PDA

View Full Version : nog een pickups draadje



bloeddrinker
5 maart 2009, 17:12
Van mijn Japanse Jackson RR Professional (uit 90/91), was al eerder de neck pickup (merk Reflex) overleden, maar nu is de bridge pickup ook aan vervanging toe (ook merk Reflex), omdat hij toch aardig veel ruis geeft.

M'n gitaar is gestemd in A en ik speel er vnl Doommetal en Amon Amarth achtige death/vikingmetal mee. Als amp gebruik ik een Koch Powertone, waar ik nog best tevreden mee ben.

een van m'n bendeleden had in z'n Ibanez Seymour Duncan Blackouts gezet, maar daarvan ging z'n versterker constant piepen als hij in de buurt kwam en clean geluid was onmogelijk. Inmiddels is hij overgestapt naar ESP met EMG's, maar hij klaagt nog wel over het cleane geluid.

Ik speel afwisselend clean/distortion, dus ik ben op zoek naar pickups die of beide in huis hebben (mooie clean, niet te kil, maar ook niet te zompig en een distortion die ook voldoende definitie geeft in de lagere regionen) of een aparte bridge pickup voor distortion en een aparte neck pickup voor clean. (al moet ik dan wel wennen aan het omschakelen)

Voor de bridge denk ik vooralsnog aan de EMG's 85, maar ik denk dat de standaard EMG 82 een te hoge gain heeft voor een mooi clean geluid.

pannekoek
5 maart 2009, 18:03
hmmm, blackouts zonder clean? ik vind blackouts juist een ontzettend vette clean geluid hebben:chicken:

bloeddrinker
9 maart 2009, 15:46
Nog maar eens goed nagevraagd.
Hij heeft geen blackouts maar Metal livewire's = voorloper van blackouts (naar ik begrijp)

Hoedan ook deze kan hij niet clean krijgen en als blackouts de opvolger zijn, vraag ik me af of deze dan wel clean genoeg wordt