PDA

View Full Version : Delay gezocht



iWishmaster
6 maart 2009, 09:14
Ik ben gek op delay-effecten en ik mis ze nogal sinds ik een nieuwe amp heb (voorheen op mijn line 6). Ik zoek dus delay pedaal. Ik gebruikte over het algemeen een lichte echo op mijn cleans, een hele lichte delay in de maat om ritmeslag wat ruimtelijker te maken en een redelijk zware, heldere delay op mijn solo's (jaren 80 metal!!). Voor de echo op clean en delay op slag kan ik dezelfde preset gebruik mits ik een tap-tempo heb.

Samengevat zoek ik:
-Minstens 2 verschillende presets, of natuurlijk 2 eenvoudigere delay pedalen
-Digitale delay (vanwege langere delaytijden), die ik (enigzins) analoog kan laten klinken
-Budget: onder de 200e tweedehands
-Bij voorkeur gewoon op 9V werken
-Geen rocket science apparaat is ook niet onbelangrijk!

Ik was van plan te gaan kijken naar de Line 6 DL4, hoewel die aan de prijzige kant is en misschien teveel fratsen heeft en tevens isie wel erg groot. Anderzijds lijkt me de TC Electronics Nova Delay wel interessant. Weten jullie nog meer kanshebbers? Of zou het makkelijker zijn 2 pedaaltjes te gebruiken?

Rick trodat
6 maart 2009, 09:20
ik zit dan eigenlijk te denken aan de marshall echohead. Is een digitale delay die ook analoog kan klinken en heeft verder ook nog eens grappige dingen zoals reverse delay. En hij is ook onder de EUR200

iWishmaster
6 maart 2009, 09:46
ik zit dan eigenlijk te denken aan de marshall echohead. Is een digitale delay die ook analoog kan klinken en heeft verder ook nog eens grappige dingen zoals reverse delay. En hij is ook onder de EUR200

Ik was niet helemaal duidelijk denk ik: ik wil dus 2 verschillende footswitchable delay-effecten in 1 doosje OF 2 eenvoudige (goedkope) delays. Overigens kan ik mijn FXloop niet schakelen, dus weinig tot geen tone-suck is ook wel een eis.

Il_Falco
6 maart 2009, 09:54
ik had zitten denken aan een echohead. maar je zou dan best twee verschillende pedaaltjes gebruiken. die heeft tap tempo input. hardwire heeft ook een digitale delay met tap tempo, maar die zit erop, is niet zo handig.

mocht je toch zoeken naar een footswitchable: dd-20 of idd de line6 delay.

Swan
6 maart 2009, 10:02
electro harmonix stereo memory man met hazarai

vinni
6 maart 2009, 10:02
Je beperkt je keuze nogal met die twee presets eis.
En als je er maar twee nodig hebt dan is het ook heel eenvoudig
om die twee standen te onthouden.

Dus....
Advies is een T-rex replica of reptile tweedehands.

Vinni

iWishmaster
6 maart 2009, 10:11
Je beperkt je keuze nogal met die twee presets eis.
En als je er maar twee nodig hebt dan is het ook heel eenvoudig
om die twee standen te onthouden.

Dus....
Advies is een T-rex replica of reptile tweedehands.

Vinni

Ik wil graag live kunnen switchen tussen beide ...

almarvk
6 maart 2009, 10:16
Je kan ook gewoon 2 delay pedalen nemen. Zelf werk ik met de Ibanez DE7 en DigiTech DigiDelay. Prima delay pedalen, divers en goed betaalbaar.

Il_Falco
6 maart 2009, 10:17
ik zou opteren voor twee pedalen, dan kan je ze nog samen gebruiken. trouwens, als je een footswichtable gebruikt voor 2 presets, dan moet je toch nog twee keer switchen, van je clean naar dirty en je delay... dan kan je evengoed twee diverse pedalen gebruiken lijkt me...

iWishmaster
6 maart 2009, 10:20
ik zou opteren voor twee pedalen, dan kan je ze nog samen gebruiken. trouwens, als je een footswichtable gebruikt voor 2 presets, dan moet je toch nog twee keer switchen, van je clean naar dirty en je delay... dan kan je evengoed twee diverse pedalen gebruiken lijkt me...

Klopt, daar dacht ik ook al aan. Ik vraag me alleen af of 2 relatief goedkope delay pedaaltjes achter elkaar beter zullen zijn dan 1 kwalitatief hoger pedaal met 2 presets ...

United
6 maart 2009, 10:21
Koop via marktplaats een Boss dd-3 en een Boss dd-7
Niet TB maar volgens mij kom je dan wel een heel eind. K heb zelf een dd3 en ben er erg tevreden over. Zit zelf ook te kijken voor een dd7 maar heb er ff de knaken niet voor. dd7 heeft ook een tap tempo.Er staat er nu een op marktplaats voor een leuk prijsje.
Voor 150 - 175 euro ben je wel klaar dan.

Il_Falco
6 maart 2009, 10:48
je hebt meer variatie. als je twee pedalen hebt, heb je twee verschillende 'zielen'. zo heb je ook meer overzicht. ik ben van plan om twee verschillende delays te gebruiken, een voor clean en 1 voor dirty. maar ik switch tussen clean en dirty met een A/B pedaal. daar ligt voor mij de oplossing: van clean met slapback naar dirty met een langere delay in 1 stomp. maar ik gebruik dan ook wel 2 amps. hopelijk heb je hier iets aan.

Sj03rd
6 maart 2009, 10:51
waarom niet gewoon de DL4 dan? te groot? met 2 boss pedaaltjes vergeleken zal die niet veel groter zijn en heeft veel meer funties. Bovendien moet je voor die tap tempo bij de boss pedaaltjes eerst lang indrukken, werkt gewoon niet live als je snel je geluid/tempo wil hebben....
bovendien heb je het over 3 geluiden, clean, ritme (eventueel samen maar ervaring leert dat je toch voor elk een aparte delay wil hebben) en solo. DL4 heeft 3 presets en daarnaast tap-tempo (meteen toegankelijk). Voor 200 euro moet dat wel lukken....2 boss pedaaltjes is idd misschien 25 euro goedkoper maar wel veel minder relaxt in gebruik denk ik (live)...

Swan
6 maart 2009, 10:58
2xDE7= iets van 140 euro...klaarrrr

Il_Falco
6 maart 2009, 10:59
2xDE7= iets van 140 euro...klaarrrr

Dan moeten we hem nog kunnen overtuigen om 2 pedaaltjes te kopen ;) :soinnocent:

Veekeren
6 maart 2009, 11:17
Ik heb zelf de Nova Delay, ik vind het een prima apparaat. Veel mogelijkheden, maar niet zo veel dat het onoverzichtelijk is. Makkelijk switchen tussen presets. Tap functie, wat ik zelf ook ERG fijn vind. En klinkt (naar mijn beleving) goed.

Nielsje
6 maart 2009, 11:28
Mwoah, ik heb iets met tap-tempo gehad, maar tegenwoordig gebruik ik een BYOC delay, zonder tap tempo. Wel zit er op de time-pot een grote ronde knop van 27mm doorsnede. Werkt uitstekend!

Rick trodat
6 maart 2009, 11:50
Ik heb zelf de Nova Delay, ik vind het een prima apparaat. Veel mogelijkheden, maar niet zo veel dat het onoverzichtelijk is. Makkelijk switchen tussen presets. Tap functie, wat ik zelf ook ERG fijn vind. En klinkt (naar mijn beleving) goed.

Maar die zit net over de EUR200,- heen volgens mij.

Veekeren
6 maart 2009, 11:55
Maar die zit net over de EUR200,- heen volgens mij.

2ehands niet :) En ik kan het weten, ik gebruik tegenwoordig alleen nog maar mijn Diamond Memory Lane, dus die van mij staat op het net ;)

Overigens, de DL4 heb ik ook gehad. Ook een luxe apparaat hoor. Vond hem alleen wat groot...

iWishmaster
6 maart 2009, 12:49
2ehands niet :) En ik kan het weten, ik gebruik tegenwoordig alleen nog maar mijn Diamond Memory Lane, dus die van mij staat op het net ;)

Overigens, de DL4 heb ik ook gehad. Ook een luxe apparaat hoor. Vond hem alleen wat groot...

DL4 is eigenlijk tè groot voor mij: dan is mijn bordje in één keer helemaal vol en ik wil er eigenlijk nog een EQ en/of phaser bij plakken.

Veekeren
6 maart 2009, 12:53
DL4 is eigenlijk tè groot voor mij: dan is mijn bordje in één keer helemaal vol en ik wil er eigenlijk nog een EQ en/of phaser bij plakken.

Dat is ook de reden dat ik voor de Nova ging. Tegenwoordig gebruik ik mijn delay niet meer zo uitgebreid, maar ik had altijd een stuk of 3 patches. Voor clean, voor distortion en voor heftige delay bij distortion. Switchen ging altijd prima, ondanks dat het bij een DL4 iets makkelijker gaat doordat die meer knoppen heeft.

iWishmaster
6 maart 2009, 13:07
Dat is ook de reden dat ik voor de Nova ging. Tegenwoordig gebruik ik mijn delay niet meer zo uitgebreid, maar ik had altijd een stuk of 3 patches. Voor clean, voor distortion en voor heftige delay bij distortion. Switchen ging altijd prima, ondanks dat het bij een DL4 iets makkelijker gaat doordat die meer knoppen heeft.

De nova gaat sowieso op het testlijstje dus. Nadeel datie op 12V werkt: dan moet ik dus een extra adapter of zelf iets maken (ook geen probleem, maar als het niet perse hoeft liever niet zal ik maar zeggen.)

iWishmaster
6 maart 2009, 17:33
Dus, zojuist even 2 delaytjes getest: de TC Electronics Nova en de Line 6 Echo-dinges. Verder even snel gekeken naar de Line 6 DL4: die past eenvoudigweg niet eens op mijn bord ...

Nova:
Klinkt erg lekker, maar ik snap er werkelijk geen ruk van hoe dit ding werkt! De presets doorbladeren zaten met een beetje tweaken leuke geluiden in (ook de geluiden die ik zoek), maar uuhm: hoe werkt wat nu? Ik wil gewoon het aantal repeats in kunnen stellen (met een draaiknop), het volume van de repeats en de tijd ertussen (met een tap-tempo). Na een 15min pielen had ik nog steeds niet door hoe dat nu eigenlijk moet :chicken: op dit apparaat ... Dynamic delay is wel een geweldig effect trouwens!

Line6:
Leuke delay, klinkt ook goed, maar teveel opties en te kleine knopjes (werkt vervelend). Tap tempo werkt erg fijn trouwens! Met de tap tempo kan ik eigenlijk ook redelijk varieëren en min of meer 2 presets maken.

Dus, wat nu? Zoeken naar een enkele delay, met tap tempo: mocht dit niet voldoende zijn, kan ik er altijd nog een tweede delay bijkopen. Dus een kleine wijziging: ik zoek een digitale delay met een 'analoog stand' en dan wel het liefste true bypass of anderzijds niet teveel tonesuck! Budget is dus het liefste rond de 100, max 150 euro en alsie op 9V werkt is het wel een pré.
Boss pedaaltjes heb ik tot nu slechte ervaringen mee icm met mn Rivera, maar ik kan er eens naar kijken. Een vriend van me heeft een Digitech delay die ik eens ga lenen denk ik. Iemand nog andere tips?

Bernd Veenema
6 maart 2009, 17:43
Ik heb een BYOC (oude versie, digitaal) delay voor de leadpartijen en een DML (die nog bij D_H ligt) die ik ga gebruiken voor de slagpartijen. Over de BYOC ben ik zeer tevreden! Over de DML kan ik nog niet zoveel zeggen. De ibanez DE-7 die al eerder is genoemd is in een effectloop ook behoorlijk ok! Ik vind hem voor een overstuurde versterker wel waardeloos.

dennis_rhcp
6 maart 2009, 20:37
http://www.sonicftp.com/news/images/vox_timemachine.jpg

deze is in het buget en makelijk te bedienen en je kan mee tappen volgens mij voor de snelheid

welke ik zelf goed vond klinken was de MXR carbon copy, een nadeel dat je delay gelijkt stopt als je hem uitzet, dus niet uit fade

Izegrim
6 maart 2009, 23:03
ik zoek een digitale delay met een 'analoog stand' en dan wel het liefste true bypass of anderzijds niet teveel tonesuck! Budget is dus het liefste rond de 100, max 150 euro en alsie op 9V werkt is het wel een pré.

HardWire DL-8 in Duitsland bestellen. Simpel, digitaal met filters die ook analoog kunnen nabootsen, true bypass en tap-tempo.

Veekeren
7 maart 2009, 01:12
Dus, zojuist even 2 delaytjes getest: de TC Electronics Nova en de Line 6 Echo-dinges. Verder even snel gekeken naar de Line 6 DL4: die past eenvoudigweg niet eens op mijn bord ...

Nova:
Klinkt erg lekker, maar ik snap er werkelijk geen ruk van hoe dit ding werkt! De presets doorbladeren zaten met een beetje tweaken leuke geluiden in (ook de geluiden die ik zoek), maar uuhm: hoe werkt wat nu? Ik wil gewoon het aantal repeats in kunnen stellen (met een draaiknop), het volume van de repeats en de tijd ertussen (met een tap-tempo). Na een 15min pielen had ik nog steeds niet door hoe dat nu eigenlijk moet :chicken: op dit apparaat ... Dynamic delay is wel een geweldig effect trouwens!


Tsja... 1x de handleiding lezen helpt, maar dat is wel nodig...

peter_heijnen
7 maart 2009, 12:27
deze is in het buget en makelijk te bedienen en je kan mee tappen volgens mij voor de snelheid
En ook kun je met die tapswitch kiezen tussen een vintage of moderne karakteristiek/filtering van de delay.

Maar daarmee heb je nog steeds niet twee of zelfs drie 'echte' presets.

Stratman70
7 maart 2009, 13:03
The Replica van T-Rex does it for me.

Il_Falco
10 maart 2009, 14:42
heb eens die nova delay bekeken. Je hebt wel degelijk 2 soorten settings en tap tempo. maar je kan niet footswitchable verwisselen tussen de 2 settings, is jammer. anders wel goed voor wat je zoekt!

iWishmaster
10 maart 2009, 16:03
heb eens die nova delay bekeken. Je hebt wel degelijk 2 soorten settings en tap tempo. maar je kan niet footswitchable verwisselen tussen de 2 settings, is jammer. anders wel goed voor wat je zoekt!

Dat kan wel: de bypass knop 2-3 seconde ingedrukt houden: dat lukte me wel na even pielen :)

The Lo Lands
10 maart 2009, 16:41
The Replica van T-Rex does it for me.

+1

Werkt subliem voor zowel een clean als overstuurd signaal. De tap functie is uiteraard erg handig.

iWishmaster
10 maart 2009, 17:06
+1

Werkt subliem voor zowel een clean als overstuurd signaal. De tap functie is uiteraard erg handig.

Die valt ver buiten mijn budget ...

zjanke
10 maart 2009, 20:24
Maar wil je nu echt twee compleet verschillende delay's (als in aantal repeat's, triolen, etc) of een goeie met een goedwerkend tap-tampo? In het laatste geval is er toch een overdaad aan keus?

Izegrim
10 maart 2009, 21:59
Hij wil een DL-8, alleen hij weet het nog niet... :roll:

Comfortably Daniel
11 maart 2009, 08:17
Ik zou zeggen; Neem de Nova. Is erg divers. Je kan er echt alle kanten mee op. Ook kan je het aantal patches instellen, zodat je niet door alle 9 heen hoeft om weer bij de eerste te komen. De dynamic delay is inderdaad waanzinnig...zeker voor flink distorted sounds. Het houdt de boel gefocussed en duidelijk.

Het is zeker even pielen voodat je echt een goeie sound eruit hebt, maar voor mij is het dat wel waard.

iWishmaster
11 maart 2009, 09:04
Maar wil je nu echt twee compleet verschillende delay's (als in aantal repeat's, triolen, etc) of een goeie met een goedwerkend tap-tampo? In het laatste geval is er toch een overdaad aan keus?

Daar loop ik nu ook tegenaan inderdaad: er zijn tientallen delays die aan mijn specs voldoen en ik heb zeker niet mogelijkheid om ze allemaal te testen. Ik neig dan ook sterk naar de Nova, maar ik zit er wel een beetje mee datie op 12V werkt ipv 9: ik wil geen en heb geen plek voor een stekkerdoos op mn bord voor 2 adapters.

iWishmaster
17 april 2009, 11:56
Al weer even geleden, maar een kleine update. De TC electronics nova valt af voorlopig want de eisen zijn wat bijgesteld. In plaats van 1 ingewikkeld apparaat wat vanalles kan, zoek ik nu eerst 1 delay, om later (evt.) uit te breiden met een 2e (die evt ook een looper heeft).

Ik zoek nu een compacte digitale delay MET tap tempo. Moet (enigsinds) analoog kunnen klinken, maar ook zeker mooi helder klinken. Ik zal hem in de eerste instantie gebruiken voor solo's (typische 80's rock idee: flinke delay om het wat grootser en galmend te laten klinken) en om slagpartijen / cleans wat aan te dikken. Liefst niet (veel) groter dan een normale boss / ibanez stompbox en gewoon 9V voeding. Hoeft geen ingewikkeld ding te zijn met tientallen opties en delay modelling.

Ik neig sterk naar de Line 6 Echo Park qua mogelijkheden (tap tempo geïntregreerd in de aan/uit switch vind ik toch wel handig). Nadeel van dit pedaal is dat er wel wat veel 'fratsen' opzitten waarvan ik betwijfel of ik ze ooit ga gebruiken (typisch line 6 kwaaltje) en dat de knopjes zo klein en ielig zijn. Iemand die hier iets over kan zeggen? En wat zijn de alternatieven?

WillemdaGuide
17 april 2009, 12:25
voor wat je nu omschrijft zou ik ook eens naar de Echohead van Marshall kijken, taptempo, goeie "Analog" setting, lekker veelzijdige en goedklinkende delay

titzenpitzer
17 april 2009, 13:42
Of gewoon de Boss DD7? Heeft alles wat je daar vraagt :)

zjanke
17 april 2009, 15:30
Ik neig sterk naar de Line 6 Echo Park qua mogelijkheden (tap tempo geïntregreerd in de aan/uit switch vind ik toch wel handig). Nadeel van dit pedaal is dat er wel wat veel 'fratsen' opzitten waarvan ik betwijfel of ik ze ooit ga gebruiken (typisch line 6 kwaaltje) en dat de knopjes zo klein en ielig zijn. Iemand die hier iets over kan zeggen? En wat zijn de alternatieven?

Ik heb er een gehad en de ielige knopjes vond ik wel meevallen. In het begin draaide ik vrij veel tussen settings en uiteindelijk gebruikte ik er maar twee of drie en altijd een kopie van analoog.
Oplossing? Echopark eruit en Carbon copy erin.

Als je ze tweedehands zoekt kun je toch gewoon een aantal weken proberen, bevalt ie niet dan kun je ze voor hetzelfde geld toch weer kwijt? Ik vind dat zelf prettiger dan even in een muziekwinkel op een vreemde amp/gitaar spelen en dan beoordelen of het ding in jouw set-up wel goed werkt.

iWishmaster
20 april 2009, 09:04
Marshall Echohead heb ik geprobeerd; leuke delay en doet watie moet doen, maar het is 'niks aparts' zal ik maar zeggen. Boss DD7 is een optie (looper erbij, ook erg fijn), maar dan moet ik weer een externe tapswitch aansluiten: dat doe ik liever niet, maar wanneer ik eens rondkijk zijn er eigenlijk (bijna) geen enigsinds compacte delays met geïntegreerde tap-tempo. Of vergis ik me?

Over tweedehands: ik ben absoluut geen handelaar en heb een hekel aan marktplaats / etc. om dingen te verkopen. Ik koop liever iets waarvan ik iig zeker ben dat ik het een hele tijd kan blijven gebruiken.

Izegrim
20 april 2009, 09:37
Al weer even geleden, maar een kleine update. De TC electronics nova valt af voorlopig want de eisen zijn wat bijgesteld. In plaats van 1 ingewikkeld apparaat wat vanalles kan, zoek ik nu eerst 1 delay, om later (evt.) uit te breiden met een 2e (die evt ook een looper heeft).

Ik zoek nu een compacte digitale delay MET tap tempo. Moet (enigsinds) analoog kunnen klinken, maar ook zeker mooi helder klinken. Ik zal hem in de eerste instantie gebruiken voor solo's (typische 80's rock idee: flinke delay om het wat grootser en galmend te laten klinken) en om slagpartijen / cleans wat aan te dikken. Liefst niet (veel) groter dan een normale boss / ibanez stompbox en gewoon 9V voeding. Hoeft geen ingewikkeld ding te zijn met tientallen opties en delay modelling.

Ik neig sterk naar de Line 6 Echo Park qua mogelijkheden (tap tempo geïntregreerd in de aan/uit switch vind ik toch wel handig). Nadeel van dit pedaal is dat er wel wat veel 'fratsen' opzitten waarvan ik betwijfel of ik ze ooit ga gebruiken (typisch line 6 kwaaltje) en dat de knopjes zo klein en ielig zijn. Iemand die hier iets over kan zeggen? En wat zijn de alternatieven?

Ik zal het nog 1 keer zeggen. iWishmaster, heb je al eens naar de HardWire DL-8 gekeken? Niet moeilijk, schitterende analoog modus, tap tempo, true bypass, looper en 9V. Ik heb hem zelf een paar maanden en het is een blijvertje. Vaak gaat veelzijdigheid ten koste van kwaliteit, maar dat gaat hier niet echt op. Kijk er eens naar zou ik zeggen.

iWishmaster
20 april 2009, 10:03
Ik zal het nog 1 keer zeggen. iWishmaster, heb je al eens naar de HardWire DL-8 gekeken? Niet moeilijk, schitterende analoog modus, tap tempo, true bypass, looper en 9V. Ik heb hem zelf een paar maanden en het is een blijvertje. Vaak gaat veelzijdigheid ten koste van kwaliteit, maar dat gaat hier niet echt op. Kijk er eens naar zou ik zeggen.

Die heb ik ook geprobeerd: klinkt op zich goed, maar 3 seconde inhouden voordat je kunt beginnen met tappen is eenvoudigweg geen optie helaas.

Voor de duidelijkheid: ik zoek nu een eenvoudige delay die vooral live lekker bruikbaar is: niet te groot, met taptempo en eenvoudig te bedienen. Verder zoek ik (voornamelijk voor thuis, niet op mijn vaste pedalboard) ook nog een delay looper met wat meer fratsen: ik denk dat dit de EHX MM Hazarai gaat worden (of iets in die sferen).

sugarfish
20 april 2009, 18:35
Is de Boss DD-20 geen optie voor jou? Heeft alles wat je in je eerste post vraagt, en tevens een looper. De analog en tape delay op de DD-20 klinken echt niet onaardig hoor.

dml
20 april 2009, 20:07
In de herhaling en zeker de moeite waard om te proberen:

Vox TimeMachine

Il_Falco
20 april 2009, 21:46
+1 voor izegrim: Dl-8 is een zeer speciale, goede delay
MAAR,

+1 voor TS dat hij niet telkens 3 sec wil wachten op de tap tempo...

Waarom is pedaaltje-kiezen toch zo moeilijk?

iWishmaster
21 april 2009, 09:04
Alle eisen die ik heb passen eigenlijk niet in 1 delay unit, behalve misschien de Line 6 DL-4. In mijn huidige band gebruik ik echter weinig delays en wil ik een eenvoudige compacte delay. Ik zal mn bordje eens opmeten aangezien hij bijna vol zit en er ook nog een phaser bij moet. Ik heb max. nog plek voor 3 'boss-pedaaltjes', maar dat zal krap worden denk ik: de phaser wordt waarschijnlijk een mxr phase90, dus 'standaard' formaat. Liefste heb ik er een standaard formaat delay bij, dan kan ik mijn voeten ook nog kwijt zeg maar. Die Vox Time Machine zal ik ook eens proberen: maar dat zou wel het absolute maximum qua afmetingen zijn. Zijn er ook compacte delays met geïntregreerd tap tempo?

Het is de bedoeling dat het een heel compact en eenvoudig bordje wordt: alle sounds komen uit de amp en de pedalen zijn puur voor wat extra versiering. Ik denk dat een veelzijdig pedaaltje als de Line 6 Echo Park helemaal niet misstaat; dat zal hem toch wel gaan worden denk ik zo ... Waarschijnlijk koop ik er later (voor thuis) een Memory Man Hazarai, DL-4 of DD-20 bij om als looper en uitgebreide delay te gebruiken.

titzenpitzer
21 april 2009, 10:29
Hier dan: de Superdelay van Empress, maar geen zacht prijsje. http://www.crushthebutton.be/spip.php?page=categorie&id_categorie=7

ooh oei je laatste post niet zo goed gelezen, nevermind!

sebass
21 april 2009, 19:13
Ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen, maar ik heb laatst ook een delay gekocht. Heb er veel uitgeprobeerd en uiteindelijk uitgekomen op de MXR carbon copy. Qua geluid voor mij de beste. Als je hem open maakt kun je ook nog instellingen veranderen verder is het een hele simpele delay. DD-20 heb ik niet kunnen proberen, die lijkt mij ook erg interessant.

Sinner
22 april 2009, 15:19
Ik heb zowel de Nova (op mijn grote plank) als de Echopark (op mijn kleine).

Voor wat jij zoekt is de Echopark volgens mij prima. De knoppen lijken wel ielig, maar in de praktijk maakt het niks uit. Tap tempo werk erg lekker en soepel. Het is niet te groot (DD 20/Nova) en kan best lekker "analoog"klinken (niet zo lekker als mijn DM-2, maar ja die heeft dan weer geen tap, maar 300ms en is niet stereo :-) )

Succes!

Negative K3 fan
22 april 2009, 22:50
Bij mij heeft mijn BYOC plaats moeten maken voor de Carbon Copy. Die heeft de laatste repetitie met vlag en wimpel overleefd. Precies wat ik zoek: superwarm (=dof en lofi), klein beetje modulatie, standaard op 400 ms, niks meer aan doen. En doordat hij zo warm is kunnen de mix en feedback veel hoger dan de BYOC, die was veel aanweziger.

Ik gebruik de delay vooral om mn clean geluid wat op te poetsen en dat doet ie perfect.

_M_P
24 april 2009, 18:56
Voor fatsoenlijke herhaling van je gitaargeluid, het volgende recept:

- stop met zoeken.
- ga naar ebay, o.i.d.
- koop een echoplex

klaar!

Dirk_Hendrik
24 april 2009, 19:01
Voor fatsoenlijke herhaling van je gitaargeluid, het volgende recept:

- stop met zoeken.
- ga naar ebay, o.i.d.
- koop een echoplex

klaar!


wat is fatsoenlijk?? Geil? ja, koop die echoplex,of een DMM of een AD9. Fatsoenlijk (= netjes en realistischin klank), koop een Boss DD of een Ibbie DL7

iWishmaster
25 april 2009, 11:59
Heb aardig wat delays getest, waaronder de nova, DL-4, boss dd-20 en wat ander spul, zelfs een behringer.
Ik wil nog een Boss DD(6-7) testen en als die (veel) lekkerder klinkt als de Echopark wordt die het, anders toch de Echopark. Reden is dan toch datie lekker compact is en makkelijk en intuïtief werkt.