PDA

View Full Version : JamMan vraagjes



RedBuell
3 maart 2009, 22:06
Vorige week kreeg ik de JamMan die ik bij Thomann.de besteld heb binnen. Gisteren had ik eindelijk eens tijd om hem op mijn bord te monteren en uit te proberen.

Aanvankelijk best nog een gepriegel geweest om de boel aan te sluiten en werkend te krijgen, zo kwam ik erachter dat het volume van de loop en de rythems onder standje 9 uur geheel wegvalt, hij nogal ruist en dat als ik soleer over de voorgeprogrameerde drum tracks en dit wil opnemen de opname bijna niet (heel in de verte) te horen is terwijl bij het opnemen alles gewoon goed te horen is.

De JamMan staat aan het einde in de FX loop van mijn 5150II met daarvoor een DD6 en een CE2. Ik wil dus van die ruis af en vraag me af wat daar nu de beste oplossing voor is, een ISP decimator na de Jamman (wilde ik eigenlijk sowieso al doen omdat een 5150 al wat ruist en feedbackt) of de Jamman in een soort van extra loop/bypass zetten zodat ik hem als ik de JamMan niet gebruik uit het signaal hou.
Ten tweede vraag ik me af hoe het komt dat als ik wil opnemen over zo' n drumtrack dat het opgenomen deel bijna niet te horen is terwijl de rest al behoorlijk hard staat. Als ik zelf opneem op een lege track dan is er niks aan de hand en klinkt het opgenomen deel netzo luid als toen het ingespeeld werd.

Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, de manual is in het engels en hoewel ik me redelijk kan behelpen in het engels vind ik gebruiksaanwijzingen vaak wat lastig te begrijpen, JamMan tips 'n tricks zijn natuurlijk ook erg welkom.

Herman
4 maart 2009, 12:00
Als je loop veel zachter terug komt als je originele geluid heeft dat te maken met de verschillende volumes die je in kunt stellen. Zo werkt dat in elk geval op mijn RC20 en ik denk dat dat met de JamMan net zo is. Dan heb je een level knop voor je originele geluid, en een level knop voor je loop geluid. Als deze vrijwel dicht staat zul je niet veel van het geloopte riffje kunnen horen. Misschien heb je hier wat aan?

Swan
6 maart 2009, 09:36
zo kwam ik erachter dat het volume van de loop en de rythems onder standje 9 uur geheel wegvalt,

dat heeft een bandlid van me ook, erg irritant, mooi uitfaden is er niet bij!

RedBuell
6 maart 2009, 15:56
Als je loop veel zachter terug komt als je originele geluid heeft dat te maken met de verschillende volumes die je in kunt stellen. Zo werkt dat in elk geval op mijn RC20 en ik denk dat dat met de JamMan net zo is. Dan heb je een level knop voor je originele geluid, en een level knop voor je loop geluid. Als deze vrijwel dicht staat zul je niet veel van het geloopte riffje kunnen horen. Misschien heb je hier wat aan?


Ik heb 4 volume knoppen, 1 loop, 1 metronoom, 1 microfoon en 1 instrument.

Ik stel de instrument volume knop zo af dat hij net zo hard staat als mijn gitaar zou klinken zonder Jamman, als de FX loop van de amp uit staat zodat de Jamman gebypassed wordt dan blijft het gitaar volume gelijk.

Het volume van de drum/bas track die al op de Jamman was opgenomen stel ik dan zo in dat het netjes met mijn gitaar overeenkomt, als ik dan ga overdubben en vervolgens weer afspeel is het volume van de opgenomen gitaar partij echt stukken lager dan toen ik het inspeelde, draaien aan de knoppen helpt niet, de loop gaat in z'n geheel harder of zachter.

Tevens zoek ik ook nog een manier om met een pedaaltje de Jamman uit de FX loop te houden als ik hem niet gebruik.

Herman
6 maart 2009, 23:03
Hmmm, dan kan ik je daar verder ook niet bij helpen denk ik.

Om hem uit de fx-loop (dus signaal?) te houden zou je misschien een true-bypass loopje kunnen overwegen?