PDA

View Full Version : Redelijke prijs MIJ 57 RI - 1987



FTI
5 maart 2009, 23:17
Hoi.

Onlangs heb ik mijn MIJ Strat 57 RI uit 1987 te koop aangeboden. Het is zwart en ziet er voor zijn leeftijd zeer goed uit. De gitaar heb ik ooit geruild met een mede-forum member (you know who you are:) )

Hij staat voor een prijs vanaf 550 inclusief non-fender koffer.

Nu mijn vraag... Ik wordt een beetje moe van al die mensen die mij benaderen en zeggen dat dit veel te duur is. Zelf ben ik bereid om naar de 500 te zakken, maar dit is toch een redelijke prijs?

Wat mij echt stoort is het volgende bericht die ik ontvangen heb:

"voor jou is de gitaar zoveel waard, maar vergeet niet hij komt uit Japan.
De gitaar is echt niet meer waard dan dat ik heb geboden.
Mijn bod blijft dus voor wat het is."

Deze persoon heeft 370 euro geboden.

Wat denken jullie?

sjaak1990
5 maart 2009, 23:25
"voor jou is de gitaar zoveel waard, maar vergeet niet hij komt uit Japan.
De gitaar is echt niet meer waard dan dat ik heb geboden.
Mijn bod blijft dus voor wat het is."

Ik weet verder de waarde niet, maar ik zie zelf Japan altijd als een voordeel. Japanse gitaren zijn gemiddeld gewoon erg goed. Het is geen geweldige tijd om te verkopen, misschien een tijdje wachten als dat mogelijk is en de interesse zo tegenvalt?

Hendriks
5 maart 2009, 23:28
Tja het is geen beste tijd om een gitaar te verkopen, als je €550 wilt zal je veel geult moeten hebben, zwart is ook geen populaire waarde.Vorig jaar heb ik er 1 verkocht voor €500 , deze was in nieuwstaat.

Mr.Bluesbreaker
5 maart 2009, 23:34
Hangt van heel veel dingen af. Bepaalde kleuren zijn inderdaad gewoon lastiger te verkopen.
Je hebt ook veel kopers die alles origineel willen hebben, en de fretslijtage bijvoorbeeld speelt ook mee. Wel kun je slim verkopen door gewoon hele mooie foto's te plaatsen, de gemiddelde verkoper heeft echt van die telefoonshots met lelijke lichtinval waardoor het ding niet tot zijn recht komt. Ook kun je de voordelen benadrukken die jouw exemplaar net even er uit laten springen: als je bv. een alder body hebt ipv. veel gebruikt basswood - vermeld dat. Het is niet zozeer door de regel beter of minder, maar wel populairder -> dus het verkoopt.

Maar, 550 is wel wat moeilijk voor een MIJ strat, ook al is het een '57 RI. Je ziet soms USA strats voor 600-700 gaan. Ik probeerde mijn '72 RI ook te verkopen voor rond de 500, uiteindelijk heb ik die geruild tegen een toffe vroege Sheraton, die ik heb geruild voor een frankenstrat. Mensen wilden niet hoger dan 400-450 gaan. (maar, die van mij was ook herfret etc., wel veel beter geworden maar dan krijg je weer de niet-origineel-gestapo.)

tidalwave_sideburns
5 maart 2009, 23:36
De prijs wordt bepaald door voor hoeveel je hem uiieindelijk verkoopt, en niet hoeveel een potentiele koper er voor over heeft. Die kerel probeert via zo'n zinnetje op jouw eventuele onzekerheid over de werkelijke prijs in te spelen.
Als jij hem voor onder 550 liever zelf wilt houden, of liever 200 minder dan je oorspronkelijke vraagprijs krijgt om dan je nieuwe GAS object te kunnen financieren, moet je allemaal zelf weten. Zie het niet als een belediging, maar meer als een spelletje. Vind je het de moeite niet waard om op dat mailtje te reageren, het is jouw gitaar, jij bent de baas.

Hendriks
5 maart 2009, 23:45
Wat Bluesbraker zegt , goed foto's doen veel , maak er wat werk van , goede belichting ,etc en veel gedult.

Arjan12
5 maart 2009, 23:46
Ik vind 550 ook wel erg veel. Ik heb een jaartje geleden 400 betaald voor mijn '54 RI.

Hendriks
5 maart 2009, 23:52
Zijn trouwens super gitaren.

FTI
5 maart 2009, 23:52
Hey bedankt voor de reacties.

Het is niet dat ik het geld nodig heb, dus ik ga ook niet al te laag met de prijs onderhandelen. Ik was wel benieuwd om weer iets anders te gaan proberen....

Hoe kan ik eigenlijk weten wat voor hout de strat heeft? Hij lijkt wel zwaarder dan basswood en de hout in de nek pocket lijkt ook niet echt licht van kleur, maar is er een ander manier om hier achter te komen?

Mr.Bluesbreaker
6 maart 2009, 00:04
Gewicht zegt niet zo heel veel, mijn basswood strat was veel zwaarder dan mijn alder Tele.
Maar mijn basswood Ibanez Satriani was weer de lichtste gitaar die ik heb gehad.

Kun je een foto posten van de voor-en achterkant? Dan kunnen we misschien e.e.a erover zeggen. (als het geen burst is, wordt het lastig natuurlijk.)

Hendriks
6 maart 2009, 00:19
Ik kom er nu ineens achter: ruil op Schiphol met een Eaquire. Grappig toch. Ik heb ook nog een rode gehad , dat was een hele makkelijke kleur om te verkopen.
Als ik de poen nu had kocht ik deze zwarte direct terug , topding,

FTI
6 maart 2009, 00:30
Hehe... that's right. Leuke ruil zo gewoon ff op Schiphol. Heb eerlijk gezegd zeer weinig op de strat kunnen spelen. Zoek nu toch wat iets heel anders... misschien een semi-hollow of zoiets...

Weet jij nog wat voor hout de strat heeft?

Ik ga morgen nog wat fotos posten.

Hendriks
6 maart 2009, 00:35
Ik heb in de afgelopen 2 jaar iets van 30 gitaren gehad , dus soms duurt het even voor ik 1 herken . Dit was een erg goede , ik denk wel dat het een alder bodie is. is een tele niets voor jouw?

Luke-wannabe
6 maart 2009, 10:01
550 met koffer is een prima prijs. Ik heb mijn 2tone sunburst strat voor 500 eu verkocht, maar heb echt 8 maanden moeten wachten ofzo. Houd dus vast aaan je bedrag en hebt geduld! Ze zijn het echt waard. Je ziet veel mensen zeggen dat ze 400 waard zijn, maar ik zie echt nooit een Jap reissue voor 400 euro staan. Ik snap ook niet echt waar dat vandaan komt.
500 euro is een gangbare goede prijs.

FTI
6 maart 2009, 11:30
Hey bedankt. Al deze reacties stellen mij toch wat meer gerust.

@ Hendriks... je zou gewoon je eigen winkeltje moeten beginnen! :). Hoewel ik Tele's echt heel mooi vindt (vooral de Esquire MIJ), ben ik wel toe aan iets anders.

Ibanez666
6 maart 2009, 11:36
Hey bedankt voor de reacties.

Het is niet dat ik het geld nodig heb, dus ik ga ook niet al te laag met de prijs onderhandelen. Ik was wel benieuwd om weer iets anders te gaan proberen....

Hoe kan ik eigenlijk weten wat voor hout de strat heeft? Hij lijkt wel zwaarder dan basswood en de hout in de nek pocket lijkt ook niet echt licht van kleur, maar is er een ander manier om hier achter te komen?

als je wat anders wilt proberen kun je hem toch ook te ruil aanbieden?

FTI
7 maart 2009, 14:47
Dit is 'em dan:


http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WMZDFMB-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZRW4UKXL-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HKMH76QC-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JDAFNQYP-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-48WH6UFZ-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FS6VMSX4-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-38FBNATH-G.jpg

Enig idee wat voor hout de body heeft?

FTI
14 maart 2009, 12:43
Hoi mensen,

Even een update.

Heb de Strat verkocht voor 525 euro. De koper was blij en ik ben blij... so everyone happy.

gr.

macwilliams
14 maart 2009, 12:56
mooi gedaan. Nu niet zelf voor een duppie op de eerste rang willen zitten okay? Gewoon vet duur exemplaar aanschaffen.
:ok:

spirit
14 maart 2009, 12:57
Zo blijkt maar weer, geduld is een schone zaak.

Pepe
14 maart 2009, 12:58
Een goeie prijs, ik heb exact dezelfde (maar dan uit '96) kunnen verkopen voor 450, dat bleek de max te zijn wat niet erg was omdat ik hem beduidend goedkoper tegen het lijf was gelopen.
Goeie gitaren met mediocre pickups waar wat aan te doen is maar gewoon niet bijzonder genoeg to bother.

Arjan12
14 maart 2009, 14:00
Hoi mensen,

Even een update.

Heb de Strat verkocht voor 525 euro. De koper was blij en ik ben blij... so everyone happy.

gr.

525 is wel erg veel geld voor zo'n model. Dat verwacht ik voor die van mij niet te krijgen. Goeie deal heb je gemaakt!

FTI
14 maart 2009, 21:58
Nee hoor, ik vind de prijs niet te hoog. Hij is het ook zeker waard, en zal het ook blijven houden mits goed onderhouden. Had hem zelf ook niet voor die prijs verkocht als ik dacht dat het te hoog was (you're just gonna have to take my word for it) ;).

Arjan12
14 maart 2009, 22:18
Nee hoor, ik vind de prijs niet te hoog. Hij is het ook zeker waard, en zal het ook blijven houden mits goed onderhouden. Had hem zelf ook niet voor die prijs verkocht als ik dacht dat het te hoog was (you're just gonna have to take my word for it) ;).

Ok :) . Wil je die van mij kopen?

FTI
14 maart 2009, 22:30
Ik geef je 300!

:). Grapje. Hij zou toch 450 moeten kunnen halen, of niet.

Zoals anderen mensen mij hier reeds hebben geadviseerd, gewoon geduld, en goede fotos plaatsen.