PDA

View Full Version : floyd rose probleem!



Riky
4 maart 2009, 19:38
Dag mensen.

Ik zet het maar even hier neer aangezien hier de mensen verstand van hout hebben enz.
Ik wilde net mijn snaren vervangen van mijn Washburn n2 vervangen. Had de bas snaren er af toen ik plotseling een krak hoorde... Blijkt dat het de bovenste steun schroef (?) van de floyd rose is.
Het krakken was de body. Ongveer een mm dik stukje hout aan de bovenzijde van de body is losgeknapt (tussen brug element en de floyd), maar dat kon ik weer iets terug duwen. De scheur lijkt alleen aan de oppervlakte te zitten... Ik zie nergens dat de scheur echt diep is.

Het probleem is nu wel dat er een beetje speling zit in de steunschroef van de floyd. De speling is niet groot. Nog geen mm, want mijn 1 mm schroeven draaier krijg ik er niet tussen. Heb er een beetje houtlijm in tussen gedaan, maar is dit iets waar ik me zorgen over moet maken?
Heb vrijdag een optreden en wou daar deze gitaar voor gebruiken, maar wil er wel zeker van zijn dat hij enig sinds heel blijft.

Ik heb helaas even niet de mogelijkheid om foto te maken, maar ben even creatief met paint geweest.

het gaat dus om deze schroef die nu een speling heeft van minder dan een mm:

http://img6.imageshack.us/img6/4906/n2crack.jpg

Hoop dat jullie het probleem snappen en mij kunne adviseren!?

G.G.
4 maart 2009, 19:59
Is die speling weg als de snaren op spanning zijn? Staat de stud dan nog mooi recht? Ja? Niets aan doen en lekker zo laten. Hout wil werken en de metalen bus van de stud niet. Dat kan wat speling geven.

Riky
4 maart 2009, 20:10
Is die speling weg als de snaren op spanning zijn? Staat de stud dan nog mooi recht? Ja? Niets aan doen en lekker zo laten. Hout wil werken en de metalen bus van de stud niet. Dat kan wat speling geven.

ja als ik er snaren op zet is de speling weg, want dan staat er spanning op. Ik ben alleen beetje bang dat er er volle spanning op komt er misschien meer barst?

de stud staan nog aardig recht. Door de speling zal hij misschien een halve mm verschuiven, maar volgens mij is dat geen probleem.

Riky
5 maart 2009, 14:50
De houtlijm heeft zijn werk gedaan. Er is namelijk geen speling meer. Wel staat de schroef zichtbaar schuin richting de kop.... Heb snaren er op gelegd en opzich voelt alles goed aan...

Trek de betrouwbaarheid nog steeds wel een beetje in twijfel, maar denk dat de gitaar weer ok is.

GG bedankt voor je advies!