PDA

View Full Version : Fender Twin amp als speaker cabinet voor Marshall top?



Jorikjet
6 maart 2009, 21:14
Ik kan van iemand voor weinig een marshall top overnemen, maar ik heb geen losse speaker cabinet. Nu heb ik wel een Twin Amp van Fender, en de speaker kabel is er van los te koppelen. Nu is mijn vraag; kan ik de top op deze speakers aansluiten zonder dat de fender kapot gaat? het is een 100watt marshall, en de twin is ook 100 watt... ohm is ook in te stellen bij de marshall (en op de twin ook en staat op 16ohm.)

alvast bedankt!

Aca Ilic
6 maart 2009, 21:51
kan zeker...

guitarguru
6 maart 2009, 21:52
Lijkt mij geen probleem. Gewoon het speakersnoer (vanaf beide speakers?) in de speakeroutput van je Marshall top steken. Als de impedanties overeenkomen is het okay. Wat voor speakers zitten er in je Fender? Samen zullen ze die 100 watt moeten kunnen hebben lijkt mij.

budje
6 maart 2009, 21:54
je zal er wel hier en daar een fender-purist vreselijk pijn mee doen :soinnocent:

Joey Handsome
6 maart 2009, 21:57
Dat snoertje wat aan je speakers hangt is waarschijnlijk wel verdomd kort. Is best irritant om zo een head achter je Twin Amp te zetten, maar op zich kan het wel. Zo heb ik het met m'n Bassman 100 ook een keer gedaan.

Jorikjet
6 maart 2009, 22:22
Dat snoertje wat aan je speakers hangt is waarschijnlijk wel verdomd kort. Is best irritant om zo een head achter je Twin Amp te zetten, maar op zich kan het wel. Zo heb ik het met m'n Bassman 100 ook een keer gedaan.

volgens mij is het snoertje wel lang genoeg, zal morgen bij daglicht even goed kijken. er zitten 2 blauwe fender special design speakers in... volgens mij emninence ofzoiets. klinkt goed iig, maar ben benieuwd hoe het met de top klinkt.

oja, de top heeft 2 speaker outputs, kan gewoon de stekker in een van deze drukken?

thx

Jorikjet
7 maart 2009, 22:18
gelukt! :cooler: klonk goed in de oefenruimte, maar een bijpassend cabinet is toch wel toffer/veiliger!

http://www.swoos.nl/jorik/plexi.jpg

budje
8 maart 2009, 10:28
gelukt! :cooler: klonk goed in de oefenruimte, maar een bijpassend cabinet is toch wel toffer/veiliger!

http://www.swoos.nl/jorik/plexi.jpg

mooi rood is niet lelijk: ennnnnn... tipje: Bij zwier in vlissingen staat een tweedehands 4x12 van marshall in het rood. Niet goedkoop, maar wel sexy!!!

eggen_h
8 maart 2009, 10:53
Ik zou de top als onderzetter voor de twin amp gebruiken.. een TWIN! die mag je niet degraderen tot speakerkabinetje:(

Squier4ever
8 maart 2009, 10:55
Ik zou de top als onderzetter voor de twin amp gebruiken.. een TWIN! die mag je niet degraderen tot speakerkabinetje:(

tuurlijk wel, die marshall is tenminste een echte versterker :D

Jorikjet
8 maart 2009, 11:09
Ik zou de top als onderzetter voor de twin amp gebruiken.. een TWIN! die mag je niet degraderen tot speakerkabinetje:(

eens! daarom ben ik ook opzoek naar een mooi speaker cabinet, een 2x12 denk ik...

guitarguru
8 maart 2009, 11:11
Mooie rooie zeg!! Wat is dat nou precies voor Marshall? Ik zou zeggen een Super Lead, maar rood? Reissue of echte ouwe? Vroeger maakten ze ze wel in verschillende kleurtjes ja...
Wat is voor weinig dan? Of vraag ik te veel...:soinnocent:

Jorikjet
8 maart 2009, 11:49
het is geen echte marshall, maar een handgemaakte kopie voor de gitarist van Normaal destijds. point-to-point gesoldeerd (schijnt beter te klinken....), en een ingebouwde powersoak achtig systeem achterop. verders isie 1 op 1 gelijk aan een 1959 slp. cosmetisch wel wat kleine foutjes, zoals het horizontale lijntje die te laag zit (moet ongeveer 1cm onder logo lopen)

http://www.swoos.nl/jorik/versterkers.jpg

ff iets beter fototje

Erik70
8 maart 2009, 12:50
Je kan er nog iets van een tonebone-headswitscher er tussen en je hebt een prachtige Fender clean/Marshall drive setup. !!!!

guitarguru
8 maart 2009, 14:40
Je kan er nog iets van een tonebone-headswitscher er tussen en je hebt een prachtige Fender clean/Marshall drive setup. !!!!

Verdomd goed idee ja!!! :ok:

Jorikjet
8 maart 2009, 18:24
neh, ik wil gewoon een cabinetje erbij, hoef ik ook niet steeds die zware twin rond te slepen :speed: