PDA

View Full Version : Tube 50 van H&K



Arjan D.
17 maart 2003, 19:16
Kan je deze versterker (goed) gebruiken op slaapkamerniveau?

strontraper jos
17 maart 2003, 20:00
wel, ik heb de tube50 combo, en je kan het master volume en de kanaalvolumes appart regelen. wanneer je wil dat de versterker echt goed klinkt op slaapkamerniveau moet je het master volume voluit opendraaien maar het kanaalvolume aanpassen aan je wensen, op die manier is het mogelijk om zeer goed geluid te krijgen uit een buizenbak op slaapkamervolume

groeten,
jos

Mitch
17 maart 2003, 21:37
't is precies andersom als meneer hierboven zegt :smile:
Het aardige is juist dat het mastervolume eigenlijk als een hotplate werkt: vermogen wordt logaritmisch omlaag gewerkt, waardoor je toch eindbuizenscheur kan krijgen op slaapkamerniveau. Of je dat wilt is een tweede.

Ik gebruik er zelf één in de oefenruimte, vind 'm thuis niet fantastisch klinken, maar niet slechter dan een andere buizenbak op laag volume. Clean blijf je toch de dynamiek van iets hogere volumes missen.
Voordeel als je een 50W buizen hebt dat zodra je wil, je moeiteloos kan optreden.

strontraper jos
18 maart 2003, 19:01
ja, dat bedoelde ik dus,
sorry, was even te snel
als je wat meer info wil over de amp moet je eens de site ven h&k checken http://www.hughes-and-kettner.com , en daar bij manuals vind je de tube 50 nog, staat een heleboel info bij