PDA

View Full Version : Transportkosten



UNIMOG
3 maart 2009, 23:45
Ik weet dat het hier geen Tnt of iets dergelijks is, en ik heb ook de zoekfunctie en google geraadpleegd, maar daar wordt ik niet wijzer van. ;)
Dus hier mijn vraag, stel ik wil een body uit amerika laten komen, het heeft geen haast ofzo, maar op hoeveel kosten kan ik maximaal rekenen? iemand ervaring?

Yannicks
4 maart 2009, 00:00
Ik schat zo'n 34 euro en 22 cent.

Of misschien even mailen met de winkel waar je je aankoop wilt doen ;) .

UNIMOG
4 maart 2009, 00:10
ik heb het over ebay.;)

sjaak1990
4 maart 2009, 00:12
Mail dan naar de adverteerder. Ik wilde eerst een spalted maple top kopen, en toen bleek in 1 keer dat het verzenden 65 dollar was... De adverteerder kan ook hogere tarieven rekenen.

Jay75
4 maart 2009, 00:12
gewoon contact opnemen met de verkoper/winkel(ja er bestaan ook EBAYWINKELS) en meestal staan de verzendkosten er al bij.

Er komen ook inklaringskosten bij, houdt daar rekening mee.

Cheers

UNIMOG
4 maart 2009, 00:15
wat zijn inklaringskosten? en als dat 65 euro kost laten ze hem dan maar lekker daar houden.

Hendriks
4 maart 2009, 00:23
kosten verschillen per leverancier /plaats , reken op ongeveer $50 , dit is op ebay ook gewoon zichtbaar trouwens. Komt bijna 20% btw/invoerbelasting en €18.50 inklarings kosten bij.

UNIMOG
4 maart 2009, 01:06
oke, dan is het goed. de douane houdt toch ook wel is pakketjes tegen? waarvoor doen ze dat? en dat kost zeker ook meer?

Jedeel
4 maart 2009, 01:44
wat zijn inklaringskosten? en als dat 65 euro kost laten ze hem dan maar lekker daar houden.

Hij had het over 60 dollar...... dat is zo'n 48 euro :-)

Muzieknono
4 maart 2009, 07:40
Om wat voor body gaat het, wellicht zijn er ook europese bedrijven die deze al importeren en dan weet je meteen wat het kosten gaat.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Heibel
4 maart 2009, 09:52
Als je iets importeert uit een land buiten de EU moet je rekening houden met het volgende:

Als de waarde van het pakket lager is dan € 22, dan hoef je bij de grens geen BTW of invoerrechten te betalen. Bij bedragen tot € 150 hoef je alleen BTW te betalen (19%). Als de kosten hoger uitvallen komen er wél invoerrechten bij.

Als het kan, kun je met de leverancier afspreken dat hij een lagere waarde toekent aan de inhoud van de zending. Stel je koopt de body voor $100, dan kan hij op het pakketje "spare parts/ repaired goods $25" zetten. Je hoeft dan geen BTW of invoerrechten te betalen. Bij het bestellen bij GFS is het bij mij ook zo gegaan. Check het in ieder geval goed, want BTW en invoerrechten samen kunnen behoorlijk oplopen. Check deze (http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen.html#P0_0) site.

Hendriks
4 maart 2009, 09:55
Ik heb een body op ebay gekocht voor $130 , incl. alle kosten kwam ik totaal uit op €175 , hier heb ik nu een hele mooie ash 2 tone sunburst voor.
Je zou ook eens in de UK kunnen kijken of 2 dehands.
Bij de bekende Nederlandse webshops ben je voor dezelfde bodie meer kwijt als de €175 die ik betaalt heb.

UNIMOG
4 maart 2009, 10:08
ik heb nog geen keuze gemaakt, maar het gaat gewoon om een "normale" body. en als ik ebay koop, dan ga ik geld overmaken, en hoe moet ik dan verzendkosten betalen. :???:

(dit is nieuw voor mij);)

Hendriks
4 maart 2009, 10:19
Via Paypal, eerst even een account aanmaken.

UNIMOG
4 maart 2009, 18:03
en is dat allemaal wel betrouwbaar?

sjaak1990
4 maart 2009, 18:07
en is dat allemaal wel betrouwbaar?

Je kan het sowieso aan feedback verkoper zien. Er staat vaak ook bij paypal garantie xxx euro, dus als het onder dat bedrag zit en je betaald met paypal dan krijg je geld terug als er niets aankomt.

UNIMOG
4 maart 2009, 18:41
oke, bedankt allemaal, ik lees inderdaad op de site van paypal dat ze tot 1000 euro teruggeven! goeie service.