PDA

View Full Version : Hoe krijg ik m'n GT6 onder de duim.



Ibanez44
17 maart 2003, 21:43
Ja ja, er is al meer over geroepen en gescholden. Je kan de GT6 thuis niet instellen voor een optreden of de oefenruimte. Ik heb pas een Hot Rod de Ville gekocht en proef de warme smaak van buizen. Toen ik m'n GT6 er tussen zette moest ik deze weer helemaal opnieuw gaan instellen. De ervaring leert dat ik hier ook weer een avond in de oefenruimte aan moet besteden. Ik ben nog steeds tevreden over m'n GT6 maar er moet toch zo langzamerhand iemand zijn met tips.
Ook ben ik niet echt te spreken over het geluid van mijn GT6 in de effectloop. Je hoort de laatste tijd steeds meer over dat 4 cable systeem. Buiten dat je 4x meer kans maakt om op't podium op je muil te gaan schijnt het zijn voordelen te hebben. Kom laten we elkaar nog is een duwtje in de rug geven.
Enu heb ik voor het maken van een back up op m'n computer speciale software nodig? En zo ja welke? Op Ravivo werd dit mij niet echt duidelijk.

Shay
18 maart 2003, 00:30
Je kan de gt6 ook gewoon in de input pluggen. Klinkt ook wel.. Hot rod is echt een lekkere amp, zonde dat je er een gt6 tussen kwakt. En tsja, je moet flink pielen met je gt6 om goed geluid te halen gecombineerd met een fender amp. Beter is toch lossen pedaaltjes als je een goeie amp hebt.

art|saves
18 maart 2003, 11:20
Ik heb mijn gt6 nu in mijn effectloop hangen en klinkt lekker. Als je de gt6 in de EF hangt heb ik wel een paar tips:
de versterker simulaties uit!
gebruik niet de dsitortions!
stel de EQ goed af doet wonderen
De effecten klinken gewoon goed nu en voor de rest gebruik je gewoon de distortion uit je versterker.

putje
18 maart 2003, 14:51
ik gebruik de 4 kabel methode en die heeft echt deuren geopend, de GT6 klinkt nu formidabel zowel clean als vette pantera sound en alles daartussen in.

(de voorversterker van mijn marshall jcm900 wordt hierbij wel uitgeschakeld alsmede treble/bass/midd tones)


originele software:
http://www.bossgt3.co.uk/

goed GT6 forum(4kabel methode linksonder):
http://www.bossgtcentral.com

Ik ben nog steeds op zoek naar de bruikbare gekraakte software, heeft iemand die ?

Ibanez44
18 maart 2003, 21:44
Putje, die 4 kabel methode maakt het toch juist mogelijk om al de mogelijkheden van je amp te kunnen benutten? En begrijp ik verder goed dat je distortion geluiden van je GT6 nu perfect klinken?

FragDaddy
18 maart 2003, 21:48
putje: als je de voorversterker van je jcm900 niet meer gebruikt, kun je net zo goed de 2 kabel methode gebruiken en je GT-6 in de effect-return van je jcm900 prikken.

de 4-kabel methode is juist zo leuk omdat je de voorversterker van je jcm900 in de effectlus van je gt-6 hebt zitten en je dus op de gt-6 je voorversterker van de jcm900 aan/uit kan schakelen (external distortion heet die optie geloof ik)

waarom weet ik dit? ik heb helemaal geen gt-6 :smile:

ibanez: je plugt met de 4 kabelmethode de gt-6 gewoon in de eindversterker van je versterker (effect-return = ingang van eindversterker) en je kunt dan dus gewoon distortion en amp-models gebruiken. dat klinkt dan ook goed. ook kun je nog de voorversterker van je versterker gebruiken, omdat die is opgenomen in de effectlus van de gt-6 (met 2 extra kabels). zo kun je dus de meest veelzijdige instellingen doen. de GT-6 ziet je voorversterker als een externe distortion

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-03-18 20:51 ]</font>

Ibanez44
18 maart 2003, 22:09
Fragdaddy, even samenvattend: de 4 kabel methode is dus de gitaar in de input van de GT6, de output van GT naar de input van m'n Hot Rod. Vervolgens gaat van de "Pre amp out" van Hot Rod een kabel naar de Return GT6 en van Hot rods "Power amp in" naar de send van m'n GT6? Toch?
Misschien krijg je wel grijze haren van me maar maar verder ben ik goed voor m'n kippen.

FragDaddy
18 maart 2003, 22:30
vragen zijn vrij ibanez. ik heb zelf geen GT-6, dus ik weet niet de correcte benaming. begin eens met 2 kabels.

1 kabel van de gitaar naar de GT-6 en 1 kabel van de GT-6 uitgang naar de effect-return van je hotrod. nu gebruik je alleen de eindversterker van je hotrod om de gt-6 te versterken en dit moet gewoon goed klinken.

daarna sluit je 2 kabels aan. 1 kabel van de effectlus van de GT-6 naar de ingang van de hotrod en 1 kabel van de effect-send van de hotrod terug naar de effectlus van de gt-6. dit zorgt ervoor dat als je de effectlus van de gt-6 aanzet je de voorversterker van je hotrod aanzet. nu kun je dus alle combinaties maken met je GT-6. en je kunt kiezen waar je je effecten wilt zetten. voor je voorversterker, of tussen je voorversterker en je eindversterker. ook kun je je voorversterker uitzetten en een amp-sim van je gt-6 gebruiken. hardstikke leuk zo'n gt-6. jammer dat ik er zelf geen heb. als je bij me in de buurt woont wil ik wel een dagje komen spelen en alles goed aansluiten. :smile:

maar ik denk dat je er zelf ook wel uitkomt. zo niet, vraag gewoon verder

Ibanez44
18 maart 2003, 22:36
Frag, morgen ga ik 't proberen. M'n buren zullen het op dit moment niet zo meer waarderen. Ik hou je op de hoogte. Tot zo ver bedankt.