PDA

View Full Version : Man oh man, ik blijf zoeken!



Sinner1980
3 maart 2009, 23:09
Hey allemaal, ik speel al zo'n 7 jaar fanatiek gitaar en ja, dat gaat best goed allemaal (vind ik). Ik heb nog geen bandervaringen maar ik ben er gigantisch klaar voor en heb er ook echt zin in. Ik ben meer slag- als leadgitarist al priegel ik er wel een solo'tje uit als dat nodig is. Ik kom uit Velsen (omgeving Haarlem) en zoek dan ook mensen/band die niet te ver weg wonen. Ik hou van heel veel stijlen (van classic rock t/m heavy metal) zolang het allemaal maar rockt natuurlijk. Ik beschik ook over prima spullen en heb gewoon vervoer dus kom op...help me dat kamertje uit en dat podium op. Muziek is mijn nummer 1 hobby en lol en humor staan bij mij voorop in combinatie met goede muziek neerzetten natuurlijk:)

Dus als je denkt :hey, daar kunnen we wat mee! aarzel dan vooral niet en mail, PM, bel fax whatever. I'm ready!:rockon:

ANGC
16 december 2009, 19:18
Heu Sinner,

Ik ben zelf ook een gitarist, en ben nu bezig om een band op te zetten. Ik wil t al een tijdje maar t kwam er niet van. Ik heb al een drummer, ik heb alleen nog een bassist en een gitarist nodig. En later ook een zanger.

Ik begon met de gedachte om alleen mijn eigen muziek te maken, maar ik besefte al snel dat dat niet haalbaar is. Wel wil ik de stijl bepalen. Het zal iets tussen pop/rock en psychedelische stukken worden. Maar t moet af en toe zeker wel hard kunnen beuken, en een jazzachtig solo'tje hier en daar moet ook kunnen. Het is in ieder geval muziek die ik zelf niet in een vakje kan plaatsen.

Jouw rol zou dus solo en slag gitarist worden, we wisselen t elkaar af denk ik. En je bent zeker welkom met eigen werk, maar t moet wel in mijn straatje passen..

Ik schrijf alles op mijn akoestische gitaar, speel zelf nu 6 jaar denk ik. Ben begonnen met elektrisch en ben nu sinds een jaar akoestisch aan t spelen.

Ik kom heel graag even langs om bij een biertje mijn muziek te laten horen.. iig wat ik tot nu toe heb.

Ben 21 jaar en woon in diemen (amsterdam)

Ik hoop dat ik niet te laat ben, ik hoor van je!

Tankman
16 december 2009, 19:21
Heu Sinner,

Wel wil ik de stijl bepalen.

maar t moet wel in mijn straatje passen..


Ooit zal je leren dat je veel meer bereikt als je open staat voor ideeen van anderen. Het moet voor IEDEREEN leuk zijn, niet alleen voor jou.

Doe wat aan je mentaliteit, en dan gaat dat bandje opzetten een stuk makkelijker worden.

VanMeekeren
16 december 2009, 20:59
Nou, ik vind best dat je dat kunt vragen anders hoor.

Als je echt goed bent, en je weet wat je doet, graag zelfs. Pruts je zelf ook maar wat aan, dan is het pure arrogantie natuurlijk.

Van Meekeren

BW87
17 december 2009, 02:40
Ooit zal je leren dat je veel meer bereikt als je open staat voor ideeen van anderen. Het moet voor IEDEREEN leuk zijn, niet alleen voor jou.

Doe wat aan je mentaliteit, en dan gaat dat bandje opzetten een stuk makkelijker worden.
gelijk heb je, maar aan de andere kant. wat heeft iemand die alleen metal speelt/kan/wil spelen aan iemand die in dezelfde band komt met als bekende stijlen jazz/gospel endergelijke?

dat is tijdverspilling van allebij de partijen dan.

ANGC
17 december 2009, 18:00
Ooit zal je leren dat je veel meer bereikt als je open staat voor ideeen van anderen. Het moet voor IEDEREEN leuk zijn, niet alleen voor jou.

Doe wat aan je mentaliteit, en dan gaat dat bandje opzetten een stuk makkelijker worden.

Ik begrijp heel erg wat je wilt doen. Maar mijn ervaring is (en dan moet ik eerlijk zeggen dat deze niet heel groot is wat bandjes betreft) dat als iemand een idee heeft dat t gelijk een kant op gaat, al is het niet perse de goede.

En dit wil ik gewoon proberen, als het niet werkt dan houd t op! dat besef ik heel goed. Maar bedankt voor je advies

ANGC
18 december 2009, 18:03
Ik heb nog een tijdje nagedacht over wat je zei. Maar natuurlijk moet het voor iedereen leuk zijn, maar waarom kan dat niet met 'mijn' muziek? Ik vind dat ik niets aan mijn mentaliteit hoef te doen, ik wil dit gewoon een keer proberen. Ik zeg niet dat ik de beste heb, maar heb toch wel een paar intressante stukken en vind wel dat ik dit mag vragen. als iemand t er neit mee eens is doet die gene toch niet mee? vragen kan altijd!

en trouwens, ik ben ws niet duidelijk geweest. maar ik wil niet dat de rest van de band geen inbreng heeft, juist wel! muziek maak je met de band, maar de stijl kan 1 iemand wel bepalen. vind ik.

Tankman
18 december 2009, 23:45
Waar ik op doelde was de manier waarop je het zei. Je zei duidelijk dat JIJ de stijl wilt bepalen en dat het perse in jouw straatje moet passen. DAT is de houding dat ik een beetje negatief vindt.

Iedereen moet zeker zn eigen inbreng houden, en dat mag jij uiteraard ook, maar zoals jij het in je eerste post bracht, leek alsof dat niet mocht. Het was heel erg 'my way or the highway'.

Wat de stijl betreft. Je kan heel globaal een stijl bepalen, zoals bij mijn band is de stijl eigenlijk gewoon zolang het lekker knalt op ieder mogelijke manier. De stijl wordt verder gedefinieerd door de muziek. Het is maar net hoe het klikt en wat voor resultaat je krijgt door iedereen zn inbreng te mengen met elkaar.

Als je voelt dat je goede ideeen hebt, moet je die zeker inbrengen. Misschien bedoel je het helemaal niet verkeerd, maar let dan wel op de manier waarop je dingen zegt. In je eerste post kwam je heel arrogant over, en dan houdt het voor mij (en veel anderen) meteen op.

ANGC
20 december 2009, 15:47
Ha ok, dan kan ik je alleen maar bedanken. Ik probeerde helemaal niet arrogant over te komen! En ben ik ook niet overigens hoop ik haha.

Maar ja, ik vind dat ik wel een paar goede ideeen heb, en deze wil ik heel graag uitvoeren. Ik hoop dat het zo beter klinkt.

Ik zou menig ander persoon die zo overkwam ook het zelfde gezegd hebben als wat jij mij zei.

En onze vriend de gitarist van dit topic heeft waarschijnlijk al wat gevonden, hij reageert niet meer..

hoe kan je er trouwens voor zorgen dat je een mailtje in je inbox krijgt als er een berichtje of reactie is verstuurd op jouw topic/reactie?

djnenm
25 december 2009, 15:03
Hey!

Ik ben Nick en speel ook al een tijdje gitaar ( 4 jaar? 3 mis zelfs 5 :P) maar ik zit in een bandje en wij zouden er best een slag-gitarist bij kunnen gebruiken dus als je eens wil komen kijken/mee-oefenen kan je komen!.

We oefenen in de waarderpolder.

Ciaociao Nick

Tankman
27 december 2009, 17:18
We oefenen in de waarderpolder.


Voodoovox?

djnenm
29 december 2009, 17:17
Voodoovox?

Ja klopt ;)! daar oefenen we altijd!

Tankman
29 december 2009, 19:17
Wij hebben daar de laatste 2 maanden geoefened, van de zomer ook nog 2 weken, en we hebben daar ook onze Demo opgenomen in oktober/november. Die Jeroen weet wel wat ie doet.

Tis alleen jammer dat zn maandag en woensdag altijd volgeboekt zijn, nu moeten we ergens anders gaan oefenen. Momenteel is dat Daisy Bel, in de Slachthuisbuurt in Haarlem. Daar is onze andere gitarist wild van, maar ik vind er geen zak aan. Maar goed, bij gebrek aan beter, he....:seriousf:

djnenm
31 december 2009, 18:26
whaha ja hij weet zeker wel wat ie doet ;)
Voor de rest prima oefenruimte. Klinkt allemaal goed.
Nou succes dan nog in Daisy-bel :P