PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel Cover Those Who Wait by Julien



Julien123
6 maart 2009, 00:43
heeyy mensen,

Ik ben hier nieuw, ben benieuwd wat jullie van deze cover vinden,

http://www.box.net/shared/cy7nv0rfgc


Groet Julien

glennshred
6 maart 2009, 11:41
Prachtige cover,

Ben niet bekend met tommy emmanuel, toch mooi nummertje ;)

DTmaster
6 maart 2009, 14:14
nie slecht :)

VHsologitarist
6 maart 2009, 16:05
Mooie kwaliteit van opname!
Ik hou niet zozeer van deze muziekstijl, maar vind het een mooi gespeeld!

Jedeel
6 maart 2009, 16:11
Ik ben hier nieuw, ben benieuwd wat jullie van deze cover vinden,


Ik ken het nummer niet, Julien, maar je bent zeker niet nieuw op de gitaar!!!
Mooi gespeeld!!

Julien123
6 maart 2009, 22:33
heeyy bedankt voor de reacties, ik ga de cover nog ietsjes bij - vijlen en dan gebruiken voor me conservatorium demo cd :)

Gert-Jan
7 maart 2009, 11:52
Er zit altijd een risico in om iemand als Tommy Emmanuel te 'coveren'. Veel gitaristen zijn bekend met zijn sublieme spel. Ik vind je sound erg mooi (qua opname), en volgens mij is je gitaar geen ding van 100 euro ;-)

Ik vind je spel alleen nog wel wat slordig, veel 'bijgeluidjes', soms te gehaast, timing niet super....zo dat voor wat betreft de kritiek...

Het is een razend moeilijk stuk...dus petje af...je dynamiek vind ik wel erg sterk....veel succes met de demo!!

erwin_ve
7 maart 2009, 13:46
en volgens mij is je gitaar geen ding van 100 euro ;-)

Inderdaad geen 100 euro, maar minder! Dat mag Julien jezelf vertellen:seriousf:

Julien123
7 maart 2009, 19:05
heey bedankt voor jullie , vooral gertjan bedankt voor je kritiek. Ik ga eraan werken en een nieuwe opname maken:)
De gitaar is een Ibanez Pf 60 s ( met elixir snaren ) , overgekocht van me ex vriendin voor 75 euro :D

Harald
10 maart 2009, 11:48
Als degene die je demo beoordeelt dit nummer goed kent, zou dat wel eens minder kunnen uitpakken. Misschien nog eens goed over nadenken of dit zo'n goede keuze is.

Los van het omgebouwde intro (dat voor heel veel mensen lastig is dankzij de grepen, die toch echt een heel behoorlijke spreiding vereisen) is er een veel belangrijker probleem in deze opname. (Tommy is trouwens wel heel specifiek in die voicings bij het intro, en de vingerzetting daar, alle kleine handen voicing alternatieven die ik gehoord heb klinken ook duidelijk minder) Je laat de melodie niet lekker doorklinken, en verliest zelfs hele noten soms, en daardoor lijkt het er in ieder geval op dat je niet begrijpt wat de melodie is. Tommy is juist, naast zijn sterke feel voor groove, een meester in het naar voren halen van de melodie in een stuk.

Ook al beschouw je het misschien als een bewerking, ipv het spelen van Tommy's originele arrangement, ook in een bewerking moet de melodie overeind blijven. En het begrip van melodie zou net als een goede feel voor timing wel iets kunnen zijn waarvan conservatorium docenten verwachten dat het er al is. Theorie en techniek kun je iemand van scratch leren als ze een beetje aanleg hebben. Bij timing en muzikaal inzicht wordt dat lastiger.

En speciaal voor dit nummer, je kunt 1 ding doen wat je instant helpt het beter te laten klinken, zonder oefenen... een mooie lange reverb eroverheen. Ik weet niet of het een eis is dat de opnames droog zijn, maar zoniet, met wat galm binden al die akkoorden ook een stuk beter, en dit nummer moet gebonden klinken, niet staccato.

Harald
12 maart 2009, 21:57
+10_______________ om de vorige reply zichtbaar te maken...

harrie-beton
13 maart 2009, 08:32
Ik sluit me bij Harald aan, hij is goed maar soms slordig, behalve dat ik op mijn speakers al een redelijk veel galm hoor. Eigenlijk al meer dan genoeg galm.