom zorgen maken om die andere? Gefeliciteerd d'r mee. :satisfie:

Heeft je stemapparaatje geen ingebouwde microfoon? Anders zou dat ding het zonder kabel moeten doen...


Edit: Ow, om aan te zetten. Ja, dat zie je wel vaker bij pedalen (zie: pendalen), dat er een jack in moet voor ie aan kan. Maar bij stemapparaten heb ik dit nog nooit gezien, zal er wel eentje zijn speciaal voor electrisch (elec / akoestisch).
Of heb je ook een pedaaltje?

http://www.elderly.com/images/accessories/ELA/TU2.jpg

Zoiets dus...

Of heb je meer zoiets:

http://www.stringandhornshop.com/upload_images/korg_tunerGA30.jpg

Jedeel
7 maart 2009, 16:22
Ik heb er niets voor hoeven te betalen, het duurde allemaal wat lang, de communicatie was slecht dus zie het als een 'goedmakertje'.
Dat is dan iig mooi van de winkel!



Het enige minpunt wat ik als beginner merk, is dat ik per se de versterkers plug in de gitaar moet hebben om het electrische stemkastje aan te zetten, het staat ook in de handleiding. Mijn vraag is, waarom zou je dat doen?
Ik denk dat je ingebouwde element/versterker tevens een tuner bevat?
Dan is dat wel normaal, want door het inpluggen van de jackplug wordt de batterij pas 'aangesproken'.
Anders zou de batterij leeg lopen bij niet gebruik.
Zie de jackplug maar als een soort van 'batterijschakelaar'.

YoJorisss
7 maart 2009, 16:44
@Jedeel, dat klopt ja. Echter, mijn vorige Ibanez had hetzelfde maar die werkte gewoon zonder een plug erin....daarom vond ik het raar :P Maar het is idd een tuner die E-A-D-G-B-E laat zien en of hij te hoog of te laag is..etc..het standaard verhaaltje.

Misschien een heel dom vraagje, maar ik wil mijn gitaar (ik heb dus een plug) op iets aansluiten waardoor ik hem versterk hoor, ik heb nog geen versterker.

Git Aar
7 maart 2009, 17:59
Sluit je gitaar niet zomaar ergens op aan, maar schaf een akoestische versterker aan.
Stag verkoopt 40 watt versterkertjes voor 125 euro. Best leuk om mee te beginnen.

Jedeel
8 maart 2009, 02:56
Misschien een heel dom vraagje, maar ik wil mijn gitaar (ik heb dus een plug) op iets aansluiten waardoor ik hem versterk hoor, ik heb nog geen versterker.
Als het voorlopig alleen maar is om te testen of het element werkt, zou ik even
'buurten' bij een gitarist in het bezit van een versterker voor een akoestische gitaar.

Of je moet zoals een vorige poster al schreef overgaan tot de aanschaf van een
versterker voor een akoest.

dunnoaname
8 maart 2009, 08:28
Overigens kan je ook best een akoestische gitaar op een versterker voor elektrische gitaar aansluiten. Stel dan wel alles clean af. Het klinkt ook minder goed, maar om uit te proberen is het prima.

YoJorisss
8 maart 2009, 13:57
bedankt, ik denk dat ik gewoon mijn oom ff een mailtje stuur of hij toevallig niet een versterkertje overheeft.....

YoJorisss
10 maart 2009, 12:23
Vraagje, ik ben de laatste tijd veel bezig met het liedje 'One Last Time' van 'The Kooks'. Hierbij klinkt de song het mooist als je een capo op de 6th fret zet, dit doe ik dus ook altijd. Nu viel mij vandaag op na het losmaken van de campo dat er tussen de snaren (op het hout dus) allemaal 'lelijke plekjes' op de hals zitten, wat dus door de capo komt (denk ik). Ik haal hem altijd eraf en zet hem nooit terug in de standaard met de capo erop.....

hoe kan dat? komt dit omdat ik hem er scheef op zet? komt het omdat hij er te strak opzit? ofwat?

Laser
10 maart 2009, 12:59
Fotootje???

Jedeel
10 maart 2009, 17:30
hoe kan dat? komt dit omdat ik hem er scheef op zet? komt het omdat hij er te strak opzit? ofwat?
Ik neem aan dat jouw capo toch wel voorzien is van enig rubber aan de binnenkanten?

YoJorisss
10 maart 2009, 21:36
Yus, rubber zit zowel aan de achterkant als aan de voorkant (tegen de fretten aan dus)