PDA

View Full Version : Nummer van onze demo



MAY
17 maart 2003, 21:04
Hier een nummer van de demo van mijn band Break Through.
Er is al eerder een stukje van dit nummer hierop gezet maar het duurde toen heel lang om te downloaden. Nu echter het hele nummer dat snel gedownload kan worden.
Alle kritiek is welkom.

http://www.breakthrough-music.com/thoughts.mp3

FNaRK
17 maart 2003, 21:12
compositie is leuk, muzikaal ool nix mis mee, vraag me alleen af waar en hoe e.e.a. is opgenomen. Duidelijk multi-track maar degenen die de "eindmix" heeft verzorgt had wel iets netter werk mogen afleveren.
Oh ja, de zang is niet helemaal mijn smaak, wringt hier en daar :sad:

Timmer
17 maart 2003, 23:58
Vreemd begin, maar verder niet verkeerd! Apart nummer.

Zanger is idd niet super maar hij zingt ook weer niet echt verschrikkelijk vals ofzo :smile:

Guitarfreak
18 maart 2003, 13:47
Ik vind dat het nummer met de intro mee moet, dus sneller of gewoon intro dat beter bij het nummer past. Voor de rest ik vind de zanger wel iets hebben! Echt wel koel. Btw hoe hebben jullie dit nummer opgenomen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guitarfreak op 2003-03-18 12:48 ]</font>

MAY
18 maart 2003, 14:55
We hebben dit nummer opgenomen bij iemand in een " huisstudio" met een harddiscrecorder. Hij had wel een uitgebreid mengpaneel en veel losse (19inch) effecten. Ik denk dat de geluiskwaliteit best wel oke is. Alhoewel ik me in de eerste reactie best wel kan vinden. Ik vind persoonlijk de gitaren hier en daar wat droog klinken, en op de cleane had meer effect gemogen.

Kitaarhiero
18 maart 2003, 21:54
Leuk begin... vervelende zang, te post-grunge naar mijn smaak (maar da's mijn smaak).
Het is niet echt geweldig gemixt. de zang is aan het begin van het eerste refrein irritant luider dan de rest van de band.

Het begint erg leuk, maar dan zwakt het af... Het einde is wel redelijk tof. Het is bijna Punkrock... maar die coupletten en de zang houden het wat slapjes.

en die hoge noot aan het einde (van een van de zangers)... beuh

MAY
19 maart 2003, 20:35
Nog iemand..............

SLiPKNOT666
20 maart 2003, 12:19
Deze muziek vindt ik keigaaf!
Hebben jullie al een cd uitgebracht?

MAY
21 maart 2003, 13:51
Een demo idd, zie http://www.breakthrough-music.com

JorisBos
21 maart 2003, 17:39
Heel eerlijk vind ik het midden een beetje een rommeltje.. Zo nu en dan zelfs vals. Dat intro vind ik nou juist wel weer grappig, is weer eens wat anders. Toch die gitaar wel even stemmen :razz:
"why it all begooooooon" is erm.. vals ? beetje irritant.
Het eind ging duidelijk beter :smile: Gitaar plopt er zo nu en dan bovenuit maar wel oke. Drumwerk vind ik goed. Die gil bij 3:46 is gaaaaaf! Die eindsolo klinkt erg lekker.

VHsologitarist
25 maart 2003, 16:52
ha...... lache.
Ik keek ff op jullie site en wie zie ik daar.... toevallig iemand die ik ken....
Niels de drummer.... zit op dezelfde opleiding. Hij drumt indead goed.... speelt maar met 3 trommen toch??
Doe m maar de groeten,
Greetz Edje

GSumner
27 maart 2003, 16:31
Hé we worden herkent als Break through bandleden. Goh, lagguh

Bloemkool
31 maart 2003, 19:05
Hey, aangezien ik dus die zanger ben (nou ja gedeeltelijk, degene van die gil zeg maar) was ik wil benieuwd naar meer kritiek! Want van kritiek kun je leren.
Als het tenminste van je mag MAY!

Gegroet
Dirk

Bouke
1 april 2003, 00:09
Hey,

Klinkt niet slecht, aardige compositie.

Alleen:
- Erg droge totaalsound, ietsje (niet teveel) reverb doet productiewonderen. Je haalt je opname van het demo-niveau naar een prettiger luister geluid, mits goed toegepast.

- Drums naar mijn mening niet lekker in de mix, te weinig mic's (niet los te mixen). Je hoort de 'drumroom' heel erg. Ik zie een soort veredelde logeerkamer als ik de drums hoor... Dit is het grootste 'probleem' dat ik hoor. Verder is de drums ook niet 'breed'gemaakt. Hangt teveel in het midden.

- De zang is niet slecht maar niet overdonderend. Groot probleem bij NL'ers die engels zingen is de te nette uitspraak en articulatie. Probeer niet alle woorden te netjes te zingen, dwz. zing niet wat je leest want het klinkt dan nep-engels.

- Ik mis lekkere bas (frequentie).

Verder nix mis mee! :grin:

Bouke

MAY
1 april 2003, 23:02
Erg droge sound: klopt als een bus

De Mixer had liever dat ik de reverb uit draaiden zodat hij met zijn effecten een betere reverb erop kon krijgen.
NIET DUS! Met die reverb kreeg je zo een badkamerecho.

anyway, bedankt voor julllie reacties!

iam
5 juni 2003, 21:43
vind ik dus wel goed... tweede zanger is wel wat beter (als er twee zijn...)

intro klopt niet met de rest van liedje iig...