PDA

View Full Version : Het Groene Charvel Gevaar



Coolguy
3 maart 2009, 16:02
Nadat mijn Ibanez nek echt te dun bleek te zijn voor mijn koolschophanden zocht ik naar iets anders dat meer als een Strat aanvoelde maar toch geen echte Stratocaster was.
Uiteindelijk ben ik bij de superstrats van Charvel uitgekomen en wat ben ik er tevreden van! :rockon:

Het beste waarmee ik het gevoel van de hals kan vergelijken en de fretwork is met een Custom Shop Jackson Kelly die ik eens uitvoerig bespeeld heb. (maar geen geld voor had :p)

Het is uiteindelijk een nieuwe Slime Green San Dimas Style 1 geworden.

http://img168.imageshack.us/img168/6015/dsci0038v.jpg

En nu ga ik verder 80s metal songs gaan spelen.
:cooler:

Ibanez666
3 maart 2009, 16:08
Gefeliciteerd! Veel plezier ermee :)

gerre
3 maart 2009, 16:12
mooi mooi mooi :-)

LP_CL
3 maart 2009, 16:13
Super gitaar. Er is gewoon niet's sexier dan een knalgroene superstrat. Ik heb er zelf ook eentje. En idd, jackson/charvel necks zijn hemels. Dit is dezelfde neck die ze ook op de dinky DK2M gerbuiken.
Veel plezier ermee, dit is imo een van de beste gitaren die je kan krijgen voor de prijs.

minas
3 maart 2009, 16:13
WoooH! Echt een super mooie gitaar!!

Gefeliciteerd!

RobertoL
3 maart 2009, 16:37
Prachtige gitaar! Geweldig, van die gitaren die er redelijk simpel eruitzien. Vind ik er veel mooier uitzien als die gitaren met allemaal knoppies voor het een en ander.

Veel plezier ermee!

Dark_Tranquillity
3 maart 2009, 18:13
Supermooi!

RoelTM
3 maart 2009, 18:15
Ziet er goed uit. :satisfie: De draaiknop is een volumeknop neem ik aan?

Dark_Tranquillity
3 maart 2009, 18:17
Volume = Tone hé. Mr. Van Halen wist dat al lang geleden...

@LP_CL: Hoe kom je er in vredesnaam bij dat dit dezelfde neck is als op een DK2M?

Braindead
3 maart 2009, 18:37
Erg mooie gitaar. Charvels zijn super!

Funkblaster
3 maart 2009, 18:48
Heerlijk 80's, gaaf ding!

2shane
3 maart 2009, 19:13
mooie gitaar , simpel maar niet standaard , dat groen doet het hem gewoon

vulvasonic
3 maart 2009, 19:14
Endatteme....... :cooler:

Bluze
3 maart 2009, 19:58
Eindelijk komt er weer eens een gitaar voor echte mannen voorbij! :punk:

Een prachtig ding, gefeliciteerd! :cheerup:

vulvasonic
3 maart 2009, 21:37
Und wo?
Eej kwantaa kosta?

Best een oogopener voor iemand die een strat wilt met FR.

Dark_Tranquillity
3 maart 2009, 22:00
1000 Euro bij The American Guitar Store, uit de USA 999 dollar. Doe eens een belletje, ze hebben er nog wat op voorraad ook volgens mij!

Coolguy
3 maart 2009, 22:33
Van de Charvel site:

Belgium

Groove Street
Onderrichtstraat 98
B-1000 Brussel

Soundfactory
Gebr. van Eyckstraat 35
B-9000 Gent


The Netherlands

The American Guitar Store
Noorderhagen 48
NL-7511 EM Enschede

Walkers Musical Supplies
Kerkstraat 324
NL-6441 BM Brunssum

Renin
3 maart 2009, 22:36
GASSUH!

Lekker hoor zo'n stratje + floyd rose!

Is hij wat feel betreft ook gelijk aan een Fender-strat, of zijn er wezenlijke verschillen in hals/body (bespeelbaarheid, gewicht etc.)

Braindead
3 maart 2009, 23:06
Voor als je nog niet genoeg GAS hebt gekregen van die groene Charvel of nog meer erover wilt weten, check this:

http://www.youtube.com/watch?v=78UXtwDhFZY

JeanPaul du Vinnie
4 maart 2009, 02:39
Héél erg mooi. Ik vind die Charvels persoonlijk de mooiste superstrats die er zijn. Proficiat!

LP_CL
4 maart 2009, 11:53
Volume = Tone hé. Mr. Van Halen wist dat al lang geleden...

@LP_CL: Hoe kom je er in vredesnaam bij dat dit dezelfde neck is als op een DK2M?

Volledig dezelfde specs. Compound radius, nut width, fretboard radius, scale, fret size, het klopt allemaal.

Dark_Tranquillity
4 maart 2009, 18:29
Volledig dezelfde specs. Compound radius, nut width, fretboard radius, scale, fret size, het klopt allemaal.

Geen binding, geen sharkies, geen angled headstock, minder frets, zal ik doorgaan? Deze necks zijn niet te vergelijken, dan zou jou SL2H ook dezelfde neck hebben...

LP_CL
4 maart 2009, 18:52
geen binding idd, en ja de headstock is niet gebogen, en het zijn andere inlays, maar dat voel je toch niet als je erop speelt? Tgaat hier om het speelgemak. Ik bedoel dat de halzen hetzelfde zijn, niet de headstock, binding en inlays... Neck =/= headstock, en inlays/binding zijn esthetisch. En dat een sl2h dan ook dezelfde neck zou hebben is helemaal belachelijk. Dit is een bolt on neck, een sl2h heeft een ebben fretboard, andere compound radius, andere fretboard radius, etc etc.

Dark_Tranquillity
4 maart 2009, 20:20
Alle Jacksons hebben bij mijn weten gewoon het door hun gepatenteerde 12" to 16" fretboard radius, en behalve de oude fusions 25'5 inch scale? Dus in principe zou jou SL2H dan dezelfde neck hebben. Maar dit is niet zo, want Charvel halzen hebben meer een Fender achtig profiel, waarintegen dinky's een dunne hals hebben, en Soloists weer een iets dikkere. Dus ik snap de vergelijking niet, er is niets wat ook maar in het verband staat met een DK2M halsje.

:hippie:

Orpheo
4 maart 2009, 20:40
Alle Jacksons hebben bij mijn weten gewoon het door hun gepatenteerde 12" to 16" fretboard radius, en behalve de oude fusions 25'5 inch scale? Dus in principe zou jou SL2H dan dezelfde neck hebben. Maar dit is niet zo, want Charvel halzen hebben meer een Fender achtig profiel, waarintegen dinky's een dunne hals hebben, en Soloists weer een iets dikkere. Dus ik snap de vergelijking niet, er is niets wat ook maar in het verband staat met een DK2M halsje.

:hippie:

jackson heeft 12'' tot 16'' gepatenteerd?! belachelijk. geloof d'r geen reet van. warmoth doet 't toch ook?

Dark_Tranquillity
4 maart 2009, 22:56
Ik meen dat ik dat ooit eens gelezen heb op hun site, aldanniet, ze zijn er wel mee begonnen.

Orpheo
4 maart 2009, 22:59
Ik meen dat ik dat ooit eens gelezen heb op hun site, aldanniet, ze zijn er wel mee begonnen.

uhm, hate to break your bubble, maar warmoth was eerder :) warmoth maakte de eerste halzen met compound radius voor boogie bodies, en daaruit is uiteindelijk charvel -> jackson ontstaan.

warmoth was als eerste :)