PDA

View Full Version : Gezocht bedradingsschema



Kevz0r
3 maart 2009, 11:21
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een wiring diagram voor mn zelfbouw manson. Ik heb even seymour duncan doorgezocht maar heb niet kunnen vinden wat ik nodig heb.

Het gaat om een P90 in de neck, nailbomb humbucker in de brug met 1 volume pot, 1 tone pot en een 3 way toggle switch.

Kan iemand hier iets voor maken of linken voor mij?

Ook heb ik nog een ander probleem, er zit een ingebouwde fuzz factory in mn gitaar die ook aangesloten moet worden, heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik heb zelf geen idee hoe ik hem moet aansluiten aan de elementen e.d.

Wat ik zelf denk is dat de fuzz factory NA de elementen komt, en van de out van de FF naar de out van mn gitaar..

Alvast bedankt!

aaronstonebeat
3 maart 2009, 12:46
Dit zou het moeten doen voor het wat betreft het passieve gedeelte:

http://www.seymourduncan.com/images/support/schematics/standard_tele.jpg

De signaaldraad laat je voordat hij naar de output gaat eerst naar de ingang van je FF gaan; de hete output gaat naar de output van de gitaar (aarde uiteraard aan de aarde). Batterijtje aansluiten en je zou in business moeten zijn.

Kevz0r
3 maart 2009, 13:59
Okee, welke potmeters moet ik hebben?

Nog meer domme vragen:


De signaaldraad laat je voordat hij naar de output gaat eerst naar de ingang van je FF gaan; de hete output gaat naar de output van de gitaar (aarde uiteraard aan de aarde). Batterijtje aansluiten en je zou in business moeten zijn.

Welke is precies het signaal draad?


De hot output zit toch al op de output van de gitaar, in de tekening?

and last but not least, moet ik een mono of stereo output-jack nemen?

Thanks =)

aaronstonebeat
3 maart 2009, 14:20
Gezien de elementen die je hebt, zou ik 500K potmeters gebruiken; logaritmisch voor volume, lineair voor toon.

De signaaldraad gaat naar de tip van de outputjack; idd net als op de tekening, maar op de tekening staat ook geen ingebouwde distortion. Die moet je als allerlaatste voor de output zetten. Tips van jackpluggen zijn altijd signaal, schachten altijd aarde.

Een mono-output zou in principe volstaan, maar met een stereo-output kun je de zaak zo aansluiten dat het batterijtje wordt losgekoppeld op het moment dat je de plug uit de gitaar trekt.

Kevz0r
3 maart 2009, 14:22
Oke thanks,

zodra ik thuis ben, ga ik eens ff kijken hoe en wat. Denk dat ik eerst de elementen met pot meters e.d soldeer en dan later dat pedaal erbij..

(y)