PDA

View Full Version : mijn misschien nieuwe.. shecter



bass blom
6 maart 2009, 13:08
handig en maar dus ook gas opwekkend, een muziekwinkeltje op 300 meter afstand.. :chicken:

en omdat je dan toch zowat buurman bent is het ook geen probleem iets even mee te nemen om uit te proberen.

omdat ik zeer waarschijnlijk een bandje heb weer en dus in vunze kroegen ga komen en daar niet de hele tijd de les paul in de gaten wil houden..
en dit ding kwa geluiden heel veelzijdig is.

ja, je moet toch argumenten verzinnen nietwaar?

genog geluld, tijd voor plaatjes..

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_2822.jpg

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_2824.jpg

en wat mag dat kosten?

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_2823.jpg

almarvk
6 maart 2009, 13:16
Fijn en mooi gitaartje! Heb 'm zelf ook wel 's aan de tand gevoeld, maar vraag me af of het past bij het karakter van een ouwe rocker ;)

Orpheo
6 maart 2009, 13:24
@bass: voor dat geld kan je een setje seymour duncan prails+tripleshot mounting rings + fret/vlakjob krijgen voor een van je gibsuns... waarom wil je dat niet? op je semi hollow kan dat denk ik enorm positief uitpakken. superveelzijdig, lekker rauw, en toch LP...Ik denk dat je deze gitaar binnen ja nee en amen gaat verkopen; geen p90 (sound), geen les paul vorm...

bass blom
6 maart 2009, 13:29
ik ben niet zo vormvast orph :D

ik speelde er dinsdag even wat op over een klein bruin marshall bakje en het trof me gewoon, hee, een lekkere gitaar.

je kan er les paul en strat/tele geluidjes uit halen.
en 24 frets voor als ik echt helemaal dol ga :cheerup:

even op de delta blues met leslie gespeeld, erg prettig.
straks op de marshall kijken en vanavond op enkele andere versterkers bij zwager.

intonatie van de 3 lage snaren is niet goed en de hals mag iets holler.

Squier4ever
6 maart 2009, 13:34
ik ben niet zo vormvast orph :D

ik speelde er dinsdag even wat op over een klein bruin marshall bakje en het trof me gewoon, hee, een lekkere gitaar.

je kan er les paul en strat/tele geluidjes uit halen.
en 24 frets voor als ik echt helemaal dol ga :cheerup:

even op de delta blues met leslie gespeeld, erg prettig.
straks op de marshall kijken en vanavond op enkele andere versterkers bij zwager.

intonatie van de 3 lage snaren is niet goed en de hals mag iets holler.

JTM30? zoja leuk bakkie :D

bass blom
6 maart 2009, 13:38
JTM30? zoja leuk bakkie :D

nee, een goedkoper dinkie denk ik, zaten ook van die kleine knopjes op, voor kanaal switch.

Ibanez666
6 maart 2009, 14:17
Weet niet hoe hij speelt en klinkt, maar het smoelt in ieder geval wel

grayfink
6 maart 2009, 14:59
Peavey Deltablues dat is toch die met die 15" speaker? Die klinkt inderdaad super.

bass blom
6 maart 2009, 15:18
Peavey Deltablues dat is toch die met die 15" speaker? Die klinkt inderdaad super.

ja, die, en sinds een paar dagen heb ik er een oud leslieboxje bij.
is nog superderder nu :cheerup:

PS, oei, mac, arme man :

MetalPunk
6 maart 2009, 16:59
ey man, schecter ftw!

Ik heb zelf sinds een jaar de c1-classic, je kan gewoon niet mis met die dingen.

En als we dan toch plaatjes gaan plakken doe ik ook ff gezellig mee ;)

http://img8.imageshack.us/img8/4742/img1084n.jpg

bass blom
6 maart 2009, 17:02
ja die is ook mooi :cheerup:

Jeroen76
6 maart 2009, 17:05
ey man, schecter ftw!

Ik heb zelf sinds een jaar de c1-classic, je kan gewoon niet mis met die dingen.

En als we dan toch plaatjes gaan plakken doe ik ook ff gezellig mee ;)

http://img8.imageshack.us/img8/4742/img1084n.jpg

even mijn toetsenbord uit laten lekken..........
We hebben een G

We hebben een A

We hebben een S

G A S !!!:noob:

Rinze
6 maart 2009, 17:16
Mooi gitaartje, wat voor soort elementjes zitten daar nou in?

MetalPunk
6 maart 2009, 17:19
Mooi gitaartje, wat voor soort elementjes zitten daar nou in?

Even uit mn hoofd, een Seymour duncan JB in de bridge en een Jazz in de neck.

Wat ik ook wel aangenaam vind is dat er een 5-way switch op zit.
Ken ik ze nog splitten ook!

Rinze
6 maart 2009, 17:23
Even uit mn hoofd, een Seymour duncan JB in de bridge en een Jazz in de neck.

Wat ik ook wel aangenaam vind is dat er een 5-way switch op zit. Dus ik kan ze ook splitten.


Voor dat geld? :eek: Er staat geen SD op, hoeft natuurlijk ook niet altijd maar meestal prinken ze er graag mee.

EDIT: even gecheckt, zijn huiseigen high-outputpups. In die van Bass dan he.

Tupelo
6 maart 2009, 18:09
Bass, regel een Burny, Edwards of whatever, want dit ding staat je niet !! :o (En 't is niet eens geel) :confused:

RoelTM
6 maart 2009, 18:19
http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_2823.jpg
Dure snaren... :dontgeti:










;)

bass blom
6 maart 2009, 18:34
Bass, regel een Burny, Edwards of whatever, want dit ding staat je niet !! :o (En 't is niet eens geel) :confused:

oei, ik moet er nog maar goed over nadenken dan :D
en een nachtje slapen.
na een wows avondje waar de gitaar mee heen gaat :cooler:

Tupelo
6 maart 2009, 19:11
Als je Bass in dat gele hok van hem verrast en neerknuppelt heb je mogelijk die drie dingen in 1 keer !! ;)

Makor1966
6 maart 2009, 19:12
handig en maar dus ook gas opwekkend, een muziekwinkeltje op 300 meter afstand.. :chicken:

en omdat je dan toch zowat buurman bent is het ook geen probleem iets even mee te nemen om uit te proberen.

omdat ik zeer waarschijnlijk een bandje heb weer en dus in vunze kroegen ga komen en daar niet de hele tijd de les paul in de gaten wil houden..
en dit ding kwa geluiden heel veelzijdig is.

ja, je moet toch argumenten verzinnen nietwaar?

genog geluld, tijd voor plaatjes..

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_2822.jpg


en wat mag dat kosten?



Nice looks :satisfie:

Tupelo
6 maart 2009, 19:24
R.E.S.C.E.P.T. oude rockers:gitarist:
Iemand een quote nodig..? :D

Tupelo
6 maart 2009, 19:32
Is dat daarvan ja..? :o

bass blom
6 maart 2009, 19:44
noujazeg, zeehondjes doodknuppelen mag al jaren niet meer :chicken:

bass blom
6 maart 2009, 20:02
En ik was al bang dat het te off topic ging:makeup:



Hoe moet ik het geluid interpreteren als je het over een leslie box hebt over je delta blues??

romig, je weet toch wel wat een lesliebox is? :o

afgelopen zaterdag toen ik hem verbouwd terugkreeg heb ik er ook ff met een wahwah over gespeeld.
dat is helemaal een lekkere combi.
2 uber analoge effecten :cheerup:

bass blom
6 maart 2009, 20:30
en maar heb je dan nog nooit met een gitaar over zo'n ding gespeeld?

alleen de onderkant heb ik, speaker en trommel.
bedoeld voor een 10 inch maar er zit gewoon een 12 inch onder.

http://www.hetgelegevaar.nl/leslieone.jpg

:satisfie:

bass blom
6 maart 2009, 21:16
gitaristen gebruiken al eeuwen een leslie in een doosje, phaser noem je dat dan? :D

soup
6 maart 2009, 22:26
Hoe komt het dat deze gitaar maar 335 euro kost?


Diamond series zitten toch rond de 800 euro of hoger (of ik heb geen weet meer van hun prijzen :D)

bass blom
6 maart 2009, 22:48
Hoe komt het dat deze gitaar maar 335 euro kost?


Diamond series zitten toch rond de 800 euro of hoger (of ik heb geen weet meer van hun prijzen :D)

thomann, 395

Megadeth22
7 maart 2009, 01:38
De diamond series die soupero bedoelt zijn denk ik de Schecter C-1 of Schecter C-7.

Yanniick
7 maart 2009, 02:42
Wat een gaaf ding zeg! Kwa finish lijkt die een beetje op de mijne, ik ben zelf al een paar jaar een trotse eigenaar van een 006 Elite, heb ooit de duncan designed humbuckers vervangen door Dimarzio ( Air N/norton B/Breed ) En ik zou nu echt geen andere gitaar meer willen! Ik vind de 006 Extreme ook zeker erg mooi!

http://i249.photobucket.com/albums/gg225/Yahniku/P3070003.jpg

Muzieknono
7 maart 2009, 09:00
Wat voor muziek leent deze gitaar zich het beste voor???
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Klaasj Vaak
7 maart 2009, 11:40
gitaristen gebruiken al eeuwen een leslie in een doosje, phaser noem je dat dan? :D

Chorus...:sssh:

bass blom
7 maart 2009, 11:43
Chorus...:sssh:

die kwam later

Chris Winsemius
7 maart 2009, 11:51
die kwam later

Als ik m'n huiswerk goed heb gedaan;

- eerst had je alleen ronddraaiende muzikanten en/of publiek
- daarna ronddraaiende speakers (of ronddraaiende trommels met 'n gat aan 1 kant om de speakers heen)
- toen de Univibe en daarna nog meer phasers
- toen chorus (CE-1, eigenlijk voor orgel/keyboard ontworpen)
- daarna flanger (hoewel dat effect al eerder handmatig werd gedaan door twee taperecorders te gebruiken, tegelijkertijd hetzelfde af laten spelen en dan bij 1 tegen de rand [flange] drukken om dat effekt te genereren.

OT: Bas, ga je 'm geel overspuiten?

Klaasj Vaak
7 maart 2009, 11:52
Het Leslie effect in een trapdoos is naar mijn weten toch echt bedoeld als een onvervalste chorus. Ik heb er zelf eentje waar ze het suggereren. Rotary chorus noemen ze het ook wel. Zelfs het almachtige Wikipedia spreekt over een chorus effect. Een phaser is naar mijn weten een heel ander effect, correct me if I'm wrong.

Wat betreft Schecters, ik zag deze laatst:

http://www.southpawguitars.com/schtemp.jpg

Ik moet even op de centjes letten, maar ik moet me toch echt inhouden...

bass blom
7 maart 2009, 11:53
nee, niet geel, ik denk toch dat hij terug naar zijn maker gaat.
gisteravond sessie onder invloed, vergeleken met anderen, kwam hij toch te licht uit de bus.

bass blom
7 maart 2009, 12:39
Op zoek naar een tweede gibs dan maar??

wieweet, eerst maar eens met het stratje naar dat bandje, kijken wat er gebeurt.

wat vooral ook tegenviel, het ding bromt als een malle op enkelspoel.
zwager stond met een oud stratje op dezelfde plek en dat bromde een heel pak minder.

enne klaas.. wat chris zegt.

Klaasj Vaak
7 maart 2009, 12:56
Ja hoor, dat verhaal ontkracht ik ook helemaal niet. Maar het zogenaamde Leslie effect wat men al jaren in een 'doosje' gebruikt is toch echt een chorus effect. Ik heb in ieder geval nog nooit een phaser pedaal gezien dat pretendeerde een Leslie effect na te bootsen, in tegenstelling tot de wereld aan chorus pedalen, dat bedoelde ik. Zo ook een Ibanez pedaal van me.

Noctiis
7 maart 2009, 13:11
Jammer dat ie terug gaat, ik vind het model wel wat hebben!
Hoe is de hals op zo'n Schecter, vrij dik toch?

grayfink
7 maart 2009, 13:23
De SRV man, gebruikte toch ook vaak een leslie?

http://www.youtube.com/watch?v=NU0MF8pwktg

Ik vind die Schechter ook niet mooi. Is een Gibson LP Studio Worn Brown niets voor jou? Dat zijn ook geweldige gitaren.

bass blom
7 maart 2009, 13:29
Jammer dat ie terug gaat, ik vind het model wel wat hebben!
Hoe is de hals op zo'n Schecter, vrij dik toch?

de hals vind ik prima.
heeft zelfs een ouderwetschen volute :D

bass blom
7 maart 2009, 13:34
De SRV man, gebruikte toch ook vaak een leslie?

http://www.youtube.com/watch?v=NU0MF8pwktg

Ik vind die Schechter ook niet mooi. Is een Gibson LP Studio Worn Brown niets voor jou? Dat zijn ook geweldige gitaren.

lekker clipje, maar ubuis maakt door de compressie vanzelf een soort chorus, heb ik op mijn eerste les paul clipje ook.

http://www.youtube.com/watch?v=y3TYJzDr2M8

grayfink
7 maart 2009, 13:41
Bedoel je een poepbruine??
Ben je die van jou zat dan?? Niet zat, maar een beetje overbodig, ik heb deze gisteren opgehaald: http://link.marktplaats.nl/230151030 en ik heb mijn vrouw beloofd dat de andere LP dan weer op marktplaats ging.
Zal binnenkort wel een advertentie en HNGD topic aanmaken. Ben een beetje brak nu, vannacht pas om halfvijf in bed.:crazyhappy:

Kakihara
7 maart 2009, 14:31
Gitaar + Lesliebox --> Wishing Well van Free

Yanniick
7 maart 2009, 15:03
Wat voor muziek leent deze gitaar zich het beste voor???
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Al ziet die er mischien niet zo uit, deze in ieder geval is voor elke muziek soort zo'n beetje geschikt! Je kan er van lekker blues tot aan de groffe metal genrés. Bij deze klinkt het neck element heel erg fender, en de brug juist weer wat meer gibson. Door de split coil zijn de mogelijkheden nog meer.


Ik denk dat de extreme ondanks zijn looks ook geschikt is voor een heel ruim aantal genres maar daar weet bass blom denk ik meer vanaf? Ik ben er ook wel benieuwd naar!

bass blom
7 maart 2009, 15:15
alle soorten muziek is dit ding geschikt voor zou ik zeggen.

wie gas heeft, ik zag er 1 staan in brabant op marktplaats.
gast vraagt 300, er staat een 200 bod.

Lexvandoef
7 maart 2009, 15:17
Ja hoor, dat verhaal ontkracht ik ook helemaal niet. Maar het zogenaamde Leslie effect wat men al jaren in een 'doosje' gebruikt is toch echt een chorus effect. Ik heb in ieder geval nog nooit een phaser pedaal gezien dat pretendeerde een Leslie effect na te bootsen, in tegenstelling tot de wereld aan chorus pedalen, dat bedoelde ik. Zo ook een Ibanez pedaal van me.

Een Univibe is juist gemaakt als lelsie-sim (volgens mij), later kwamen de chorussen ed, die volgens mij juist meer een aantal instrumenten die tegelijk spelen moet simuleren.

bass blom
7 maart 2009, 15:19
Een Univibe is juist gemaakt als lelsie-sim (volgens mij), later kwamen de chorussen ed, die volgens mij juist meer een aantal instrumenten die tegelijk spelen moet simuleren.

precies, chorus is meer dubbeling(en) dichter op elkaar.

Klaasj Vaak
7 maart 2009, 15:21
Maar dat ontkrachtte ik dus ook niet...:soinnocent: Geeft ook niks.

JelmerOnGuitar
7 maart 2009, 16:02
Oh mijn god wat een toeval! Ik zit net op de fiets naar "The Haunted" te luisteren, denk ik: goh als ik nu een neiuwe gitaar in het metal-kaliber zou kopen, wat zou het dan worden? NOU, misschien wel die ene schecter met die super super uber vette hoorn bovenop:D, deze dus..

Heel vet, van harte gefeliciteerd!:D

bass blom
8 maart 2009, 13:00
@bass: voor dat geld kan je een setje seymour duncan prails+tripleshot mounting rings + fret/vlakjob krijgen voor een van je gibsuns... waarom wil je dat niet? op je semi hollow kan dat denk ik enorm positief uitpakken. superveelzijdig, lekker rauw, en toch LP...Ik denk dat je deze gitaar binnen ja nee en amen gaat verkopen; geen p90 (sound), geen les paul vorm...

inderdaad geen gek idee die prails.
de frets van die semihollow zijn al ok.

begrijp ik het goed dat die tripleshot mounting rings er voor zorgen dat je de rest van de bedrading gewoon standaard kan laten?

:lp:

pietvanbuiten
8 maart 2009, 21:12
nog toevalliger........ben drie keer in 1 maand bij jou buurtgitaarwinkel geweest, en heb drie keer alleen diezelfde sheckter in de handen gehad, en tegen de eigenaar gezegd hoe lekker ie speelde.

ook drie keer bij jou aan de deur geweest trouwens.......
nooit thuis die bass.

groet, piet

bass blom
8 maart 2009, 21:15
nog toevalliger........ben drie keer in 1 maand bij jou buurtgitaarwinkel geweest, en heb drie keer alleen diezelfde sheckter in de handen gehad, en tegen de eigenaar gezegd hoe lekker ie speelde.

ook drie keer bij jou aan de deur geweest trouwens.......
nooit thuis die bass.

groet, piet

ja :D dat zei 1 van de twee al, dat jij het ook een lekker gitaartje vond..

en ja, ik ben 3 a 4 keer per week euro's aan het tanken in hilversum :chicken:

vulvasonic
8 maart 2009, 21:33
FF een weinig off topic, maar begint die toko, 300 meter bij jou vandaan, al een beetje te lopen?
Doe ze een keer de groeten van me, wil je? :)

bass blom
8 maart 2009, 21:36
FF een weinig off topic, maar begint die toko, 300 meter bij jou vandaan, al een beetje te lopen?
Doe ze een keer de groeten van me, wil je? :)

geen idee, deze gitaar stond er al vanaf de opening.
maar het is maar hobby van ze..
wel leep dat ze ook les geven, nieuwe potentiele klantjes..

zal groeten doen ja, als ik mijn benz weer naast die dikke 450 neerzet een keer :D