PDA

View Full Version : Ah.. Zoveel Keus



Thijssie06
6 maart 2009, 20:45
Hey ik heb hulp nodig,

Ik ben dus opzoek naar een goede (combo) versterker waar ik weer een paar jaartjes mee vooruit kan, omdat mij n oude versterker echt te lomp is om mee te oefenen (Fender Performer 1000)
Maar er is zoveel keus, modeling- geen modeling ik weet het niet meer. En ik wil qua kwaliteit/geluid het liefst niet achteruit gaan natuurlijk. Prijsklasse: Ronde de 400/500 euro

Ik dacht zelf eerst aan een:

1. Vox VT50, de helft minder aan watts, en lekker alle effecten bij de hand, maar ik heb gehoord en gelezen dat het geluid van modeling versterkers niet echt goed is.

2. Randall RX, heb ergens de woordjes "Bagger" en "Onbetrouwbaar" gelezen.

3. ENGL Thunder 50

Misschien hebben jullie andere suggesties?

Alvast Bedankt,

Mathijs

Eko
6 maart 2009, 20:57
Een eerste goed advies..........vogel zelf eerst eens in een winkel. Laat je voorlichten over de mogelijkheden. Wat de een hier helder vindt , vindt de ander afgrijselijk bright. Wat ik een heerlijke crunch vind , vindt m`n buurman nog bijna clean enz......
Is niet om te pesten , maar voor 500,- is er zat te koop , zeker gebruikt.
Extra tip ( ja , het houdt niet op) neem je eigen gitaar mee om te testen. Dan weet je in ieder geval zeker hoe het gaat klinken als je weer thuis bent.

Thijssie06
9 maart 2009, 09:27
Zou de Marshall AVT50 tribute een goede optie kunnen zijn? :). Ik heb er nog nooit iets over gehoord.

pimmetje
9 maart 2009, 09:45
Vergeet niet dat die Engl Thunder een buizen-eindtrap heeft. Dat is een andere 50watt.

Wat bedoel je trouwens met "te lomp om mee te oefenen"? Heb je 't dan over vermogen, gewicht, afmetingen?
Want een andere 1x12"-combo zal qua afmetingen niet veel uitmaken. Een 50watter ipv een 100watter zal iets in gewicht schelen, maar niet enorm.
Het vermogen zie ik ook het probleem niet zo in, omdat hij een transistor einttrap heeft. Je kan 'm toch vrij straffeloos zachter zetten? En het verschil in volume tussen 100w en een 50w is niet enorm...

Als 't je om meer effecten gaat, kan je die ook los kopen. Daar hoef je geen andere amp voor te halen als het basisgeluid van deze in principe bevalt.

Ik vraag me dus af welk probleem je hoopt op te lossen. Als 't om transistorbakken met een 12AX7-buisje in de voortrap gaat, staat de Fender Perfomer 1000 namelijk juist wel goed bekend...

Thijssie06
9 maart 2009, 18:01
Ik bedoelde het vermogen, ik heb mn Fender nog nooit "Echt" kunnen gebruiken.
Ik gebruik hem altijd op zijn aller aller zachtst,anders blaas ik mezelf uit mn kamer,dat is weer wat overdreven maar een klein "tikje" verder dan staat hij al veel te hard. Hetzelfde geldt voor de twee distortion kanalen.

;)Hij heeft nog nooit zn best hoeven doen, sinds ik hem heb;)

JeanPaul du Vinnie
9 maart 2009, 18:40
2. Randall RX, heb ergens de woordjes "Bagger" en "Onbetrouwbaar" gelezen.

Ik heb 'm gehad. "Onbetrouwbaar" kan ik niet bevestigen want bij mij deed hij het altijd goed, maar "bagger", daar kan ik min of meer inkomen. Er zijn gewoon veel betere dingen te vinden op de tweedehandsmarkt... en zelfs nieuw tegenwoordig, met die Bugera's. Ik wou dat ik dat geweten had, vier jaar geleden.