PDA

View Full Version : Raar fret probleem



Azrael
17 maart 2003, 22:43
Als ik een vibrato maak en ik houdt hem iets van 8 sec aan dan begint en ijzer van mijn fret (of snaar dat weet ik niet zeker) af te schuren. Dit lijkt me niet gezond. Ik heb een Ibanez GRX40 dus het kan aan de goedkope frets liggen.
Bij voorbaar dank,

Sander

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Azrael op 2003-03-18 16:41 ]</font>

Anders Destium
17 maart 2003, 22:56
Bedoel je een vibrato met de brug (en tremolo-arm), in dat geval ben je bezig de knife-edges van je brug (heel snel) te verslijten. Dit is het grote nadeel van goedkope Ibanezzen, als je dit een tijd hebt en je gitaar begint steeds te ontstemmen moeten deze knife-edges worden bijgeslepen (nu nog niet). Ik raad je aan om niet al te hardhandig met de brug om te gaan, dat kan hij niet hebben. Als je al aan het sparen bent voor een andere gitaar maakt het minder uit...

Electrical Storm
17 maart 2003, 23:01
Ik denkt dat hij een vibrato bedoeld met zijn frethand (links?), aangezien er geen frets zijn in de buurt van de brug... Misschien zijn de frets te scherp en schrapen ze een stuk van de snaren af als de snaren er overheen glijden. Misschien dat je za dan moet bijvijlen. Het is in ieder geval een heel vaag probleem en misschien is het handig als het meer tot in de details toelicht...
Gebeurt het bijvoorbeeld bij alle frets/snaren of alleen als je een vibrato maakt in een bepaalde positie?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Electrical Storm op 2003-03-17 23:03 ]</font>

M Kactus
18 maart 2003, 10:31
Ben je er zeker van dat het ijzer is dat eraf komt? Niet lachen: het kunnen ook stukjes vinger zijn, als je het al even niet hebt schoongemaakt... Ik heb ook een GRX40 en dat probleem heb ik niet, je ziet wel dat ze een beetje afgesleten zijn, maar dat is bij elke gitaar zo...

M Kactus

Electrical Storm
18 maart 2003, 15:41
Ja, of gewoon roest en vuil van de snaren, daar heeft iedereen wel last van... Is de kleur van de prut waarvan jij denkt dat het ijzer is soms zwartig?!

Azrael
18 maart 2003, 16:23
Het is echt ijzer. En niet zwart. Ik heb het over vibrato met mijn vingers.

Azrael
18 maart 2003, 16:33
Ok , ik ben erachter waar het vandaan komt en het komt van mijn snaren. Zou het kunnen dat mijn snaar warm wordt er vervolgens slijt of iets dergelijks? Het is op al mijn frets.

Electrical Storm
18 maart 2003, 17:05
Nee dat kan niet. Koop gewoon een ander merk snaren want volgens mij heb jij er rotzooi op zitten nee niet te zuinig!! :lol:

Azrael
18 maart 2003, 17:40
Ernie Ball custom guage .9 tot .46
Prima snaren dacht ik zo. Maar ik zal eens andere proberen. Die Elixers misschien. Daar zit zo'n bescherm laagje op. Misschien ben ik er dan vanaf.

Electrical Storm
18 maart 2003, 19:06
Ernie Ball zijn inderdaad prima snaren. Man, jou probleem is echt één groot raadsel, heel erg vaag. Ben je al naar je dealer geweest met je gitaar? Mischien dat hij het wel ziet?

Azrael
18 maart 2003, 19:13
Nee , niet naar de dealer geweest. Ik heb het alleen als ik vibrato voor 8 sec aanhoudt en flink snel (en dat is niet iets wat ik doe wat zo'n lange sustain heb ik nie :razz:). 'k heb er normaal geen last van. Vroeg me alleen af wat het kan zijn.
:smile: denk dat het nog lang een raadsel blijft