PDA

View Full Version : Marshall Valvestate AVT 20



knutselsmurf
4 maart 2009, 19:28
Hoi,

Vandaag ff wezen shoppen.

Ik had een Roland cube 20x maar ik vond het geluid te boxerig.
Clean klonk ie wel mooi maar de effecten vond ik echt niet mooi.

had al een beetje rond gekeken.
En het viel me op dat ik nogal veel line 6 spiders III verhalen tegenkwam.

Ben die vandaag dus in eerste instantie gaan testen de 75w uitvoering.
Jammer maar ik was niet echt gecharmeerd door die amp.
Klinkt mij een beetje te digitaal allemaal, is niet mijn ding.

Ik zag toen een Marshall Valvestate AVT 20 staan.
Dus ik ben toen die maar eens gaan testen.
Komend van een Roland cube20 vind ik er echt een supergeluid inzitten.
Precies de distortion die ik zoek en het clean lekker sprankelend.
Maar goed dat is mijn ervaring heb er nog niet zoveel verstand van eigenlijk.

Heb hem gewoon om te oefenen in de huiskamer dus de 75w van line 6 was misschien ook wel een beetje overkill hoewel de marshall ook loeihard kan.

Zoals ik al zei ik ben een beginner en heb er nog niet zoveel verstand van of ik een goeie versterker heb gekocht.

Zijn er nog ander mensen die ervaringen hebben met de marshall valvestate.
Ben wel benieuwd eigenlijk naar jullie mening over deze amp.

DeiDRagonas
4 maart 2009, 19:39
JA MAN! Die AVT20 is veeeel beter dan de Line6 spiders!!! Lol...

Hihi, sorry.. In deze prijsklasse is het maar net wat je zelf wil horen uit je amp. Ikzelf vind de Spiders en Cube's tien keer veelzijdiger dan de, net zo digitaal klinkende, AVT20. Verder zijn het allemaal leuke oefen ampjes, precies genoeg voor de beginner zeg maar. Serieuze prestaties mag je van dit soort ampjes niet verwachten.

De AVT30 heb ik wel eens gebruikt op een jam ergens en was ook net te klein. Hoewel de clean daarvan al best netjes was. Vanaf de AVT50 wordt het een heel ander verhaal btw. De grotere AVT's zijn, net als de oudere Valvestate serie, heel erg bruibare amps als je van het geluid houdt.

Grt R!

sjaak1990
4 maart 2009, 19:54
AVT 50 vond ik gauw bassig worden. AVT100x gehad en IK vond hem vele malen beter dan cubes, en line6 zal ik maar niks over zeggen. Vond het clean geluid van de AVT best een beetje buizen achtig klinken, hoewel echte buizen natuurlijk beter klinken. Effecten vond ik ook bruikbaar, er zijn negatieve verhalen over de amp maar ik vind hem in ieder geval gewoon erg goed voor een transistor amp.

DeiDRagonas
4 maart 2009, 20:22
AVT50 is een ietsje bassig inderdaad. Ik heb mn treble helemaal open en mn bass op 3 ofzo. De "effecten" die er op dit soort amps zitten zijn allemaal crap, die zitten er op mn 50 dan gelukkig ook niet op.

Wat je zegt over die buizen sound klopt inderdaad. Ik heb niet vaak een transistor amp (in feite een hybride..) zo netjes horen klinken als het gaat om die bekende "buizen dynamiek."

Ik hoor ook veel negatieve verhalen idd, maar ik vind wat ik vind: Dan kan je nog zo een bekende en gerespecteerde gitarist zijn, als ik zeg dat het een goeie amp is, dan is dat zo... Tjah, tegen koppige mensen zoals ik valt toch niet te lullen. :)

Grt R!

knutselsmurf
4 maart 2009, 20:38
Ok,

duidelijk verhaal maar ben er nog steeds erg blij mee.
Nog wel dan hé,

Maar hoe zit dat nu met die buizen dan?
Hier zit toch ook een buis in?
Er zat zelfs een kaartje aan dat er een buis in zit.

vind hem ook echt een buizensound hebben.

olaftheholy
4 maart 2009, 20:43
Ok,

duidelijk verhaal maar ben er nog steeds erg blij mee.
Nog wel dan hé,

Maar hoe zit dat nu met die buizen dan?
Hier zit toch ook een buis in?
Er zat zelfs een kaartje aan dat er een buis in zit.

vind hem ook echt een buizensound hebben.


Als je het chassis eruit schroeft dan zit er een ecc83 preamp buisje in...deze maakt die lekkere marshall scheur en dat (best wel overtuigende) clean.
De avt serie (met de effecten) hebben een digitaal effectencentrum van alesis (niet de eerste de beste) al met al een erg leuke versterker...zeker voor thuis.

hole
4 maart 2009, 20:44
daarbij, als 'ie goed klinkt, boeit het niet of er al dan niet een buis in zit!

knutselsmurf
4 maart 2009, 20:52
daarbij, als 'ie goed klinkt, boeit het niet of er al dan niet een buis in zit!

Idd boeit ook niet.
Wou alleen ff weten hoe het zit.

DeiDRagonas
4 maart 2009, 20:57
In principe zit er in het pre-amp deel van de Valvestates een klein ecc83 buisje idd, maar ga niet zeggen dat het een buizen amp is want dan sta je wel degelijk voor lul, hihi.. Het dingetje hoeft btw nooit vervangen te worden, tenminste... ik heb het nog nooit meegemaakt en heb bijna alle Valvestates gehad (oude en nieuwe serie, top en combo's).

Grt R!

knutselsmurf
4 maart 2009, 21:01
maar ga niet zeggen dat het een buizen amp is want dan sta je wel degelijk voor lul, hihi..

Grt R!

Ha ha nee ga ik niet zeggen.

Ze hadden me dit ook al in de winkel verteld dat het geen echte buizenversterker is.

Maar ik wist dat er ergens een buisje zat vandaar mijn vraag.

sjaak1990
4 maart 2009, 23:24
AVT50 is een ietsje bassig inderdaad. Ik heb mn treble helemaal open en mn bass op 3 ofzo. De "effecten" die er op dit soort amps zitten zijn allemaal crap, die zitten er op mn 50 dan gelukkig ook niet op.

Wat je zegt over die buizen sound klopt inderdaad. Ik heb niet vaak een transistor amp (in feite een hybride..) zo netjes horen klinken als het gaat om die bekende "buizen dynamiek."

Ik hoor ook veel negatieve verhalen idd, maar ik vind wat ik vind: Dan kan je nog zo een bekende en gerespecteerde gitarist zijn, als ik zeg dat het een goeie amp is, dan is dat zo... Tjah, tegen koppige mensen zoals ik valt toch niet te lullen. :)

Grt R!

Je ook niet om laten praten ;) Hij is ook best dynamisch en vind hem ook best marshall klinken, alleen wat te compressed, maarja wat wil je :)
Gewoon toffe amps en vind het jammer van het al de negatieve geluiden over de amp.
Tuurlijk is het geen buizenamp, en ik speel er soms nog door en vind hem dan nog aardig goed terwijl ik toch heel wat meer gewend ben.


Ok,

duidelijk verhaal maar ben er nog steeds erg blij mee.
Nog wel dan hé,

Maar hoe zit dat nu met die buizen dan?
Hier zit toch ook een buis in?
Er zat zelfs een kaartje aan dat er een buis in zit.

vind hem ook echt een buizensound hebben.

Sorry had niet door dat je hem al gekocht had, vind dat je een goede keus gemaakt heb, veel plezier ermee! Ik vind het met afstand de beste amp in de klasse. Erg persoonlijk natuurlijk maar toch.
Heb zelf nooit de 20 watt geprobeerd maar hoe hard gaat hij eigenlijk? Heb mijn avt100x eerst met band gebruikt en had gewoon alles op 10 maar denk dat dat een beetje te hard was :D

knutselsmurf
5 maart 2009, 12:27
Hij gaat in ieder geval harder dan de cube die ik had.
Die was ook 20watt.

Voor de huiskamer al heel erg luid.
Ik kan mijn buurman er denk ik wel mee op de kast jagen.

Of ie in een band mee kan komen geen idee heb hier geen ervaring mee.
Denk het niet????
Maar goed daar had ik hem ook niet voor gekocht.

Ik vind er in ieder geval echt een mooie sound uitkomen voor de prijsklasse.
Voor mijn gehoor beter dan de cube of line 6 die ik getest heb.
Maar dat zal wel persoonlijke smaak zijn denk ik.

Verder is ie heel simplistisch maar meer dan erop zit heb ik niet nodig.
Dus waarom toeters en bellen, die je meebetaald tenkoste van de kwaliteit van de overige componenten, als je ze toch niet gebruikt?
Ben zeer tevreden over de distortion voor mij erg bruikbaar.

sjaak1990
5 maart 2009, 12:34
Ik heb wel eens een cube20 voor nood gebruikt in de band en dat kwam toch wat tekort, zou dit net genoeg kunnen zijn, het was op de fiets dus lastig :P
Ampjes hebben meer karakter dan cubes en line6 vind ik dus is idd meer een smaak kwestie :)