PDA

View Full Version : Probleem met Fender Stratocaster



Rhovanion
2 maart 2009, 22:23
Hoi. Ik heb een Fender Stratocaster. Vrij nieuw van oktober vorig jaar. Nu heb ik soms problemen met het contact. Dan hoor ik gewoon een enorme statische zeurende brreuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhmmmmmmmmmmmmm. :(

Ik heb het al terug aaneengesoldeert, omdat 1 van de draadjes los zat binnenin en het werkt terug, maar nu dreigt het weer los te komen. (af en toe hoor ik het weer)

Is dit normaal voor een gitaar van 500 euro? Ik begrijp niet dat dat kan. :dontgeti:

Zou ik beter een nieuwe kopen of terug naar de winkel gaan?

Dick Wolkendeck
2 maart 2009, 22:49
Ga in ieder geval terug, is een geval van recht op een goed product of je geld terug. www.consuwijzer.nl (http://www.consuwijzer.nl)

Rhovanion
2 maart 2009, 23:27
Bedankt voor de info... Probleempje: Ik ben mijn garantiebewijs kwijt, en ik woon in België dus ik weet niet of ik iets met die link ben. :???:

Eko
2 maart 2009, 23:38
Een andere gitaar kopen omdat er een contact los zit? Lijkt me niet erg snugger. Gewoon even nakijken en repareren. Voor de rest , gewoon spelen tot je er bij neer valt.
BTW, bij de meeste produkten gaat de garantie verloren zodra mensen zelf reparaties hebben uitgevoerd of iets dergelijks.

Rhovanion
3 maart 2009, 12:03
Dan zal ik het opnieuw aaneensolderen :)

't is wel een Koreaanse Fender heb ik gemerkt. :crazyhappy:

Fenndangoband
3 maart 2009, 12:09
Je kan het er altijd terug zelf aansolderen... andere optie is gewoon bij een goede gitaartech binnensteken. Je bent ze wel enkele dagen kwijt en je betaalt een klein sommetje maar in ieder geval zal het probleem goed zijn opgelost. Zoiets laten reparen kan en mag echt niet veel kosten en met een beetje geluk kan hij het doen wanneer je er bij bent en heb je ze onmiddellijk terug.

Hendriks
3 maart 2009, 12:13
Breng maar langs .

snaarplukker
3 maart 2009, 14:09
Je kan het er altijd terug zelf aansolderen... andere optie is gewoon bij een goede gitaartech binnensteken. Je bent ze wel enkele dagen kwijt en je betaalt een klein sommetje maar in ieder geval zal het probleem goed zijn opgelost. Zoiets laten reparen kan en mag echt niet veel kosten en met een beetje geluk kan hij het doen wanneer je er bij bent en heb je ze onmiddellijk terug.

Nou, daar is ie wel minimaal een uurtje mee bezig.
De slagplaat losschroeven, snaren verwijderen (kan het snelst door ze los te draaien en dan de hals los te nemen, hiermee spaart je de snaren want die kunnen breken als je ze er opnieuw inzet), slagplaat voorzichtig omdraaien, storing opzoeken, solderen en de procedure in omgekeerde volgorde weer voortzetten.

Hendriks
3 maart 2009, 14:14
Wel even een capo op de eerste fret zetten voordat je de hals losschroeft.

olaftheholy
3 maart 2009, 14:16
Nou, daar is ie wel minimaal een uurtje mee bezig.
De slagplaat losschroeven, snaren verwijderen (kan het snelst door ze los te draaien en dan de hals los te nemen, hiermee spaart je de snaren want die kunnen breken als je ze er opnieuw inzet), slagplaat voorzichtig omdraaien, storing opzoeken, solderen en de procedure in omgekeerde volgorde weer voortzetten.


eerst even aansluiten en testen of het goed is vóórdat je de boel weer in elkaar schroeft.

snaarplukker
3 maart 2009, 14:32
eerst even aansluiten en testen of het goed is vóórdat je de boel weer in elkaar schroeft.
Dat is een goeie. Maar dan kan het om een andere reden gaan brommen.;)

De capo er op is makkelijker om de snaren een beetje in positie te houden maar dan zou ik het rond de 12e fret zetten.

Rhovanion
5 maart 2009, 14:07
Alles hangt terug aaneen en hij blijkt te werken. Misschien doe ik er wat te wild mee? :soinnocent: Ik ben wel trots op mijn doe-het-zelf werk. :)

Thanks voor het advies.

Rhovanion
14 april 2009, 14:17
Nu heb ik dat nondedomme weer!! :(
Dat zou toch niet mogen, ik heb hem nog maar bijna een half jaar.
Dat spul kan echt nergens tegen. :mad:

Nog maar eens de boel solderen dan!

Ik zal wellicht in de toekomst een betere gitaar kopen, maar dit is toch te gek, na een half jaar al zoveel problemen. Het is nochtans een authentieke Fender made in Korea. :crazyhappy:

achja, sorry voor de dubbelpost, maar ik vind het de moeite niet, hier een nieuw topic voor te openen! :)

Orpheo
14 april 2009, 14:22
wellicht heb je het dan niet goed gesoldeerd? goed soldeerwerk kan echt een goeie schok weerstaan hoor. Ik heb al mijn gitaren (her)bedraad, en ik heb dat probleem niet.

M Kactus
14 april 2009, 15:00
Komt het moertje misschien los waardoor het contact breekt ? Dan kun je blanke nagellak om het moertje doen. Zit muurvast.

En leg je kabel ook altijd met een lus om je gitaarband.

STW
14 april 2009, 15:12
heb je ook een andere kabel geprobeerd? het hoeft niet aan de gitaar te liggen

Chris Winsemius
14 april 2009, 16:55
Gewoon even op 'n goede manier vast solderen.

Natuurlijk moet zo'n gitaar goed zijn maar als de winkel 'n bon vereist ivm. garantie-afhandeling is dat vaak niet meer dan redelijk. Bij sommige zaken zullen ze waarschijnlijk niet moeilijk doen.