PDA

View Full Version : Rack gear vernieuwen/ probleempje ouder rack



flaintlead
4 maart 2009, 15:48
Hallo beste mede-gitaristen,

Ik zou me eerst even voorstellen.
Ik speel 5 jaar gitaar en heb sinds een jaar of 2 een rack.
Mijn rack bestaat op dit moment uit het volgende:
- Behringer racktuner
- Kitty Hawk midi patchbayette
- ADA mp-1 preamp
- Marshall El34 50/50 eindversterker
- Aantal pedalen: - Big muff (rusland)
- Proco rat (oude)
- Bos compressor
- 2, 4x12 sound city cabinetten.
- Alles bekabeld met George L cabel

Ben eigenlijk best tevreden over dit rack, alleen geeft de poweramp (ook wanneer er niets op aangesloten is) een kleine brom. Ik weet niet of dit normaal is.
Verder is de sound van mijn rack nogal classic en brits, ik zou wel eens wat moderner willen klinken.
Ook zou ik graag mijn rack wat stiller willen krijgen. Ik weet dat hiervoor verschillende noise reduction/supression units voor zijn, maar welke is/zijn goed?

Heeft iemand tips over hoe ik mijn systeem stiller kan krijgen? En zijn er suggesties over andere equipment, ik hoor het graag.

Groeten

Flaintlead

interessander
4 maart 2009, 15:59
Naast de apparaten die je hebt maakt het natuurlijk ook uit hoe je signaalpad loopt.

Je kunt eens beginnen door enkel de pre- en poweramp aan te sluiten en dan per stuk andere appraten bijvoegen en kijken waar de oorzaak van je brom zich bevindt.

Edit: sorry, nu lees ik pas dat het blijkbaar enkel je poweramp is...

VanMeekeren
4 maart 2009, 15:59
Allereerst: Welkom op het forum!!

Gezien ik bezig ben met mijn rack samen te stellen, vind ik dit wel interessant om zo te lezen wat andere mensen hebben. Momenteel is mijn eerste onderdeel onderweg: een TC Electronics G-Major.

OT: Dat je sound wat Classic en Brits klinkt, is denk ik puur te wijten aan de Marshall EL34 poweramp. Voor een wat strakkere sound zou ik dan eens naar een 6L6 poweramp kijken. Bijvoorbeeld een Mesa Boogie 50:50 of 2:90

Van Meekeren

Yek1
4 maart 2009, 16:02