PDA

View Full Version : POD x3 achter een G-system



DylanM
4 maart 2009, 19:04
Hallo allemaal,

Ik had het idee om een line6 POD 3x aan de send van m'n G-system te hangen, om zo nog een signaal te creëren naast het signaal naar m'n amp.
Nu is het probleem dat m'n G-system het signaal afkapt in de return, ik kan dus (met alleen een send naar de POD) niet het signaal naar de POD uit zetten.

Het liefste schakel ik alles via m'n G-system. Ik kan er wel een pedaaltje tussen zetten, maar dat geeft me weer een hoop trapwerk.

Nu is mijn vraag; heeft 1 van jullie toevallig ervaring met een soortgelijke situatie of weet iemand hoe dit is op te lossen?

Alvast bedankt.

Dylan

(excuses als dit niet in het juiste forum geplaatst is)

groovieguitarguus
14 maart 2009, 20:17
Hoi Dylan,

Ik ken zelf de Pod XT niet. Ik gebruik wel een G-System.

- Misschien kan je de POD XT in de 'loop' van de pre-amp hangen of of loop 1/2/3/of 4. Per geluid dat je maakt kan je bepalen of deze 'loop' meegaat in je signaal ja of nee.
Eventueel kan je met midi (weet niet of de POD XT midi is) sounds meeschakelen.
Misschien kan je op je POD XT... een willekeurige bank, b.v. 1.1. een complete 'by-pass' sound maken. Terwijl je met b.v. 1.2 weer heel veel effect schakelt op je POD XT... Ik hoop dat je me nog kunt volgen???

P.s. Heb je ook de software gedownload, waarmee je op je PC of MAC je G-system kan editten... werkt super gaaf en handig. Kan me voorstellen dat dat voor het testen van dit super gaaf werkt.

Succes....