PDA

View Full Version : ruis marshall



jubei
4 maart 2009, 21:47
heb een marshall mosfet reverb twin verkregen

een mosfet transistor versterker dus
maar nu ruist het clean kanaal nogal hard
ook al zit er geen kabel in
het word erger(harder)als ik de treble bas of mid hoger zet en als ik het volume hoger zet
heb mijn mobiele telefoon al uitgedaan etc maar daar lijkt het niet aan te liggen
iemand een idee wat dit kan zijn en wat je er tegen kan doen?
en de versterker plopt nogal hard bij het aanzetten en uitzetten ook al staan alle knoppen op 0 en zit er geen kabel in

koentjo
5 maart 2009, 01:22
heb een marshall mosfet reverb twin verkregen

een mosfet transistor versterker dus
maar nu ruist het clean kanaal nogal hard
ook al zit er geen kabel in
het word erger(harder)als ik de treble bas of mid hoger zet en als ik het volume hoger zet
heb mijn mobiele telefoon al uitgedaan etc maar daar lijkt het niet aan te liggen
iemand een idee wat dit kan zijn en wat je er tegen kan doen?
en de versterker plopt nogal hard bij het aanzetten en uitzetten ook al staan alle knoppen op 0 en zit er geen kabel in

ik heb ongeveer hetzelfde euvel op mn valvestate 265, en ik ben er bijna zeker van dat het aan de input ligt. het lipje is moe/uitgebogen en moet vervangen/terug gebogen.

als dat niet werkt, weet ik niet wat er mis is.

cluseau
5 maart 2009, 08:17
het word erger(harder)als ik de treble bas of mid hoger zet en als ik het volume hoger zet


De oorzaak van de ruis zit waarschijnlijk ergens in de voortrap en kan werkelijk van alles zijn. Voor de hand ligt een rotte transistor of IC, maar ook een capje kan dit veroorzaken met name tantaal elko's. Dat de ruis erger wordt bij vol treble of mid is logisch. Het defect zit iig voor de regelaars. Ruis bestaat uit hoge frequentie's dus worden nauwelijks beinvloed door je bas en deste meer door je treble regelaar. Volume regelaar speelt natuurlijk mee voor het hele frequentie berijk. Als je er vanaf wilt zul je hem moeten (laten) nakijken.

Frans.