PDA

View Full Version : Electrische figuurzaag ervaringen



Mienmachine
5 maart 2009, 10:43
Electrische figuurzaag lijkt mij wel handig,
heeft iemand er ervaring met een bepaalt merk?

TX

Cocobolo
5 maart 2009, 11:00
Ik heb zo'n Hegner multicut. Perfect ding (wel een beetje duur), maar ik moet bekennen dat ik mijn parelmoer inleg toch met de ordinaire handfiguurzaag doe. Als het object dat je wilt figuurzagen iets groter is, dan is het wel prettig dat je bij zo'n machine 2 handen kunt gebruiken om je voorwerp te bewegen. Het gaat naar mijn ervaring dan wel sneller, maar niet perse preciezer...

Hedge
5 maart 2009, 11:21
Ik heb een of ander goedkoop ding van Ferm. Gaat wel sneller, maar niet erg netjes. Ik ben er niet erg enthousiast over. Als hij kapot gaat, zal ik hem niet vervangen.

Mienmachine
5 maart 2009, 11:27
Kun je er ook recht mee zagen, omdat er geen geleiding is, of gaat het alle kanten uit?

aaronstonebeat
5 maart 2009, 11:56
Ik heb er ook een. Tot dusver weinig gebruikt (en dus weinig ervaring) omdat als ik 'm gebruik het zaagje mij te zeer de neiging heeft z'n eigen weg te gaan. Moeilijk precies te sturen.

RoelTM
5 maart 2009, 12:16
Ik vind het erg moeilijk om er recht mee te kunnen zagen. Je ziet als ie aan staat niet precies hoe het zaagje staat, en dus ook niet wanneer je nou recht en wanneer schuin zaagt.

Javaca
7 maart 2009, 11:13
Heb een tijdje zo'n Ferm gehad. Absolute brol!

Op school gewerkt met een Hegner met variabele snelheid. Ideaal stuk gereedschap, maar wel zeer prijzig. Vooral erg handig bij het maken van bijvoorbeeld mallen.

Niet het eerste stuk gereedschap om aan te schaffen, maar het kan handig zijn.

barno
7 maart 2009, 11:25
Heb een tijdje zo'n Ferm gehad. Absolute brol!

Op school gewerkt met een Hegner met variabele snelheid. Ideaal stuk gereedschap, maar wel zeer prijzig. Vooral erg handig bij het maken van bijvoorbeeld mallen.

Niet het eerste stuk gereedschap om aan te schaffen, maar het kan handig zijn.

ik heb ook zo'n Ferm figuurzaag gehad, twee dagen: toen brak het binnenwerk! ok, wat ik zaagde was iets te dik maar toch, als een gegoten stuk eerder breekt dan het zaagje....

ik heb van Ferm ook een kolomboortje: ook dat is brol, maar eigenlijk doet het zeer goed dienst tot nader order

JacquesLeDick
7 maart 2009, 11:29
Ik heb ook een Hegner Multicut met variabele snelheid. Is een goede machine zaag er topjes , ruggen, ... met een dikte van max 10mm ruw mee uit.
De juiste zaagjes (dikte/tand) zijn belangrijk voor het te zagen matereaal.
But I know die machines kunnen een pain in the *** zijn.