PDA

View Full Version : Liedje voor me uit schrijven



Siembass
6 maart 2009, 17:51
Hallo allemaal:
ik wil samen met mijn bandje een nummer spelen, maar ik kan de basstabs niet vinden.
het liedje
Plug it in and turn me on-Krezip

ik heb veel sites al af gezocht naar de basstabs maar ik kan ze niet vinden en k kan het zelf niet zo goed horen, als iemand misschien even de moeite will doen, stuur dan een pm
Dankje wel

Rock on:punk:

snaarplukker
6 maart 2009, 18:03
Voor gitaar zijn de tabs wel te vinden zoals hier (http://www.ultimate-guitar.com/tabs/k/krezip/plug_it_in_and_turn_me_on_crd.htm). Voor de bas is er helaas niets voor te vinden.

Henkie spenkie
6 maart 2009, 18:21
Opzich is het niet een al te moeilijk nummer volgens mij. De bas speelt geen super belangrijke rol, dus volgens mij hoef je het niet precies zoals Joost van Haaren te spelen. Als je gewoon de gitaar volgt met grondtonen en het octaaf daarvan klinkt het al heel wat. Publiek merkt dat verschil nooit en het scheelt je zelf een hoop uitzoek en oefen werk. Bovendien zou je nog wat van je eigen creativiteit kwijt kunnen:hippie:

Als je het toch precies wilt weten is het gewoon goed luisteren. Ik zou je best willen helpen met uitzoeken (hoewel ik daar ook geen ster in ben eerlijk gezegt) maar ik heb het nummer niet, en via youtube is het lastiger, omdat daar door de slechte kwaliteit de bas wat minder goed uit de verf komt. Bovendien is youtube iritant met vooruit en terug spoelen.

In ieder geval succes!:hippie:

Henkie spenkie
6 maart 2009, 18:31
Ow en gast, je mail adres achter laten op een forum is nooit een goed idee. (kan misbruikt worden) Laat ze het dan naar jou PM (private mail) sturen. Dat is een optie op dit forum. Jij kunt je persoonlijke berichten dan teruglezen onder "gebruikersinstellingen". :hippie:

vincent136
8 maart 2009, 16:30
Gewoon de akkoorden even opzoeken op www.tabsrus.nl en klaar ben je. Ik neem aan dat je je noten op de hals kent he? zo niet, dan moet je echt hard aan de slag.

JazzBass
11 maart 2009, 20:00
Vind het toch wel raar dat je niet ff zelf de moeite neemt om er goed voor te gaan zitten. Zo leer je je gehoor te verbeteren en je leert de noten op de hals beter te vinden.. just my 2 cents..