PDA

View Full Version : schema, 3 pups, 3 x on-off



marc_olly
4 maart 2009, 20:45
Hey all,

Ik ben op zoek naar een schema om het volgende te doen:
1 humbucker, 2 keer single coil, allemaal individueel on-off te schakelen.

Er komt geen volume regeling op, verder geen fratsen.
Ik ben wat te voortvarend te werk gegaan en heb de volgende switches al gekocht:
http://www.guitarsupplies.nl/b_44.jpg

3 polige mini toggle switch ON-ON...

Misschien is dit niet de juiste, maar daar kom ik wel overeen, kosten geen fortuin.
Oh, klein vraagje nog... wat is een goede manier om de diverse aarde-draden te verbinden? Van de pup's en van de brug.

Thanks,

Marc

Meneer I.
4 maart 2009, 20:54
Als ik het goed begrijp dan moet je het volgende doen:

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=3s_1v_3on-offswitches

Als je geen volume wil dan de twee aansluitingen op de potmeter direct doorverbinden. verder alle zwarte en evt. massadraden verbinden met de massa van je input jack.

Die switches die je hebt moeten volstaan.

Succes!

marc_olly
4 maart 2009, 21:05
Thanks,

Die had ik ook gevonden, maar als ik op andere sites kijk, dan is de uitleg van de switch als volgt:

Switch facing up:
-
o
o

switch facing down:
o
o
-

Dus de middelste pool van de switch is altijd actief? als ik dat koppel aan het schema van SD, dan kan ik switchen tot ik een ons weeg toch?

Ten minste... zo intepreteer ik dit, maar heel veel kennis van electronica heb ik niet.
Mijn logische reactie was dan, kies juist of de bovenste of de onderste pool en gebruik de middelste voor de aarde, want die is altijd 'connected'.

Bedankt voor je snelle reactie en excuses voor een tegenvraag.

Meneer I.
4 maart 2009, 21:25
Switch uitleg klopt. Schema klopt ook.
- De ene keer zet je signaaldraad (middelste op de switch) door naar aarde (dus doet niet meer mee want zit electrisch gezien aan twee kanten aan massa vast)
- en de andere kant op zet je het door naar de signaaloutput (= tip, en doet ie dus wel mee).

marc_olly
4 maart 2009, 22:22
Helder verhaal, bedankt voor de uitleg.

Nu ik je uitleg zo zie, snap ik het schema en de switch ook.
Beiden bedankt voor jullie hulp, morgen shielden en solderen.

Thanks,

Marc