PDA

View Full Version : Stratje?



euroboy
3 maart 2009, 22:31
Ik ben heel erg blij met de goldtop! maar nu heb ik geen andere gitaar meer... Men epiphone wordt normaal binnekort buitengesmeten en aangezien de gibson wel eens zal binnen moeten enz (lullig excuus om een gitaar te kopen) MAar ik wil dus een gitaartje voor erbij! En liefst zo cheapo mogelijk! Gewoon een niet te duur gitaartje dat eens iets anders is...


Ik dacht aan london city. Er staan hier 2 verschillende te koop in de buurt (180 euro maar voor zo een stratje??? geweldig toch) De ene heeft rosewood fretboard andere maple...

Ik dacht ook eventueel aan squier maar voor een redelijke squier betaal je toch al een 250 euro (of heb ik het mis)

Als iemand nog suggesties heeft?

Wat zou nou het beste zijn voor jimi hendrix en soorten?

budje
3 maart 2009, 22:33
Wat zou nou het beste zijn voor jimi hendrix en soorten?

Veel drugs en een marshall toren die tot over de pijngrens opgeschroeft staat:gitarist:

spirit
3 maart 2009, 23:20
Veel drugs

Laat die drugs maar zitten, anders kan ik er helemaal geen touw aan vast knopen...
Men epiphone wordt normaal binnekort buitengesmeten en aangezien de gibson wel eens zal binnen moeten enz


Maar serieus, aan een LC heb je een hele goede gitaar

Nellyrocks
4 maart 2009, 00:02
Men epiphone wordt normaal binnekort buitengesmeten

Deze zin baart me een beetje zorgen. Je gaat toch geen gitaar weggooien of is dit iets dat ik niet begrijp.

Daarnaast, probeer gewoon die LCtjes. Vindt je het wat heb je mazzel. Zo niet, ga je voor die squier. Ik begrijp uit je verhaal dat je budget onder de 200ligt? Moet je nog heel even verder sparen.

Als je inderdaad een Squier wilt, zou ik er wel een heleboel uitproberen tot je er eentje vindt die je echt lekker vindt.

euroboy
4 maart 2009, 00:06
Deze zin baart me een beetje zorgen. Je gaat toch geen gitaar weggooien of is dit iets dat ik niet begrijp.

Daarnaast, probeer gewoon die LCtjes. Vindt je het wat heb je mazzel. Zo niet, ga je voor die squier. Ik begrijp uit je verhaal dat je budget onder de 200ligt? Moet je nog heel even verder sparen.

Als je inderdaad een Squier wilt, zou ik er wel een heleboel uitproberen tot je er eentje vindt die je echt lekker vindt.

Squier ligt me goed in de hand.... Maar die LC zien er gewoon al veel beter uit.. Onversterkt klinken ze ook beter dan de squier strat waar ik heb op gespeeld onlangs... ik heb hem spijtig genoeg niet kunnen testen op een amp (was even heel veel volk en er zat al iemand te spelen) Jammer dat de LC een ietwat plattere nek heeft hij is niet zo lekker rond. Als ik ga voor de LC kan ik hem toch nog verkopen 180 euro nieuw?? Je ziet ze voor 200 weggaan 2dehands. Went dat een andere hals dan je gewent bent?

En dan maple of rosewood moeilijke keus.... (vind ik dan)


En epi ga ik wss verkopen aan men neef word niet weggesmeten!!

R2on
4 maart 2009, 00:51
voor 300 euro kan je misschien een mexicaanse fender kopen (kans is wel klein)

maar voor 180 euro zou ik zeker zo'n LC kopen, kijk of je de prijs nog ietwat kan verlagen naar 160 ;)

Squier4ever
4 maart 2009, 01:00
London City's zijn erg lekker, ik heb een Comet. Maar ook een Affinity Strat uit '98 en das een erg lekkere gitaar, zeker met nieuwe pickups en een hoop andere hardware vervangen. langetermijnproject maar de tuners, topkam en trem gaan er ook nog ooit af voor vervanging. maar klinken als een tiet, qua sound speelt hij een mex fender er uit.

Peter-J
4 maart 2009, 08:28
Je kan ook kijken naar een Squier classic vibe.
Ik heb zelf de '50s en het is egt een heerlijk gitaartje.
Goed geschikt voor Hendrix shit.

kenx
4 maart 2009, 08:38
Hoy,

2dehands moet je al een goeie squier vinden, iets goedkoper dan 250 hoor...

Zoek maar eens goed rond, en u zult versteld staan!:crazyhappy::seriousf:
Verder ja, over London city ook al véél goede dingen gehoord.

Veel succes nog!

grtz,

Kenny

hezz
4 maart 2009, 09:12
Er is me al iemand voor, maar de Squier Classic vibe gitaren zouden echt fantastisch zijn! Volgens velen evenaart het de Mexicaanse Fenders zelfs.

euroboy
4 maart 2009, 18:28
Ja ik heb 2 classic vibes ooit eens bespeeld! puike gitaren! Maar bijna niet 2dehands te vinden en ik vind ze net boven mijn budget moet echt zo cheap mogelijk blijven! desnoods doe ik met de tijd nog wat upgrades enz... Maar als je op zo een squier ding speelt van 200 euro ofzo dan klinkt dat gewoon niet goed... Dan vind ik die london citys een pak beter klinken (men leekracht heeft zo een london city!)



Maar is er buiten london city en squier nog iets?

J.G.
4 maart 2009, 19:35
Vintage, liggen ook rond de 200 a 250 euro, en zijn soms wel tweedehands te vinden, ik heb zelf de V6, prima gitaar.

http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html

olaftheholy
5 maart 2009, 14:41
Maar ook een Affinity Strat uit '98 en das een erg lekkere gitaar, zeker met nieuwe pickups en een hoop andere hardware vervangen. langetermijnproject maar de tuners, topkam en trem gaan er ook nog ooit af voor vervanging. maar klinken als een tiet, qua sound speelt hij een mex fender er uit.

het ruikt een beetje vreemd hier...

Squier4ever
5 maart 2009, 15:01
het ruikt een beetje vreemd hier...

wat is er vreemd aan? ik ben serieus hoor, die gitaar is geweldig! wat is er nou leuker dan knutselgitaartjes?

Riky
5 maart 2009, 15:22
Vintage, liggen ook rond de 200 a 250 euro, en zijn soms wel tweedehands te vinden, ik heb zelf de V6, prima gitaar.

http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html

ja deze kan ik je ook zeker aanbevelen. Heb ene vintage v6 icon. Alle hardware van wilkinson, dus behoorlijk betrouwbaar. Hij is erg stemvast ook met tremelo en voelt solidie en ok afgewerkt aan.
Geluid is echt instand strat. Lekkere twang, maar met distortion ook prima om er mee te scheuren.

Heb zitten twijfelen tussen een Vintage of een LC, maar vond de Vintage (met name door de hardware en de ruwe hals) net wat fijner.

Succes met de beslissing!