PDA

View Full Version : bigsby op les paul



Mike999999999
4 maart 2009, 22:39
hoi,

ik lees hier allemaal dat je de schroefdelen van je tailpiece eruit moet trekken als je een bigsby op je les paul wilt zetten. Nou heb ik een gibson les paul GEM series en daar wil ik ook een bigsby op instaleren. Maar daar zit echt niks in de weg als ik die schroefdelen gewoon laat zitten.

ben ik nou gek, of is dat bij andere les paul modellen gewoon anders?

Gr, Mike

Squier4ever
5 maart 2009, 13:18
is hetzelde, de studs kun je laten zitten volgens mij. Ik neem tenminste aan dat je de busjes die in je gitaar verzonken zitten bedoelt?

Mike999999999
5 maart 2009, 17:16
ja, die bedoel ik. Maar sommige zeggen dat daar ringen bovenuit steken die in de weg zouden zitten, maar dat is bij mij niet het geval. dacht dat dat wel bij alle hetzelfde zou zijn iig.

Mr.Fingers
5 maart 2009, 18:34
die "ringen" kun je eruit draaien hoor, dan heb gewoon de metalen behuizingen nog in je gitaar zitten, maar niet meer de staafjes die eruit steken.

Mike999999999
8 maart 2009, 16:36
ow ok, misschien bij mij al ooit gedaan dan. heb tenstotte een 13 jaar oude gitaar:P

euroboy
8 maart 2009, 22:49
Stiekem zou ik ook wel een bigsby op men les paul willen... En dan toch weer niet. Ik twijfel maar ik heb toch geen geld dus wat maakt het uit!

KamikazaGuitar
8 maart 2009, 22:53
Ik snap de hele 'bigsby-hype' niet zo goed. Vind het eigenlijk maar een beetje lompe dingen; op een semi-akoestische jazzbak, ok, maar op een les paul of sg vind ik het eerlijk gezegd maar niks :chicken:

Mike999999999
9 maart 2009, 17:25
Het gaat ook niet alleen om het mooie. Al vind ik persoonlijk het er wel heel vet uitzien. Zal wel eens foto's op dit topic zetten als ie er op zit. Maar ik speel ook veel blues en jazz. En vooral bij blues voegt het gewoon veel toe aan je geluid. En er zijn ook wel andere tremelo's voor een lp, maar die zijn ronuit lelijk en die zijn ook gewoon slechter, onstemmen sneller enzo...