PDA

View Full Version : uitvallende buis



huhh2
3 maart 2009, 18:36
hallo!
ik heb ongeveer een half jaar geleden een engl screamer 50 buizenversterker gekocht. ik speel hier vaak op, maar ik zit met het probleem dat tijdens het spelen op het distortionkanaal het volume geregeld wegvalt. de versterker staat dan opeens heel zacht, zonder dat ik aan de knoppen heb gedraaid. als ik dan de versterker op standby zet, en daarna weer aan, is het volume weer gewoon normaal. waar ligt dit aan? moet ik nu een buis vervangen, of is dit normaal?

sjaak1990
3 maart 2009, 20:42
Normaal is het niet, het lijkt of iets te warm wordt. Zou denk ik een buis kunnen zijn, maar kan ook iets anders zijn.

bastiaanvanbeek
4 maart 2009, 07:46
het zou ook kunnen zijn dat de buis gewoon een beetje los zit, heb ik ook wel eens gehad. ik zou er gewoon even mee naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht, zij kunnen wel kijken wat er aan de hand is.

huhh2
4 maart 2009, 08:27
okee, dankjewel ;)
ik zal proberen hem iets verder van de muur te zetten zodattie misschien niet meer zo warm wordt.. maar naar de winkel gaan is een iets groter probleem omdat ik hem heb besteld bij musicstore in keulen. kan ik zo'n buis ook zelf weer vastmaken?

rocker_71
4 maart 2009, 12:07
okee, dankjewel ;)
ik zal proberen hem iets verder van de muur te zetten zodattie misschien niet meer zo warm wordt..

Dat is sowieso een goed idee.

Er bestaan ook van die veren, waarmee je de buizen vast kunt zetten.
Maar het kan heel goed dat de buis aan zijn einde is, hoe lang zitten die er al in? Buizen moeten nl om de paar jaar vervangen worden.

sjaak1990
4 maart 2009, 12:15
Dat is sowieso een goed idee.

Er bestaan ook van die veren, waarmee je de buizen vast kunt zetten.
Maar het kan heel goed dat de buis aan zijn einde is, hoe lang zitten die er al in? Buizen moeten nl om de paar jaar vervangen worden.

Een half jaar oud, kan wel versleten zijn dan maar lijkt me niet helemaal logisch.
Er even induwen lijkt me het beste idee. Veren zijn er idd, maar die veren moet je wel vastmaken, normaal gesproken in dezelfde gaatjes als waar de dingetjes van je buisvoetjes in vastzitten, dus wat lastig...

huhh2
4 maart 2009, 15:40
Een half jaar oud, kan wel versleten zijn dan maar lijkt me niet helemaal logisch.
Er even induwen lijkt me het beste idee. Veren zijn er idd, maar die veren moet je wel vastmaken, normaal gesproken in dezelfde gaatjes als waar de dingetjes van je buisvoetjes in vastzitten, dus wat lastig...

wat bedoel je met er even induwen? tegen de buis duwen ofwat? :???:

Comfortably Daniel
4 maart 2009, 20:34
wat bedoel je met er even induwen? tegen de buis duwen ofwat? :???:

Jup...maar wacht wel even tot ie afgekoeld is ;)

huhh2
5 maart 2009, 15:14
ik heb t geprobeert, maar t werkt niet echt.. hoe weet ik trouwens om welke buis het gaat? ik woon in de buurt van weert, weet er misschien iemand waar ik dan terecht kan voor een reperateur ofzo?