PDA

View Full Version : Goede adresjes voor gitaar onderdelen?



MVH Guitars
4 maart 2009, 23:02
Onderdelen voor de gitaarbouw zijn altijd erg duur in Nederland vind ik. Als ik bijvoorbeeld een setje Sperzels wil, dan is dat hier al snel 80-90 euro. Daarom koop ik dat in America via ebay, waar het me dan inculsief verzendkosten 55 euro kost.
De Sperzels zijn maar 1 voorbeeld. Maar er zijn zoveel meer dingen, zoals A-merk bruggen, fretdraad, electronica, schroefjes...

Is er nu echt nergens een plek in Nederland of Europa waar je goede onderdelen voor weinig geld kunt krijgen? In America bestellen is me tot nu toe nog aardig bevallen (heb ook nog nooit import hoeven te betalen), maar kan het echt niet makkelijker voor dezelfde prijs?

barno
4 maart 2009, 23:10
ach gewoon daar blijven bestellen dan. is toch normaal dat het hier wat duurder is, hoe denk je anders dat zo'n handel hier kan overleven? Ik bestel soms in states maar vaak in Nederland (mind you: in België is er helemaal niks ...) vanwege goede service en snelheid.

gengar
4 maart 2009, 23:13
Ik heb het nog niet gevonden. Alles kost hier de hoofdprijs...

MVH Guitars
5 maart 2009, 00:19
Dus ik ben niet de enige. Ik dacht: Ik ga het hier eens vragen, want misschien ben ik gewoon totaal niet op de hoogte van wat goede adressen.

Als ik in de gitaarwinkel om spullen ga (al kom ik om de benodigdheden voor driekwart gitaar) krijg ik niet eens korting en gaan ze alles tot op de cent narekenen. Niet alleen staan ze dan meer dan een kwartier met een rekenmachine te prutsen, ik vind het gewoon zo'n gedoe allemaal. Ik ben ook liever meer onafhankelijk.

Verder heb ik een catalogus van Texas & Tweed (importeur van onderdelen), maar die vind ik ook redelijk prijzig, en ik kan daar niet zelf komen winkelen. Nee, je moet dan telefonisch aangeven wat je wilt hebben en dan stuurt ie het op. Ook redelijk omslachtig. Ook is daar bijvoorbeeld geen zwarte hardware te krijgen, ook zoiets hinderlijks. Dat gedoe dat zwarte hardware is uitgebannen (om milieuredenen) vind ik zo vreemd. Buiten Europa is het gewoon leverbaar, waarom importeren ze het dan niet gewoon, als ze het hier niet mogen maken?

JacquesLeDick
5 maart 2009, 00:21
Bestellen in de USA is fantastisch als je geen import factruur ed. krijgt (ik krijg ze altijd).
Heb slecht ervaring met USA ebay te shoppen. Kocht eens een texas special tele setje, Brug pickup had iemand met een schroevendraaier in de spoel zitten peuken... Maar dit terzijde
Als je Transport Kosten+Tax+Import tax optelt = de of toch bijna wat je in Europa gaat betalen voor parts.
Ik bestel zeer veel bij All Parts in de UK. Prijzen zijn OK zeker met de £ die zo laag staat :seriousf:

JacquesLeDick
5 maart 2009, 00:24
kijk ook HIER (http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/index.html) eens ze hebben super goedkoope spullen die zeker niet slecht zijn!

MVH Guitars
5 maart 2009, 00:40
Bestellen in de USA is fantastisch als je geen import factruur ed. krijgt (ik krijg ze altijd).
Heb slecht ervaring met USA ebay te shoppen. Kocht eens een texas special tele setje, Brug pickup had iemand met een schroevendraaier in de spoel zitten peuken... Maar dit terzijde
Als je Transport Kosten+Tax+Import tax optelt = de of toch bijna wat je in Europa gaat betalen voor parts.
Ik bestel zeer veel bij All Parts in de UK. Prijzen zijn OK zeker met de £ die zo laag staat :seriousf:

In Nederland zijn ze niet zo streng met de import geloof ik. Ik heb eens 1 keer moeten betalen voor een body. Maar dat is het enige. En laatst heb ik een Les Paul body uit de VS over laten komen en ik hoefde niks te betalen. Dus het is echt heel willekeurig of je moet betalen of niet.
Lijkt erop dat ze in het buitenland wat strenger zijn met de import. Dit is opzich wel weer typisch: Nederland, het land van de regels en waar je aan alle kanten financieel genaaid wordt, maar met dit zijn ze wel weer aardig.


kijk ook HIER (http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/index.html) eens ze hebben super goedkoope spullen die zeker niet slecht zijn!

Zet ik in de bookmarks, danku!

Pepe
5 maart 2009, 01:10
Angela.com heeft zo'n beetje de laagste prijzen, zitten ook op Ebay, voor al uw Fender needs en vaak Gretsch blow outs.
Ik bestel wel eens wat in Nederland, snel en probleemloos, maar op de een of andere manier kloppen die maten nooit, inbus sleutels, trem-arms, knoppen en pots... Alleen genuine Fender en Allparts zijn betrouwbaar, de rest is altijd weer een gok. Met spullen van Angela nooit 1 probleem wat dat betreft, het is wat het is en als het afwijkt van Fender maten dan staat dat er bij.

jan jansen
5 maart 2009, 06:19
Angela.com heeft zo'n beetje de laagste prijzen, zitten ook op Ebay, voor al uw Fender needs en vaak Gretsch blow outs.
Ik bestel wel eens wat in Nederland, snel en probleemloos, maar op de een of andere manier kloppen die maten nooit, inbus sleutels, trem-arms, knoppen en pots... Alleen genuine Fender en Allparts zijn betrouwbaar, de rest is altijd weer een gok. Met spullen van Angela nooit 1 probleem wat dat betreft, het is wat het is en als het afwijkt van Fender maten dan staat dat er bij.

Toch vindt ik die prijzen hoger dan gemiddelt op ebay vooral wat momenteel in the UK wordt aangeboden.Vergelijk alleen die fender tele pickups eens...

JJ

Hendriks
5 maart 2009, 08:10
Ik hen zelf wel eens wat bestelt bij axesrus.co.uk , geen tax in ieder geval en ook zeker niet duur . Ook besel ik regelmatig bij guitarsupllies.nl , goede service, lage verzendkosten.

Pepe
5 maart 2009, 17:59
Toch vindt ik die prijzen hoger dan gemiddelt op ebay vooral wat momenteel in the UK wordt aangeboden.Vergelijk alleen die fender tele pickups eens...

JJ

Yep, they jacked them up zie ik. De wide range humbuckers dan weer niet.

Jailbird
5 maart 2009, 20:26
JaquesLeDick,

heb jij ervaringen met die webshop ?
http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/guitarhardware.html
Want die prijzen zijn wel aantrekkelijk:D

jan jansen
5 maart 2009, 20:52
JaquesLeDick,

heb jij ervaringen met die webshop ?
http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/guitarhardware.html
Want die prijzen zijn wel aantrekkelijk:D

ik wel...binnen 3 a 4 dagen heb je het spul thuis,vanuit de usa,supersnel dus en bovendien heb ik nog geen rotzooi gehad.
Maar goed ook tonefactory.nl levert goed en snel net als guitarsupplies.nl , geen klagen quo keus.

JJ

MVH Guitars
5 maart 2009, 22:19
Mijn dank is zeer groot voor de guitarsupplies.nl site! :crazyhappy:

Veel goedkoper dan de gitaarwinkel en ze hebben er veel. Ik ben nog aan het rondkijken, maar vooral die voorgezaagde fretboards zijn zo al de helft goedkoper als de gitaarwinkel!

Erg fijne site tot nu toe. Nogmaals bedankt!

JacquesLeDick
6 maart 2009, 15:51
JaquesLeDick,

heb jij ervaringen met die webshop ?
http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/guitarhardware.html
Want die prijzen zijn wel aantrekkelijk:D

Yups zeer snel en goed, geen klagen over!

Hedge
6 maart 2009, 16:22
Yups zeer snel en goed, geen klagen over!

Hier hetzelfde. Prima leverancier, net als Guitarsupplies trouwens.

jan jansen
6 maart 2009, 18:23
Mijn dank is zeer groot voor de guitarsupplies.nl site! :crazyhappy:

Veel goedkoper dan de gitaarwinkel en ze hebben er veel. Ik ben nog aan het rondkijken, maar vooral die voorgezaagde fretboards zijn zo al de helft goedkoper als de gitaarwinkel!

Erg fijne site tot nu toe. Nogmaals bedankt!



Mischien komt het wel omdat de eigenaar ook lid is van dit forum?:ok::blast:

fred

StrungOut87
8 maart 2009, 20:10
www.musik-produktif.de my friend

frankpaul1
8 maart 2009, 21:35
www.musik-produktiv.de (http://www.musik-produktiv.de) my friend

Met een v dus..

frekie
13 maart 2009, 14:36
Ik heb ook wel eens wat besteld via deze site:
http://www.basvandenbroek.com/nederlands/consument/begin.htm
en de lokale muziekboer. Helaas kan je als consument de prijzen niet zien, dan moet je naar de winkelier die logt dan in. Prijzen vallen erg mee, hardtail Strat brugje voor 8 euri bijv. Veel merkloos spul en merken als Boston maar ook Gotoh. Levering duurt wel eens wat langer en soms ontbreekt er wat. Daarentegen: zelf ophalen in het dorp dus geen VZK.