PDA

View Full Version : Vraagje over buzz...



Jesus_etc.
17 maart 2003, 20:50
Ik heb een Fender Jazzmaster uit Japan, die bij het gebruik van brug- of halselement zoemt.

Als ik zowel brug als halslement gebruik (toggleswitch in het midden) heb ik er geen last van. Als ik de toggle op alleen hals of brugelement zet, gaat 'ie zoemen. Als ik echter het halselement inschakel door het knopje boven de snaren naar beneden te doen, heb ik geen last van die buzz.

Kan het aan de toggle switch liggen?

Misschien dat iemand hier weet hoe dat kan. Alvast bedankt...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jesus_etc. op 2003-03-17 20:52 ]</font>

Electrical Storm
17 maart 2003, 23:09
Ik heb ongeveer hetzelfde, alleen niet bij het brugelement omdat dat bij mij een ->HUM&lt;-bucker is... :razz:
Ik geloof dat zoiets normaal is bij single coils, aangezien de elementen toch in serie staan als je er meerdere tegelijk inschakeld?? Misschien dat door het faseverschil de brom wordt opgeheven dankzij hetzelfde principe als een humbucker (interferentie a.h.w.), dus wat jij hebt lijkt me niet echt een probleem en zeker niet uitzonderlijk voor single coils. De brom kan trouwens ook door externe factoren worden veroorzaakt (afstandsbediening? radio? hoogspanningskabels?)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Electrical Storm op 2003-03-17 23:10 ]</font>

[BtB]Nemesis
18 maart 2003, 00:02
klopt, ik heb het ook weleens als ik dicht bij mijn monitor en pc sta, als die aanstaat dan

Jesus_etc.
18 maart 2003, 19:14
Er staat idd een computer vlakbij, maar de buzz is er niet altijd. Als het echter normaal is, hoef ik me iig geen zorgen te maken.