PDA

View Full Version : Amp gaat veel te hard



shredneck
3 maart 2009, 20:58
Hallo allemaal.

Ik heb een plexi uit 1997 met daarin een handwired board (gemodificeerd, sozo condensatoren etc), deze klinkt waanzinnig echter in de band kan ie nog niet eens op standje 1 (kanalen doorgelust). Geen grap, ik moet heeeeel erg voorzichtig zijn met het volume.

Gisteren weer gerepeteerd met die versterker en ik wil er nu een oplossing voor vinden, hopelijk kan ik van jullie wat tips krijgen. Het punt is dat vooral mijn fuzz nu niet lekker klinkt, de versterker moet daarvoor op een aardig volume staan.

Ik denk zelf aan twee dingen:
1. Mastervolume
2. Loadbox

Ik wil de versterker niet persee laten vervormen, echter wil ik dat het volume wat handelbaarder wordt. Ik ben bang dat een mastervolume (als je die dicht draait zoals bij een jcm 800) mijn frequentiespectrum aanpast, vaak wordt de sound bij zo'n amp dan dun en dat moet dus niet.

Is een loadbox een goede optie?

Orpheo
3 maart 2009, 21:03
loadbox zuipt tone. Ik zou gaan voor een PPIMV.

shredneck
3 maart 2009, 21:11
Maar blijft je laag en hoog etc wel intact dan? Zo'n mastervolume, hoe moet ik dat zien, zit ie tussen je voor en eindversterker?

sjaak1990
3 maart 2009, 21:15
Maar blijft je laag en hoog etc wel intact dan? Zo'n mastervolume, hoe moet ik dat zien, zit ie tussen je voor en eindversterker?

Ik heb een PPIMV in mijn London City dea, heeft een 1959 circuit nu. Ook 100 watt, en gaat ook belachelijk hard. Die mastervolume werkt perfect, als je hem openzet dan klinkt hij hetzelfde als een amp zonder MV. Als je hem dichtdraait kan je de preamp harder zetten en gaat het lekker scheuren. Werkt echt perfect zelfs op slaapkamervolume. Ik zou iig voor PPIMV gaan. Hoog en Laag gebeurt niks mee.
Vooral omdat hij al gemod is, dan maakt een extra mod niet uit, sommige mensen zijn bang voor mods enzo...dus maakt dan niet uit voor waarde.

shredneck
3 maart 2009, 21:40
Ik heb een PPIMV in mijn London City dea, heeft een 1959 circuit nu. Ook 100 watt, en gaat ook belachelijk hard. Die mastervolume werkt perfect, als je hem openzet dan klinkt hij hetzelfde als een amp zonder MV. Als je hem dichtdraait kan je de preamp harder zetten en gaat het lekker scheuren. Werkt echt perfect zelfs op slaapkamervolume. Ik zou iig voor PPIMV gaan. Hoog en Laag gebeurt niks mee.
Vooral omdat hij al gemod is, dan maakt een extra mod niet uit, sommige mensen zijn bang voor mods enzo...dus maakt dan niet uit voor waarde.


Ok, bedankt voor je antwoord. Ik zoek helaas geen scheurgeluid, hij moet gewoon zachter met dezelfde dynamiek. Kan ie gewoon zachter zonder dynamiek te verliezen? (zonder distortion enz) en kun je dan nog mooi met je volumeknop van je gitaar werken?

Eko
3 maart 2009, 22:33
Ik lees hier regelmatig dingen als het halveren van het aantal buizen als optie. Is dat niets?

Squier4ever
3 maart 2009, 22:35
Ik lees hier regelmatig dingen als het halveren van het aantal buizen als optie. Is dat niets?

nee. bij halveren van het vermogen gaat hij uiteindelijk nog maar zo'n 3dB zachter, verschil hoor je amper. je krijgt alleen minder headroom.

Orpheo
3 maart 2009, 22:39
nee. bij halveren van het vermogen gaat hij uiteindelijk nog maar zo'n 3dB zachter, verschil hoor je amper. je krijgt alleen minder headroom.


precies. PPIMV; dat heb je nodig.

cluseau
3 maart 2009, 22:39
hij moet gewoon zachter met dezelfde dynamiek.
Je kan ook de tegenkoppeling aanpassen. Is een heel eenvoudige ingreep en zorgt bovendien voor minder vervorming. De eindtrap zal zich wat strakker gaan gedragen. Of je dat prettig vind klinken ligt natuurlijk aan je smaak. Daarnaast is mastervol een goede optie.

sjaak1990
3 maart 2009, 23:06
Tegenkoppeling aanpassen zorgt bij mij niet voor veel volumeverschil. Het zorgt natuurlijk wel voor minder gain dus minder volume, maar vooral voor meer definitie en strakheid bij mij, maar ben geen expert en wil ook niet doen alsof ik dat ben ;). PPIMV kan ook, zet dan de preamp niet op 10 maar op 5 oid, dan krijg je een randje maar geen scheur, gewoon die heerlijke dynamiek, als je clean wilt zet hem dan op 3.5 oid.
Met dynamiek met je volumeknop bedoel je toch wel het verschil tussen randje en clean? Kan ik ook mis hebben...

iWishmaster
4 maart 2009, 08:56
Een PPIMV zuigt ook tone, maar dit kan vaak vrij goed gecompenseerd worden door wat andere mods in het circuit. Tevens helpt het erg goed, maar nog steeds is het niet het enorme wonder wat sommige beweren: veel moderne amps hebben een PPIMV en klinken op laag volume nog steeds lang niet hetzelfde als op oorlogsstand. Het klinkt alleen wel stukken beter dan zonder: vooral de hoeveelheid beschikbare gain en dynamiek gaan erop vooruit. Mijn Rivera (dus met PPIMV) klinkt op standje 1 (voor huiskamergebruik al bijna te hard) onzettend fizzy, dun en heeft geen ballen of oempf. Vanaf standje 2 (eigen al oorlogsstand) klinktie pas echt lekker. Heeft ook te maken met speaker-verzadiging en vast nog tientallen andere factoren waar ik geen verstand van heb.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: voor jouw is een PPIMV waarschijnlijk de beste oplossing, mits uitgevoerd door een pro (of je moet zelf een goede handleiding hebben van wat er precies moet gebeuren aan circuit mods). Een Master Volume is echter niet het 7e wereldwonder op buizenampgebied.

ijzerbroot1
4 maart 2009, 09:17
Ik heb zelf een plexi 100 en dat gaat ook al meteen richting bloed-uit-je-oren volume......ware het niet dat er een PPIMV in zit. Dat scheelt echt enorm, anders is het niet te doen. En waarschijnlijk goedkoper qua oplossing dan een loadbox of hotplate of hoe het ook mag heten. Er zwerven hier op het forum wel een paar mensen rond die goed in staat zijn om dat voor je te verzorgen.

DaveItUp
4 maart 2009, 09:26
Kijk met een 1959 met ppimv moet je niet verwachten dat je goed klinkt als je die master op 1 zet en de pre flink open. Die ppimv is mijns inziens echt bruikbaar vanaf standje 4 a 5 op de master. Hoe hoger hij kan des te beter natuurlijk, maar mijn ervaring is dat die ppimv precies het verschil maakt tussen veel te hard staan en goed staan. Live werkt het prima voor mij. Op de helft staat de boel keihard en heb ik een voor mij goed geluid, maar ik kan altijd nog een schep erbovenop doen en da's fijn :)

Denk dat het voor jou een goede oplossing is. Kun je m net een stap zachter zetten met de master, zonder je geluid te verliezen.

Chris Winsemius
4 maart 2009, 11:10
Hallo allemaal.

Ik heb een plexi uit 1997 met daarin een handwired board (gemodificeerd, sozo condensatoren etc), deze klinkt waanzinnig echter in de band kan ie nog niet eens op standje 1 (kanalen doorgelust). Geen grap, ik moet heeeeel erg voorzichtig zijn met het volume.

Gisteren weer gerepeteerd met die versterker en ik wil er nu een oplossing voor vinden, hopelijk kan ik van jullie wat tips krijgen. Het punt is dat vooral mijn fuzz nu niet lekker klinkt, de versterker moet daarvoor op een aardig volume staan.

Ik denk zelf aan twee dingen:
1. Mastervolume
2. Loadbox

Ik wil de versterker niet persee laten vervormen, echter wil ik dat het volume wat handelbaarder wordt. Ik ben bang dat een mastervolume (als je die dicht draait zoals bij een jcm 800) mijn frequentiespectrum aanpast, vaak wordt de sound bij zo'n amp dan dun en dat moet dus niet.

Is een loadbox een goede optie?

Komt 'n beetje post plexi over (gelijk op 1 al keihard).
Afhankelijk v/h exact gebruikte circuit/etc. en de trafo's: post pi mv.

Meningen zijn natuurlijk verdeeld, 'n post pi mv werkt wel anders dan 'n JCM800 (2204/2203) mastervolume.

Op dit moment gebruik ik 'n 100 Watt plexi-style versterker met post pi mv (ook) voor thuisgebruik op 'n 4x12" kast... en met post pi mv.
Natuurlijk klinkt het op hoger volume nog leuker maar zelf vind ik het 'n fijne oplossing ivm. volumeproblemen ivm. dingen tussen de amp en speakers.

the sure thing
4 maart 2009, 11:24
+1 voor de PPIMV> Ik heb m in mijn Fender Bandmaster top laten zetten. Ik vind het beter klinken dan een loadbox o.i.d. er tussen.

Ook de PPIMV is niet heiligmakend, maar gezien alle keuzes die je hebt de beste oplossing.

Wat Chris al zei: een PPIMV is echt ANDERS dan een Mastervolume.

sjaak1990
4 maart 2009, 12:18
PPIMV is idd echt anders dan een gewone mastervolume, werkt gewoon veel beter. Het is zeker geen wonder, maar het werkt gewoon goed.

diengeman
4 maart 2009, 13:25
Ik heb vorige week een ppimv in mijn Marshall superlead uir '74 en mijn JMP2203 laten zetten. De sound veranderd absoluut zowel in negatieve als positieve zin. Er is veel hoogverlies en alles gaat wat ronder klinken. Hij klinkt met de ppimv ook minder direct zoals de verschrikkelijk strakke, direct acdc slag. ik ben er zelf niet echt tevreden over en zeker niet omdat de techneut had gezegd dat het de sound niet echt zou aantasten. Met de ppimv op 10 (dus uitgeschakeld) tast het de sound dus wel aan en met de ppimv in gebruik zeker. Ik heb zelf de Weber Mass (loadbox) en als ik die nu aansluit met de ppimv op 10 en met hetzelfde volume speel als zonder de Weber, dan vind ik de Weber echt niet slechter klinken. Zelf heb ik er spijt van dat ik de ppimv heb ingebouwd, omdat mijn sound met de Weber meer als origineel had geklonken dan met de ppimv op hezelfde volume. Dan heb ik trouwens niet over huiskamervolume, maar over volume voor oefenen en optreden met de band. De techneut had gezegd dat het de sound niet zou aantasten en zeker niet met de ppimv op 10 en dit heeft hij heel vaak gezegd. Ik heb het duidelijk vele malen gevraagd omdat ik het belangrijk vond dat het m'n sound niet zou aantasten met de ppimv op 10, want anders zou ik de ppimv NOOIT laten plaatsen. En wat blijkt, heel veel kosten, tijd en moeite voor niets en niet blij met m'n sound door de ppimv omdat het de sound dus WEL aantast, terwijl de techneut duidelijk vele malen had gezegd van niet. Ik had mijn Weber te koop gezet, maar die hou ik nu dus en wil de ppimv er weer uit laten halen, zodra de techneut dit wil. Kost me weer 5 uur reizen, alles bij elkaar en een hele dag kwijt.

Bedenk je dus even heel goed voordat je er een ppimv in laat zetten en laat je niets wijs maken. het kan je veel geld, tijd en moeite kosten en dat terwijl je er misschien wel slechter op wordt in vergelijking met hetaanschaffen van een GOEDE loadbox.

DaveItUp
4 maart 2009, 14:14
Mijn ervaring is dus precies het tegenovergestelde. Inderdaad, laat je niets wijs maken. Misschien is er iets niet goedgedaan met ppimv door de tech? Kan altijd gebeuren.

Ik zeg ook niet dat een ppimv de be-all, end-all is, maar kan me in jouw ervaring totaal niet vinden. Voor de goede orde, het betreft bij mij een 76ér Superlead.

diengeman
4 maart 2009, 14:36
De Superlead van mij vind ik redelijk meevallen, maar er is absoluut wel hoog weg. Ook met de ppimv op 10. Daarnaast heeft het volume van kanaal 1 minder volume. Uiteraard hard zat, maar eerst was het een aan/uit knop die ik niet boven 1 kon zetten. Nu kan hij gewoon boven 1. En deze mist nu dus ook meer hoog.

Hij klinkt nu dus ook minder direct en heeft minder tophoog.
Maar de sound van de Superlead ben ik niet zo heel ontevreden over. Hoewel ik met de Weber Mass hetzelfde had kunnen bereiken maar dan wat meer met m'n sound kon doen en uiteraard de precence gebruiken. Maar de precence op deze superlead zette ik toch al niet hoger dan 2.
Maar met de Superlead kan ik op zich wel leven zo en bij deze tast de ppimv de sound ook wat minder aan.

Het gaat me vooral om de JMP.

Oficieel zou ik gewoon mijn geld terug moeten krijgen en zou de techneut mijn JMP gratis terug moeten bouwen. Zo is dat in de wet beschreven en ik zou er zelfs een zaak van kunnen maken. Namelijk omdat hij mij verschillende malen heeft gezegd (ze noemen het ook wel voorgelogen of misleid), dat de ppimv niets aantast met de ppimv op 10 en dat hij dan dus gewoon zou klinken als voordien zonder er naast de ppimv verdere mods aan toe te passen. Maar dit is dus absoluut niet het geval. Een ander kan de sound een verbetering vinden, maar het is gewoon niet zoals hij zei, dus dat het niets aantast. En voor mij is dat juist geen verbetering, want ik had mijn ideale sound al bereikt door de master op 4 en de preamp op 4, maar dan wilde ik deze sound op lager volume, dus op volume van beiden op 3.

Trouwens ik noem de techneut geen leugenaar en zal zijn naam ook niet noemen, want hij lijkt me er enorm veel verstand van te hebben en te weten waar hij mee bezig is. Alleen is de sound niet hetzelfde met de ppimv's erin. En dat was juist wat ik zo verschrikkelijk belangrijk vond en daar baal ik van.

Maar goed je hebt ook zeker gelijk met "laat je je niets wijs maken", want misschien is het alleen bij mijn beide versterkers dat de ppimv's aantasten. Maar dat is ook niet waar, want lees deresest vande berichten maar. Zo te zien zijn er meer die een ppimv de sound vindenaantasten/veranderen.

DaveItUp
4 maart 2009, 15:05
Doet de presence iets dan op een superlead? ;)

Nee, zoveel amps als er zijn, zoveel verhalen zijn er natuurlijk. De discussie load-box vs. ppimv word natuurlijk al weet ik veel hoelang en overal gevoerd. De 1 zweert bij z'n weber of thd en de ander bij z'n master. Zo zie je maar. Denk dat je verder weinig kans zou maken jegens de tech mocht je dat echt willen, is een verschil van mening over een redelijk subjectief begrip lijkt me?

Wat minder hoog in m'n superlead zou ik overigens niet gek vinden. De treble komt echt niet voorbij 5, presence helemaal dicht. Ligt misschien ook aan 't feit dat m'n gitaar nogal bright klinkt perhaps.

Moet dat ding sowieso weer eens onder handen laten nemen.

the sure thing
4 maart 2009, 15:19
Er zijn ook nog eens zeer veel verschillende loadboxen,attanuators, powerbrakes, enz.

Ik hoor goede verhalen van de Weber. Ik hoor slechte verhalen over Marshall power brake, die ik zelf ook heb behad. De loadbox van Koch heb ik geen ervaring mee.

Je kan daar dus ook mee experimenteren.

Jammer he, geen eenduidig antwoord :)

diengeman
4 maart 2009, 15:28
Met de ppimv doet de precence uiteraard niets.
Voordien wel.

Maar zoals ik zei gaat het me vooral om de JMP

Iedereen heeft uiteraard een andere mening, wat voor een groot deel door verschil van smaak komt.

Dat er verschil is in mijn JMP dat is gewoon een feit. Of het de sound mooier maakt of juist lelijker dat is een mening. Maar het is sowieso duidelijk dat er veel verschil is, hoewel de techneut vantevoren heel vaak heeft gezegd dat dat juist totaal niet het geval zou zijn.

De Superlead (die van mij iig) heeft inderdaad standaard veel (scherp) hoog in kanaal 1 en daarnaast ontzettend veel laag in kanaal 2. Door de ze te lussen valt er precies een hele mooie mix te maken en kan de sound alle kanten op. Maar nu mis ik dus bepaalde frequenties of dingetjes in het hoog en kan het niet meer goed gemixd krijgen. Iig niet meer zoals het daarvoor klonk. Daarvoor klonk hij altijd goed, hoe je hem ook instelde. Ja uiteraard teveel laag of teveel scherp hoog voor wat je dan even wilde, e.d., zodat je hem even anders in moest stellen en dan was het weer een goede mix. Maar de sound was er gewoon op hoger volume. En nu mis ik ineens vanalles. Ik mis een bepaalde sprankel in het hoog en een bepaalde ontzettende directheid, strakheid, aanslaggevoeligheid wat er dus eerst veel meer was. En ik mis iets directs, schreeuwends, rauwheid ofzo in het tophoog.
Ik kan draaien aan de knoppen wat ik wil, maar ik krijg het niet terug. terwijl het er daarvoor gewoon constant was. Maar zoals ik zei, vind ik de Superlead nu best lekker klinken, minder scherp, ronder, e.d., maar ik mis de oude sound wel, maar hier kan ik wel mee leven.

Het gaat me om de JMP waarvan alles meer veranderd is..

the sure thing
4 maart 2009, 15:43
Met de ppimv doet de precence uiteraard niets.
Voordien wel.

Maar zoals ik zei gaat het me vooral om de JMP

Iedereen heeft uiteraard een andere mening, wat voor een groot deel door verschil van smaak komt.

Dat er verschil is in mijn JMP dat is gewoon een feit. Of het de sound mooier maakt of juist lelijker dat is een mening. Maar het is sowieso duidelijk dat er veel verschil is, hoewel de techneut vantevoren heel vaak heeft gezegd dat dat juist totaal niet het geval zou zijn.

De Superlead (die van mij iig) heeft inderdaad standaard veel (scherp) hoog in kanaal 1 en daarnaast ontzettend veel laag in kanaal 2. Door de ze te lussen valt er precies een hele mooie mix te maken en kan de sound alle kanten op. Maar nu mis ik dus bepaalde frequenties of dingetjes in het hoog en kan het niet meer goed gemixd krijgen. Iig niet meer zoals het daarvoor klonk. Daarvoor klonk hij altijd goed, hoe je hem ook instelde. Ja uiteraard teveel laag of teveel scherp hoog voor wat je dan even wilde, e.d., zodat je hem even anders in moest stellen en dan was het weer een goede mix. Maar de sound was er gewoon op hoger volume. En nu mis ik ineens vanalles. Ik mis een bepaalde sprankel in het hoog en een bepaalde ontzettende directheid, strakheid, aanslaggevoeligheid wat er dus eerst veel meer was. En ik mis iets directs, schreeuwends, rauwheid ofzo in het tophoog.
Ik kan draaien aan de knoppen wat ik wil, maar ik krijg het niet terug. terwijl het er daarvoor gewoon constant was. Maar zoals ik zei, vind ik de Superlead nu best lekker klinken, minder scherp, ronder, e.d., maar ik mis de oude sound wel, maar hier kan ik wel mee leven.

Het gaat me om de JMP waarvan alles meer veranderd is.. Wat zielig! Wil je erover kleien :)

GEINTJE! Ik kan mij voorstellen dat het een behoorlijke teleurstelling in jouw geval is. Grappig dat je de directheid nu mist: sinds mijn PPIMV in mijn Fender topje heb ik idd minder directheid, maar nu ook meer compressie wat ik persoonlijk weer heerlijk vindt.


Je zegt het mooi met:

"Dat er verschil is in mijn JMP dat is gewoon een feit. Of het de sound mooier maakt of juist lelijker dat is een mening."

sjaak1990
4 maart 2009, 15:44
Het idee van een PPIMV is toch juist als je hem openzet dat het is alsof hij niet in het circuit zit. Dus het signaal kan direct de PI naar de eindbuizen, dus geen effect op het signaal. Als je wel tonesuck hebt als hij op 10 staat dan moet er iets fout zijn lijkt me.

master99
4 maart 2009, 16:48
Ik ben van mening dat als je een amp hebt die bij stand 1 al te luid is voor een oefenruimte/optreden, en bij stand 2 bloed uit je oren doet spuiten, dan heb je gewoon de verkeerde amp voor jou situatie. Dan kan je van alles gaan proberen om het volume toch in bedwang te houden, maar m.i. kan je beter een kleinere (lees minder vermogen) amp kopen.

.... Mijn Audio R8 rijdt ook niet lekker op het modderpad achter mijn huis ... en dat wordt niet beter als ik er noppenbanden onder leg en een prop in de luchtinlaat duw ...

shredneck
4 maart 2009, 19:15
Wow! Veel goede reacties! Allemaal reuze bedankt, het lezen ervan heeft me weer wat verder gebracht.

Met de superlead (ik denk dat ie naar een '73 schema is gemod Chris) speel ik alleen maar live, thuis gaat niet. Live altijd te hard. Ik wil wel een goede toon houden en als ik alles zo lees denk ik dat een goede loadbox de oplossing is. Ik ga deze lenen en als het niet bevalt probeer ik zo'n PPIMV.

Thx allemaal.

shredneck
4 maart 2009, 19:21
Ik ben van mening dat als je een amp hebt die bij stand 1 al te luid is voor een oefenruimte/optreden, en bij stand 2 bloed uit je oren doet spuiten, dan heb je gewoon de verkeerde amp voor jou situatie. Dan kan je van alles gaan proberen om het volume toch in bedwang te houden, maar m.i. kan je beter een kleinere (lees minder vermogen) amp kopen.

.... Mijn Audio R8 rijdt ook niet lekker op het modderpad achter mijn huis ... en dat wordt niet beter als ik er noppenbanden onder leg en een prop in de luchtinlaat duw ...

Dat valt mee hoor. In onze oefenruimte (klein) is het niet te doen. In Paradiso mocht ik zo hard als ik wilde dus stond ie lekker op standje 3 en 6 (2 kanalen doorgelust) en als we op festivals spelen is het alleen maar beter en mag je nog harder spelen!

Mijn superlead gaat vanaf stand 3 vervormen, heel lichtjes, maar er zit vervorming in. Dat vind ik een heel mooi randje en is perfect in combi met mijn pedalen, Les Pauls en Tele.

Audi? Ik heb een gare focus, die rijdt overal hetzelfde! :-)

Dick Wolkendeck
6 maart 2009, 11:53
De meeste gebruikte oplossing in het verleden: de speaker naar de muur richten, en dicht bij de muur zetten. Velen gingen u voor, o.a. Adje van den Berg, Julian Sas.

iWishmaster
6 maart 2009, 13:09
De meeste gebruikte oplossing in het verleden: de speaker naar de muur richten, en dicht bij de muur zetten. Velen gingen u voor, o.a. Adje van den Berg, Julian Sas.

Of eventueel een moderner alternatief daarvoor: Een plexiglas geluidsscherm voor je cabinet zetten.

shredneck
7 maart 2009, 19:26
De meeste gebruikte oplossing in het verleden: de speaker naar de muur richten, en dicht bij de muur zetten. Velen gingen u voor, o.a. Adje van den Berg, Julian Sas.


Goeie tips! Ik heb die loadbox geprobeerd(koch) en dat kan volgens mij aardig werken in een band. Voordat ik zoveel geld uitgeef aan zo'n apparaat ga ik jullie tips nog even proberen. Een schot voor mijn cabinet vind ik echt een hele goeie tip, die had ik nog niet geprobeerd! Heb Bonamassa ooit gezien, die had ook allemaal plexiglas voor zijn amps staan. Ga ik proberen.

Dick Wolkendeck
9 maart 2009, 10:31
Hee je kunt natuurlijk ook gewoon oordoppen indoen, kogelvrij vest aantrekken en zorgen dat de drummer die lullige 7A stokjes verruilt voor 5B's. ;)

Luke-wannabe
9 maart 2009, 10:47
5B's zijn relaxed! Zoek maar even na op dit forum :D

Jorikjet
10 maart 2009, 22:12
ik heb op mijn plexi een switch achterop om hem naar 50 watt te schakelen, en op de 50 watt stand kan ik het vermogen (0-50) regelen met een potmeter. klinkt goed, alleen moet hij wel op minimaal 10 staan ongeveer, anders zit hij te erg tegen zijn limiet.

ik heb btw geen idee hoe dit gedaan is, heb het zo gekocht. maar misschien dat je er zelf wat info over kan vinden.

shredneck
11 maart 2009, 19:58
Hee je kunt natuurlijk ook gewoon oordoppen indoen, kogelvrij vest aantrekken en zorgen dat de drummer die lullige 7A stokjes verruilt voor 5B's. ;)

Onze drummer is van het type houthakker.

Ik heb overigens met mijn cabinet richting de muur gerepeteerd, dat werkt waanzinnig goed. Ok , het ziet er niet uit, maar het werkt!
Ik ga eens kijken of ik zo'n scherm kan proberen.

shredneck
11 maart 2009, 20:00
ik heb op mijn plexi een switch achterop om hem naar 50 watt te schakelen, en op de 50 watt stand kan ik het vermogen (0-50) regelen met een potmeter. klinkt goed, alleen moet hij wel op minimaal 10 staan ongeveer, anders zit hij te erg tegen zijn limiet.

ik heb btw geen idee hoe dit gedaan is, heb het zo gekocht. maar misschien dat je er zelf wat info over kan vinden.



Klinkt wel interessant.....regel je dan het vermogen? Of is het een soort ingebouwde attenuator? Of wellicht is het London Powerscaling?

Jorikjet
11 maart 2009, 21:49
ik zal kijken of ik van het weekend foto's kan maken van de binnenkant, dan kan je zien hoe het gesoldeerd is, en kan iemand er wellicht meer over vertellen. moet de versterker toch even opendraaien, dus komt goed uit ;)

diengeman
9 april 2009, 13:51
He Chris hoeveel kost de CMW 50 watt plexi eigenlijk van jou?

Of eventueel de 100 watt plexi?

Dick Wolkendeck
14 april 2009, 11:25
Onze drummer is van het type houthakker.

Ik heb overigens met mijn cabinet richting de muur gerepeteerd, dat werkt waanzinnig goed. Ok , het ziet er niet uit, maar het werkt!
Ik ga eens kijken of ik zo'n scherm kan proberen.


Cool! En je kan er een mooie poster opplakken.