PDA

View Full Version : distortion pedalen vraag



gibsonneke
2 maart 2009, 23:40
Omdat ik op zoek ben naar een goed distortion pedaal had ik graag even enkele meningen gehoord. Stijl die ik zoek is Vai, Van Halen

Dan kom ik uit bij de boss ds-1. Deze bestaat in verschillende versies (huidige, originele uit de jaren 80 en beiden dan nog eens gemod keeley)

Nu is mijn vraag wat er het best klinkt in de praktijk (en ja ik heb al geyoutubed :D maar ik had het gewoon graag even van mensen die deze hebben geweten)?

Arvoitus
2 maart 2009, 23:52
Wat voor een versterker en gitaar gebruik je?

Deze zijn nogal wat belangrijker dan een pedaaltje.

bastiaanvanbeek
3 maart 2009, 08:20
wat is je budget? wat voor versterker gebruik je? wat voor gitaar? wat voor functies wil je hebben?

Ik kan je wel vertellen wat ik goed vind, maar elk distortion pedaal klinkt weer anders op verschillende versterkers en gitaren. het is dus belangrijk dat je vermeld wat je gebruikt.

gibsonneke
3 maart 2009, 09:04
Sorry even vergeten bij te vermelden.

Versterker is een marshall jcm 900
gitaar is een ibanez fgm300

Het is de bedoeling dat alles zo geschakeld wordt.

gitaar => wah => distortion => volume pedaal => whammy => versterker (gitaarinput)

en dan in fx loop van de versterker

send => volume pedaal => g-force => phaser => return

marc_o
3 maart 2009, 09:32
Ik weet niet of je budget het toelaat, maar probeer anders die Ibanez overdrive van Vai...jemini?? zo heet ie toch? Vai speelde ook lang op een JCM 900, in ieder geval in zijn jaren bij David Lee Roth...wat hij onder andere in combinatie deed met een DS-1, maar ik geloof dat die gemod was...in ieder geval heb je met de jemini 2 overdrivekanalen tot je beschikking. Er is wel e.e.a. over te vinden op Youtube met uitleg en spel van Vai zelf...succes!

Thiez
3 maart 2009, 10:46
ibanez tubescreamer klinkt ook erg nice op een JCM-900.
Ik heb nu een blackstar buizen distortion op ENGL versterker maar dat geeft een te rauwe sound voor vai denk ik.

pauld
3 maart 2009, 18:11
http://www.wamplerpedals.com/pinnacle_2

Zeke Clark, Edward Van Halen's longtime reknowned guitar tech recently got one of these and this is what he had to say:

"I've played tons of pedals that promised that 'brown sound'... this pedal NAILS it better than anything I've ever heard or played."
-Zeke Clark, former tech for Eddie Van Halen

Staan ook refs naar youtube demos

Jan Buurman
3 maart 2009, 19:11
Vet filmpje!!!

gibsonneke
4 maart 2009, 15:01
Ik weet niet of je budget het toelaat, maar probeer anders die Ibanez overdrive van Vai...jemini?? zo heet ie toch? Vai speelde ook lang op een JCM 900, in ieder geval in zijn jaren bij David Lee Roth...wat hij onder andere in combinatie deed met een DS-1, maar ik geloof dat die gemod was...in ieder geval heb je met de jemini 2 overdrivekanalen tot je beschikking. Er is wel e.e.a. over te vinden op Youtube met uitleg en spel van Vai zelf...succes!

dat was idd in combinatie met een ds-1 (keeley ultra mod)

Betreffende die jemini wordt er wel veel over gezegd maar ik weet het toch niet zo. Ik het een filmpje gezien van Vai waarin hijzelf en een kopie van hem :p de pedaal testen en ik heb toch men twijfels of dit enkel het pedaal is dat voor de versterker zit.

Niemand hier die de jemini heeft?

B0UDEWIJN
4 maart 2009, 15:20
Dr stond eerst wel een Jemini op marktplaats ofzo, dan past het misschien eerder in je budget. Ik heb zelf geen Jemini, maar als je Vai-stijl wilt spelen lijkt het me dat de jemini toereikend is

EuroCinema
4 maart 2009, 15:23
Vai ging toch in '85 of zo bij Roth spelen? Ik wist niet dat Keeley al zo lang actief was!

marc_o
4 maart 2009, 15:27
Er zal waarschijnlijk nog wel iets bijzitten, maar aan de andere kant blijft het een spel tussen je gain van je versterker en het aanvullende van een pedaal. Er zijn weinig pedalen die echt overtuigend van een ultracleane versterker een goed brullend monster maken. Het zoeken naar de juiste combi is erg leuk en testen, testen, testen blijft het toverwoord.

gibsonneke
4 maart 2009, 17:35
http://www.wamplerpedals.com/pinnacle_2

Zeke Clark, Edward Van Halen's longtime reknowned guitar tech recently got one of these and this is what he had to say:

"I've played tons of pedals that promised that 'brown sound'... this pedal NAILS it better than anything I've ever heard or played."
-Zeke Clark, former tech for Eddie Van Halen

Staan ook refs naar youtube demos

demo's zien er zeker en vast indrukwekkend uit :)

echter kan ik nergens zo'n pedaal vinden (gebruikelijke 2dehands sites; kapaza, 2dehands, marktplaats, gitaarmarkt)

iemand die wel wat vindt?

gibsonneke
4 maart 2009, 17:55
Dr stond eerst wel een Jemini op marktplaats ofzo, dan past het misschien eerder in je budget. Ik heb zelf geen Jemini, maar als je Vai-stijl wilt spelen lijkt het me dat de jemini toereikend is

ik zal deze binnen de komende tijd eens proberen te testen in een winkel :)