PDA

View Full Version : check deze eens ff out, a.u.b.



pasqual
4 maart 2009, 22:50
ik heb met mijn band dit nummer gisteren opgenomen m.b.v. een minidisc-recorder en 2 microfoons. deze waren ongeveer in het midden opgesteld en een paar meter uit elkaar om een breder effect te krijgen. de opname is verder niet bewerkt. de opstelling is ( achteraf ) niet ideaal maar alles is goed te horen. hopelijk hebben jullie een beetje tijd want het nummer duurt iets meer als 9 minuten. luister maar eens ff, in ieder geval tot na de solo's ( gitaar en toetsen ). het nummer is ( instrumentale gedeelte ) hoofdzakelijk door de toetsenist geschreven en valt onder de noemer "Rock". nu weten jullie nog niet veel, want dat kan van alles zijn.....
graag jullie mening!

groeten Pasqual.

http://soundclick.com/share?songid=7394050

DeiDRagonas
4 maart 2009, 23:45
Zit nu te luisteren... Lekker geluid in t begin. Wat is de samenstelling van de band en wat gebruik je aan gitaargear?

edit: jammer dat je zo dudelijk hoort dat de toetsen direct ingeplugd zijn, die staan nu veel te hard natuurlijk. Mooie solo. Veel beter dan het rechtuit gepiel van de meeste shredders. Hier zit tenminste een opbouw in. De zanger vind ik niet zo geweldig btw.

Grt Roy.

pasqual
4 maart 2009, 23:53
bas, drum, toetsen, zang en gitaar: zelfbouw strat met toneriderpups, peavey valveking 212 ( eminence governors ) met extra 212 cab ( met de valveking speakers ) en pedalboard met diverse effecten waar ik bij dit lied een delay ( weinig ) gebruik.

groeten Pasqual.

edit: Roy, we waren tegelijkertijd aan het typen, vandaar de edit: de toetsen zijn niet rechtstreeks maar over zijn eigen amp. volume komt door de opstelling van de mikes. is niet vantevoren gecheckt, helaas. bedankt voor het compliment van de solo. wat de zang betreft heb je zeker een punt. daar moeten we inderdaad verder mee want het is veel geschreeuw en dat verdient dit nummer niet.

groeten Pasqual.

VHsologitarist
5 maart 2009, 16:01
Ik vind het echt goed klinken, lekker nummertje. Ik vind voornamelijk de toetspartijen echt goed gecomponeerd. Ik dacht eerst dat de 'viool achtig' klinkende noten (zoals zij op de gitaar ook klinken als er een noot aangeslagen wordt en de volume knop opengedraaid wordt) ook gitaar was, doet steve morse ook vaak. Maar dit bleek toch toetsen te zijn.

gr
Fer

pasqual
5 maart 2009, 16:32
dank je, Fer. de toetsen vind ik ook erg geslaagd. de gitaar is vrij basic in dit nummer, bedoeld ter ondersteuning. ik heb het nummer zelfs moeten inkorten anders kwam ik boven de 10 mb uit en dan kan ik 'm niet uploaden bij soundklick. ik heb ( helaas ) een stuk van het intro en outro weggeknipt. hopelijk vergeeft de toetsenist het mij:soinnocent:.

toen we het nummer in het begin gingen repeteren hebben we al stukken weggelaten, vanwege de lengte en ook vanwege de "luisterbaarheid". ( is dit een bestaand woord ? ). het werd te gecompliceerd en dat mag niet ten koste gaan van de rest. ik word ook wel eens afgeremd!:sssh:
het is eigenlijk wel interessant om te zien hoe verschillend nummers worden als je een nummer vanuit gitaar schrijft of vanuit toetsen. maar we komen wat dat betreft steeds dichter bij elkaar. m.a.w.: we begrijpen steeds iets meer van elkaars denkwijze.

alleen moet de zang anders. er moet meer melodie in en minder tekst. het geheel moet strakker en dynamischer.

groeten Pasqual.

VHsologitarist
5 maart 2009, 19:19
hoorbaarheid is volgens mij het woord dat je zoekt.
Het is idd erg interessant en vaak te herleiden vanuit welk instrument het nummer is geschreven. Ik had het alleen nog mooier gevonden als de gitaarpartijen iets meer met de toetspartijen overvloeien.

Nogmaals een nummer met potentie, alleen vraagt het wel om uitwerking. De stem wat jezelf al aangeeft kan ook beter.

pasqual
5 maart 2009, 22:52
Fer,

ben je niet bang dat als ik meer met de gitaar ga doen, dat het dan te veel van het goeie wordt? lees: te druk? de toetsenpartij is al erg vol en laat niet veel meer ruimte over voor de gitaar. het enige wat mij invalt is om op sommige partijen de volle akkoorden te minderen en een tweede stem te spelen maar dan wordt het misschien te lief. momenteel ligt de prioriteit bij de zang. ik heb het er al met de toetsenist over gehad om de tekst te herzien ( minder tekst-woorden ) en de melodie minder monotoom. de zanger is zelf ook niet tevreden maar weet nog niet wat ie er mee moet doen. gelukkig kunnen we gewoon zeggen wat we er van vinden. het is bijna onvoorstelbaar, maar zelfs ik krijg wel eens commentaar;).

groeten Pasqual.

VHsologitarist
6 maart 2009, 16:03
Hey Pasqual,

Dit nummer is erg druk qua toetspartijen die weliswaar mooi gecomponeerd zijn. Wat mij juist mooi lijkt is deze drukke partijen te verdelen onder de gitaar en toetsen. Nu speelt de toetsen alle 'lead' partijen. Het begeleiden van gitaar doe je goed. Misschien een vraag-antwoord idee met toetsen en gitaar.
Veel succes

pasqual
6 maart 2009, 23:11
bedankt Fer,

ik ga zondag met Hans ( toetsen ) ff ouwhoeren over hoe en wat. ik neem het in ieder geval mee.

groeten Pasqual.