PDA

View Full Version : effecten... help!



Thiez
5 maart 2009, 17:19
ik wil een mooier solo geluid creeren uit mijn versterker en dus wil ik wat effecten toevoegen. ook voor me clean sounds wat gevoeliger te maken wil ik graag wat effecten toevoegen aan mijn spullen.
Op moment heb ik het volgende:
Epiphone G400 met SD elementen --> RMC wah --> Blackstar distortion --> Korg tuner --> Engl Fireball --> Laney 2x12" cabinet.

Mijn blackstar distortion gaat in de toekomst misschien weg omdat ik waarschijnlijk over ga stappen op ENGL powerball (gebruik me blackstar voor wat grunchy bluesy distortion aangezien de fireball alleen massive gain heeft.. powerball heeft dit wel op de amp)

Ik heb een digitech RP300A gehad. dat is leuk om wat mee te expirimenteren maar het echte werk voor mij. Toen dacht ik dan ga ik voor losse pedaaltjes maar ik hoor hier erg verdeelde meningen over. de een zegt dat je signaal heel erg naar de klote gaat, de andere vind het weer geweldig.

Ik heb nu wat rond zitten kijken wat de opties zijn. Ik zag een marshall regenerator die al hoop effecten in 1 pedaaltje had wat ik wel fijn vind. en dan een boss RV-3 voor de reverb en delay dan ben ik compleet.

Ook zie ik mensen praten over een TC G-major rack. dit is 1 processor voor in principe alle effecten wat ook erg fijn is. maar is dit goed te schakelen? en goed bruikbaar? ik hou er niet van om weken bezig te zijn met allerlei digitale rotzooi in te stellen om eindelijk eens een leuk geluid te krijgen.

Graag meningen, adviezen, tips!

Il_Falco
5 maart 2009, 17:29
ik heb de marshall regenerator, ik denk niet dat hij goed zou zijn voor jou doeleinden. begrijp me niet verkeerd, ik ben er tevreden van maar ik gebruik hem vooral clean. na een distortion is andere koek....

van delay: ik ben aan het azen op een hardwire delay ;-) ook de echohead kan ik aanraden!

Thiez
5 maart 2009, 17:35
flanger en phaser zullen met distortion gebruikt worden. chorus zal ik denk ik voornamelijjk voor cleansounds gebruiken. maar er zit wel een goed geluid in de regenerator?

Il_Falco
6 maart 2009, 08:50
Prachtig geluid, veel mogelijkheden al klinkt hij soms een beetje steriel, maar daar hou ik juist van :) je hebt wel veel mogelijkheden! clean, een aanrader...

Il_Falco
6 maart 2009, 08:55
http://www.ehx.com/products/flanger-hoax

Misschien dat dit iets is voor je lead sound?

Sj03rd
6 maart 2009, 10:55
ga eerst eens voor jezelf na welke effecten je precies wilt...anders ga je straks zomaar in het wildeweg pedaaltjes kopen en kom je toch nog erg duur uit terwijl je sound het misschien niet nodig heeft...dan is een multi-fx misschien goedkoper...eventueel 19" met een midi boardje erbij.