PDA

View Full Version : squier jagmaster??



r0cker666
4 maart 2009, 20:49
hallo :)
aangezien ik weer aant kijken ben naar nieuwe gitaren heb ik weer een vraagje :P ik speel nu voornamelijk bleus funk en rock ( srv jimy hendrix rhcp etc..) ik dacht meteen weer aan een Fender stratocaster maarja aangezien die mij niet zeer lekker in de hand liggen hoewel ik het geluid wel subliem vind
kwam ik de jagmaster tegen :) wat een mooie gitaar is dat :crazyhappy: doordat in de clip van under the bridge ( rhcp ) ook een jaguar wordt gebruikt die alleen maar iets duurder is :dontgeti: dacht ik dat deze gitaar misschien ookwel geschikt zou zijn.. wie heeft er ervaring met deze gitaar of wie kan me vertellen waarvoor deze gitaar het best geschikt is :) ik sta open voor suggesties maar wil niet zo heel veel geld uitgeven 300 - 400 euro en dan ga ik hem later gewoon upgraden omdat ik ook aan me eigen projectje wil gaan beginnen :) alvast bedankt voor de info

Thomas:hippie:

Bram+
4 maart 2009, 21:15
Ik weet niet wat je nou precies wil weten, maar zo'n Jagmaster kost ongeveer 300 euro en is geschikt voor alles: de grootste beperkende factor ben je zelf vooral. De Jagmaster 'mist' het karakteristieke stratocaster- of jaguargeluid omdat ie twee humbuckers heeft i.p.v. 2 of 3 single coils, maar als je 'm toch wil modificeren zou je een coiltapschakelaar kunnen toevoegen, afhankelijk van of dat kan met de huidige humbuckers, daarmee kun je wel weer wat singlecoilgeluiden benaderen.

geert1976
5 maart 2009, 01:19
aks ik jou was zou ik uitkijken naar een jaren 70 jap kopie, zoals Custom, Ibanez iod klinken veel lekkerder met de juiste coils (wel een full solid body nemen)

heb zelf een Custom Stratocaster uit periode 72-74 en daar zijn Farida lawsuit fender clones in gezet.

ding klinkt fantastisch klinkt precies als een oude strat, komt echt een hendrix en peppers geluid uit, als ik er op speel :strat: ben ik altijd bang dat John Frusianti aan de deur komt en zijn gitaar terug eist:nervous:

fredv
7 maart 2009, 20:43
Ik heb een Jagmaster en een Strat, ooit ook een Jaguar gehad:
Jagmaster is absoluut niet met Strat en Jaguar te vergelijken qua geluid.
Ik vind de Jagmaster wel een hele gave gitaar, erg degelijk gebouwd (de mijne komt nog uit Japan: is eigenlijk gewoon een Jaguar body+hals). Doe ik nooit meer weg! (Ik zou er zelfs nog wel een bij willen, maar dan in wit - iemand?)

Ik zit er nog steeds aan te denken om de humbuckers door betere, die dan ook zijn te splitsen naar single coil. Wie weet komt de klank dan meer inde buurt van start of jag. In ieder geval: verwacht van de de Jagmaster niet dat je daar mee als SRV of de Peppers zal klinken.

Succes!

Mitch
7 maart 2009, 20:51
Ik kwam er pas wat info over tegen. Er zijn twee soorten Squier Jagmasters, oude en nieuwe. De nieuwe hebben ook een andere mensuur. Hier de link naar het topic (http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=488527&highlight=jagmaster).
Verder sluit ik me aan bij de eerdere opmerkingen, je gaat hier absoluut geen Jag of strat sounds uithalen, je zal het wel kunnen benaderen met een splitsbare humbucker set.
Afgezien daarvan: de jag uit de clip, ach ja....niet denken dat alles wat je op TV ziet ook in de studio wordt gebruikt ;)

Ferraririk
8 maart 2009, 16:53
hmm het kan aan mij liggen
maar de Jagmaster is toch een Kopie van de Jazzmaster van Fender ipv de Jaguar

r0cker666
8 maart 2009, 18:03
geen flauw idee eigenlijk :dontgeti:
vind ze allebij wel mooi :supercool:

Bram+
8 maart 2009, 19:25
hmm het kan aan mij liggen
maar de Jagmaster is toch een Kopie van de Jazzmaster van Fender ipv de Jaguar
Allebei niet.

Ferraririk
8 maart 2009, 19:41
maar de jazzmaster lijkt er het meest op (humbuckers, zelfde positie 3 standen schakelaar, zelfde body shape, zelfde potmeters)

Mitch
8 maart 2009, 20:34
Beste jongen, je bent hier van harte welkom om info te verzamelen, maar verkondig asjeblieft niet van die onzin elke keer.

geert1976
10 maart 2009, 17:43
vandaag nog even Under the Brigde geluisterd van de Peppers, en dit nummer is gespeeld met een Fender Stratocaster en dus niet op de gitaar in de video (Frusiantie is ook een stratliefhebber)

r0cker666
10 maart 2009, 18:38
jha ik weet dat john een stratliefhebber is maar ik dacht dat het op een jaguar was gespeeld aangezien dat ook zo in de clip was :P

geert1976
10 maart 2009, 18:54
nope, maar corbain heeft er wel nummers mee opgenomen

Whiplash
10 maart 2009, 22:05
http://pic18.picturetrail.com/VOL905/3212915/19218722/357697563.jpg
als alles goed gaat ben ik vanaf zondag de trotse eigenaar van deze jagmaster! :D

geert1976
10 maart 2009, 22:16
stond die in in A'dam te koop via MP?

Whiplash
10 maart 2009, 22:31
ja dat is die van marktplaats

geert1976
10 maart 2009, 22:35
mooi ding, zou er wel een lichtere kleur slagplaat op doen, vraagprijs was ook niet hoog