PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Studio '93



GlobalWarming
4 maart 2009, 14:11
Beste,

Hoeveel kost die gitaar ongeveer ? (1ste hands of 2de hands waarde)
Heb wat gezocht maar niets gevonden,
misschien dat er hier kenners zijn die een schatting kunnen doen ?

Orpheo
4 maart 2009, 14:20
nja, ik heb er 2 uit die periode voor ieder 500. nja, 450 en 500. maar ik vind ze 900 waard zeg maar. ze zijn geweldig. ebben toets, geen weight relief holes, etc etc. ik vind ze eigenlijk de beste les pauls (voor 't geld) die er gemaakt zijn,maar ey, wie ben ik :)

GlobalWarming
4 maart 2009, 14:33
nja, ik heb er 2 uit die periode voor ieder 500. nja, 450 en 500. maar ik vind ze 900 waard zeg maar. ze zijn geweldig. ebben toets, geen weight relief holes, etc etc. ik vind ze eigenlijk de beste les pauls (voor 't geld) die er gemaakt zijn,maar ey, wie ben ik :)

Gold hardware heeft ze ook ...

Orpheo
4 maart 2009, 14:39
Gold hardware heeft ze ook ...

dat zegt vrij weinig. dat is alleen een kleurtje.

GlobalWarming
4 maart 2009, 14:40
dat zegt vrij weinig. dat is alleen een kleurtje.

Aahja, want ik ken er niets van hé ...,
maar nu speel ik op een Yamaha RGX A2 en ik zou zo graag een gibson hebben,
maar die zijn zo duur ...

Trouwens 500 euro ? 1ste hands ?

MattellicA
4 maart 2009, 14:46
Euhm, een Gibson uit die periode eerstehands? :crazyhappy:

EuroCinema
4 maart 2009, 15:02
Of is het nu zover dat de Custom Shop ook de 93 Studio aaan het reissuen is? Dan zou ik op een eurootje of 4000 rekenen :seriousf:

Orpheo
4 maart 2009, 16:23
eerstehands?! dat is dus gewoon nagelnieuw. je vindt heus niet meer in een winkel een jaren 90 LP nieuw; iets dat daar dus onderhand 10 a 19 jaar zou hangen! belachelijk. tis altijd 2ehands.

Tupelo
4 maart 2009, 16:33
Niet waar, zolang er Gibson LP DC's fadeds bestaan hangt er één & hetzelfde exemplaar bij een muziekzaak in Den Bosch.
Niets mis mee, fijne axe zelfs, mogelijk een honderdje teveel aan de prijs, maar als iedere gitarist als fijne gitaarnetter de expertise en service van zijn lokale gitaarboer in acht zou nemen, zoals veelal geclaimd, dan zou dat ding er niet meer hangen lijkt mij...

Orpheo
4 maart 2009, 16:39
Niet waar, zolang er Gibson LP DC's fadeds bestaan hangt er één & hetzelfde exemplaar bij een muziekzaak in Den Bosch.
Niets mis mee, fijne axe zelfs, mogelijk een honderdje teveel aan de prijs, maar als iedere gitarist als fijne gitaarnetter de expertise en service van zijn lokale gitaarboer in acht zou nemen, zoals veelal geclaimd, dan zou dat ding er niet meer hangen lijkt mij...

wil je zeggen dat er dus een gitaar al 15 jaar oid in de winkel hangt en niet verkocht raakt?! damn. das erg.

laat ik 't zo zeggen; de wat meer reguliere LP's blijven heus niet langer dan 5 jaar in n winkel. Ik heb 't bij bijvoorbeeld Dijkman ook gezien, in Amsterdam. Ze hadden ooit 2 customs. Eentje was een '54 reissue met die gekke p90 setup, de ander met humbuckers. kwamen tegelijk binnen. de humbuckerversie was binnen no time weg, de p90 versie hangt er al JAREN. net als de joe perry les paul, de ouwe uit 1997. als ze nu eens de prijs verlagen naar 1500 oid, ipv 2000 (bij de custom: van 3700 naar een wat normalere prijs, of gewoon el cheapo) dan raakt het wel verkocht.

ik snap niet dat winkeliers dat gewoon niet doen... de prijs lager maken zodat 't verkoopt.

Lexvandoef
4 maart 2009, 17:55
ik snap niet dat winkeliers dat gewoon niet doen... de prijs lager maken zodat 't verkoopt.

Dan verdienen ze natuurlijk minder he :seriousf:.

Orpheo
4 maart 2009, 18:16
Dan verdienen ze natuurlijk minder he :seriousf:.


alsof je verdiend door de gitaar te laten liggen, en niemand die'm dus koopt...

MattellicA
4 maart 2009, 19:59
Ff een vraagje, hoeveel beter zijn die oude Studio's afgewerkt dan de nieuwe Studio's? Ik heb nl. daarnet een nieuwe Studio getest (een witte) en er lag zo precies een laagje plastic oid. rond de hals, waar de sidemarkers zitten. Echt lelijk... En hij gleed een stuk slechter als mij Epi Custom. (niet op die manier)

GlobalWarming
5 maart 2009, 18:30
En 850 euro voor die gibson + gibson koffer ?
Is dat een goede deal of niet ?

sjaak1990
5 maart 2009, 18:36
alsof je verdiend door de gitaar te laten liggen, en niemand die'm dus koopt...

Vooral als je nagaat voor hoeveel ze de gitaren inkopen en verkopen, ze hebben echt hoge winst percentages, er wat vanaf halen is dan idd goedkoper dan hem te liggen want sommige spullen blijven echt ongelofelijk lang hangen.

Wiellem
5 maart 2009, 18:51
En 850 euro voor die gibson + gibson koffer ?
Is dat een goede deal of niet ?

Hangt van de staat af :) maar als ie er als nieuw uitziet en fijn speelt lijkt mij het een mooi bedrag.

humbucker
5 maart 2009, 19:16
nja, ik heb er 2 uit die periode voor ieder 500. nja, 450 en 500. maar ik vind ze 900 waard zeg maar. ze zijn geweldig. ebben toets, geen weight relief holes, etc etc. ik vind ze eigenlijk de beste les pauls (voor 't geld) die er gemaakt zijn,maar ey, wie ben ik :)

pfff, dat mag je gerust een hééél mooi koopje noemen vind ik!!!

Orpheo
5 maart 2009, 20:45
Ff een vraagje, hoeveel beter zijn die oude Studio's afgewerkt dan de nieuwe Studio's? Ik heb nl. daarnet een nieuwe Studio getest (een witte) en er lag zo precies een laagje plastic oid. rond de hals, waar de sidemarkers zitten. Echt lelijk... En hij gleed een stuk slechter als mij Epi Custom. (niet op die manier)

laagje plastic?!binding bedoel je?

nja ik weet 't niet. ik heb een nieuwe studio en 2 oudjes, en alle 3 zijn ze geweldig.

GlobalWarming
5 maart 2009, 20:50
Ik denk dat het een droom voor mij zou zijn als ik die gitaar zou kunnen bemachtigen,

MattellicA
5 maart 2009, 20:54
laagje plastic?!binding bedoel je?

nja ik weet 't niet. ik heb een nieuwe studio en 2 oudjes, en alle 3 zijn ze geweldig.

Binding was het niet, ik ken wel een binding hoor :soinnocent:

Nee, echt zo aan de zijkant van het fretboard precies een dun doorschijnend laagje, waaronder rond de sidemarkers wat luchtbelletjes zaten precies...

Orpheo
5 maart 2009, 21:49
Binding was het niet, ik ken wel een binding hoor :soinnocent:

Nee, echt zo aan de zijkant van het fretboard precies een dun doorschijnend laagje, waaronder rond de sidemarkers wat luchtbelletjes zaten precies...

dat is gewoon dus de lak :P

MattellicA
5 maart 2009, 22:14
dat is gewoon dus de lak :P

Maar lelijk dat ie was...

Kan dat btw een met ebben toets geweest zijn? Hout was iets donkerder dan dat van de standards ed.

GlobalWarming
6 maart 2009, 17:59
Zo iets vind ik nou geweldig, bij deze je gegund. Maar hoezo een droom??

Ik heb het nogal moeilijk om het geld bijeen te krijgen ... ,

Orpheo
6 maart 2009, 18:19
Maar lelijk dat ie was...

Kan dat btw een met ebben toets geweest zijn? Hout was iets donkerder dan dat van de standards ed.

ja, tis lastig te zeggen. rosewood kan ook heel donker zijn. je ziet 't echt aan de nerfstructuur en de kleur. ebben is gewoon zwart. en niet een tintje bruin. tis zwart. naar (donker) rosewood zie je 't zo. inleg valt opeens ook beter op. en tis veeel smoother. je voelt de nerf niet.

GlobalWarming
6 maart 2009, 22:13
Wat zou een zuiver niet rokers hart tegenwoordig waard zijn ? :seriousf:

frekie
7 maart 2009, 12:43
Going price voor een LP Studio op MP is 700/800 euro. Ik heb de mijne voor 500 euro aan Orpheo verkocht omdat ie door de vorige eigenaar gestript was en niet al te oordeelkundig opnieuw gelakt. Met kopbreuk kan de prijs zakken naar 500 maar dan moet het een cleane breuk zijn die netjes gerepareerd is liefst door een erkende gitaarbouwer.

Ebben is harder hout dan palissander, je hebt een fellere attack, meer sustain en een gladdere "feel". Palissander klinkt misschien wat warmer, het is ook weer een kwestie van smaak. Een LP Studio van begin jaren 90 is denk ik wel de goedkoopste manier om aan een GLP met ebben toets te komen.