PDA

View Full Version : Verwijderen van 'spam' topics



Tim..
4 maart 2009, 17:47
Goedemiddag allemaal,

ik had even een voorstel, naar aanleiding van het topic 'Abel Axe' in Electrische gitaren. Zo nu en dan komt er zo'n topic voorbij, en die word dan ook weer gesloten, maar zou het geen goed idee zijn om deze topics ook te verwijderen?

In het eerder genoemde topic bijvoorbeeld, staan ondertussen wel foto's van deze gitaar, en er staat zelfs in een bericht van een andere forummer (ik weet even niet weer wie, maar doet er niet toe) een link naar een ander forum waarin hij dezelfde spam plaatst.

Heeft op deze manier de topicstarter zijn doel niet bereikt? Het is dan wel een gesloten topic, maar hij heeft wel aandacht gekregen voor zijn gitaar.

Zou het verwijderen van een topic als deze geen optie zijn? Zelf denk ik dat dan ook een stuk minder mensen een spam-topic zullen openen.

Groet, en rock on:rockon:

Tim..

Bram+
4 maart 2009, 18:11
Goed idee. Er zouden wel vaker onderwerpen gedeletet mogen worden, bijvoorbeeld t.b.v. de bruikbaarheid van de zoekfunctie, maar zéker met deze reden.

hendrix2
4 maart 2009, 18:13
Als mod ben ik daar ook voor te vinden.
Het is normaal niet meer werk dan sluiten, dus zal wel geen probleem zijn, maar toch maar eerst even overleggen met de collega's op het modforum :)

olaftheholy
5 maart 2009, 10:19
is dat niet toch veel werk ? zit er niet jaren van 'bagger' in het forum? (sorry voor het woord)

Bram+
5 maart 2009, 10:42
Als je met terugwerkende kracht gaat sluiten wel, maar als je nu begint met het verwijderen van nieuwe overbodige topics en spamtopics, scheelt dat wel een beetje 'bagger'. Op zich is het voor een mod niet veel werk om zo'n topic te verwijderen mocht hij er eentje tegenkomen: twee muisklikken bij wijze van spreken, alleen moeten ze wel die 'gave' hebben. Ik meen dat op sommige forums alleen bepaalde mods of admins dat weer kunnen.

Tim..
5 maart 2009, 11:18
is dat niet toch veel werk ? zit er niet jaren van 'bagger' in het forum? (sorry voor het woord)

Ik doelde inderdaad meer op de topics die nu nog komen, met terugwerkende kracht lijkt me een beetje veel werk:)

artnaz
5 maart 2009, 12:48
Ja, ik ben hartstikke voor.

Nooit gesnapt trouwens, waarom ze niet verwijderd worden. Als ik op de markt iets illegaals ga verkopen, en ze mij dat gaan verbieden... Verschil tussen blijven staan waarbij iedereen gewoon kan komen kijken maar jij mag niets zeggen, en vertrekken van de markt.

almarvk
5 maart 2009, 13:22
Het is ondertussen besproken in het modforum en we gaan niet met terugwerkende kracht topics verwijderen. Alsof we nog niet genoeg werk hadden ;)

Maar inderdaad: spam topics zullen in de toekomst verwijderd worden.

Tim..
5 maart 2009, 15:55
Het is ondertussen besproken in het modforum en we gaan niet met terugwerkende kracht topics verwijderen. Alsof we nog niet genoeg werk hadden ;)

Maar inderdaad: spam topics zullen in de toekomst verwijderd worden.

Yeah!:cheerup:

voelt altijd goed als je idee word uitgewerkt:satisfie: