PDA

View Full Version : intelligentste gitarist



frontman
17 maart 2003, 17:47
klopt het dat yngwie malmsteen een heel hoog iq heeft? misschien verklaart dat zijn arrogante kutgedrag. weet iemand wat zijn iq is?

skanky
17 maart 2003, 18:14
boeit dat dan? het gaat toch om hoe hij speelt?

Phizer
17 maart 2003, 20:58
yngwie heeft zn school niet afgemaakt..... alleen al om die beslissing lijkt het me sterk dat ie een hoog iq heeft :grin:

hoofd
17 maart 2003, 21:04
Mwoah, school afmaken en iq heeft niet echt veel met elkaar te maken hoor...en let's face it, zal Yngwie iets gehad hebben aan z'n opleiding? Dacht het niet...meneer is wereldberoemd zonder dat er ook maar een les geschiedenis/economie/maatschappijleer/ANW of wat dan ook is bij komen kijken...

frontman
17 maart 2003, 22:34
Op 2003-03-17 18:14, schreef skanky:
boeit dat dan? het gaat toch om hoe hij speelt?

Daar vraag ik het niet om, in zijn bio staat dat hij door het leger werd gevraagd om te dienen om zijn hoge iq score. Ik ben altijd al geinteresseerd geweest in intelligentie, en sinds een tijdje ook in yngwie.

Mithrandir
17 maart 2003, 22:40
stuur een mailtje met daarin een linkje naar een iq-test, misschien wil ie wel meewerken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-03-17 22:41 ]</font>

frontman
17 maart 2003, 23:07
hahaha?

Electrical Storm
17 maart 2003, 23:11
Ik ben de intelligentste gitarist, en ook de meest arrogante :lol:

Electrical Storm
17 maart 2003, 23:12
Op 2003-03-17 23:07, schreef frontman:
hahaha?



Vraagteken -> sarcasme? Ik vond hem nl. wel goed!

Neals
17 maart 2003, 23:40
De meest intelligente gitarist, ik denk dat toch die eigen beheer mannetjes zijn die met een matig stukje gitaarspel bedragen met heel veel nulletjes achter de 1 hebben verdiend.

Mithrandir
18 maart 2003, 21:28
Op 2003-03-17 23:07, schreef frontman:
hahaha?



jahaaa, die vond je leuk he.

sash
18 maart 2003, 22:17
Ik wel :grin:

Anders Destium
19 maart 2003, 13:29
Je moet wel heel slim zijn om verschrikkelijk gedisciplineerd te zijn, dit is hetgene dat volgens mij een redelijke gitarist en een topgitarist scheidt behalve talent. Een porsche met 140 tegen een boom parkeren is niet mijn idee van slim, misschien denkt Yngwie daar anders over (hij was toen bijna wijlen)...

Harry
19 maart 2003, 16:09
in 'biertje erbij' zei iemand dat een 'intellectueel' een persoon is die veel rukt. Hebben we daar iets aan in deze topic?

Mithrandir
19 maart 2003, 17:19
ik ken het rukpatroon van de bekende (en onbekende) gitaristen niet zo, interessant onderzoekje voor Intomart misschien?

Jopie
19 maart 2003, 22:14
Onzin van die Porsche

A : In Nederland gebeuren regelmatig ongelukken door te hard rijden met dodelijke afloop

B : Twee gitaristen van twee van de allerbeste southern rock bands resp. Duane Allman (Allman Brothers Band) en Allen Collins (Lynyrd Skynyrd) kwamen om door een auto/motorongeluk.

C : Mark Knopfler reed deze maand z'n motor ook aan diggelen en had een gebroken sleutelbeen en 6 gebroken ribben

hoofd
19 maart 2003, 22:25
James Dean ging ook de pijp uit bij een motor/auto ongeluk. Cliff Burton ook, evenals Cris Oliva...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-03-19 22:25 ]</font>

Neals
20 maart 2003, 00:16
De meest intelligente mensen zijn vaak die mensen die serieus een steekje los hebben zitten in hun bovenkamer.

Ik denk dat kurt bijvoorbeeld ook niet dom was geweest, maar zelfs zo intelligent dat het hem tot waanzin heeft gebracht.

Anders Destium
20 maart 2003, 16:40
Sommige mensen zoeken het gevaar zelf op, Cliff en Chriss Oliva niet, dat is wel een duidelijk verschil vind ik.

Dat van de Porsche was een grapje, maar als dat niet wordt begrepen....

Phoenix Rising
24 maart 2003, 12:32
Als ik mijn mening op interviews moet baseren, dan komen vooral Michael Angelo &amp; Petrucci toch wel over als hele slimme mensen. En Tuck (van tuck and patti, een jazz bandje) is behalve een super gitarist ook nog is super slim, dat staat echt buiten kijf.

Blijepanda
24 maart 2003, 14:16
Het schijnt dat Matthew Bellamy een hele intelligente gast is.

Neals
24 maart 2003, 14:20
van de week zag ik een interview met die kerel van The Red Hot Chilli peppers, maar je hoorde gewoon aan zijn spraak dat hij al een flinke hersenbeschadiging heeft.

Maar IQ zegt toch weinig, je hebt gewoon zeer slimme mensen met een niet al te vlotte babbel.

De een is vooral sociaal ontwikkeld, en kan nauwelijks zijn eigen naam schrijven, de ander is goed in wiskunde maar praat sloom om maar wat te noemen.

Anders Destium
24 maart 2003, 15:55
Als we maar geen discussie gaan krijgen over slim versus intelligent, want iedereen heeft daar zijn eigen mening over...

Barret Wallace
24 maart 2003, 16:11
Op 2003-03-19 16:09, schreef Harry:
in 'biertje erbij' zei iemand dat een 'intellectueel' een persoon is die veel rukt. Hebben we daar iets aan in deze topic?

Hmm iemand die intellectueel en DEZE topic in 1 zin gebruikt

niet echt intelligent he :lol:

henksjaak
26 maart 2003, 17:00
Op 2003-03-24 14:20, schreef Neals:
van de week zag ik een interview met die kerel van The Red Hot Chilli peppers, maar je hoorde gewoon aan zijn spraak dat hij al een flinke hersenbeschadiging heeft.

Maar IQ zegt toch weinig, je hebt gewoon zeer slimme mensen met een niet al te vlotte babbel.

De een is vooral sociaal ontwikkeld, en kan nauwelijks zijn eigen naam schrijven, de ander is goed in wiskunde maar praat sloom om maar wat te noemen.




de mensen die sloom praten zijn niet intelligent en aan het praten van Frusciante hoor je dat ie hersenbeschadiging heeft. Vertel maar hey hey vertel maar :@ :smile:

henksjaak
26 maart 2003, 17:03
Op 2003-03-24 14:16, schreef Blijepanda:
Het schijnt dat Matthew Bellamy een hele intelligente gast is.



idd maar ook zo'n paranormaal ventje je ziet ook aan em dat ie iets te is

geertenno
26 maart 2003, 19:52
Op 2003-03-20 00:16, schreef Neals:
De meest intelligente mensen zijn vaak die mensen die serieus een steekje los hebben zitten in hun bovenkamer.

Ik denk dat kurt bijvoorbeeld ook niet dom was geweest, maar zelfs zo intelligent dat het hem tot waanzin heeft gebracht.


Inderdaad, dat is bij Jim Morrison hetzelfde geval denk ik.

the joshua tree
26 maart 2003, 19:52
ik denk dat Jim Morisson en Syd Baret ook niet erg dom waren

Genialiteit ligt dichtbij gestoordheid

hoofd
26 maart 2003, 19:56
Axl Rose ook. Zeer intelligente man, maar daarom ook ontzettend gestoord. Alleen in tegenstelling tot Kurt en Morrison blijft hij maar leven...

Kitaarhiero
26 maart 2003, 20:16
Tja bij veel mensen met een hoog IQ ontbreekt vaak een EQ... en dat is minstens zo belangrijk.

telecastermaster
27 maart 2003, 14:41
Op 2003-03-26 20:16, schreef Kitaarhiero:
Tja bij veel mensen met een hoog IQ ontbreekt vaak een EQ... en dat is minstens zo belangrijk.


Bedankt voor deze generalisatie! Dat helpt de discussie ook weer wat verder.

Intelligentie en muziek maken hebben volgens mij totaal niets met elkaar te maken. Je kunt net zo goed hebben over muzikaliteit en verkeersinzicht.

Maar als ik dan een intelligente gitarist moet noemen, dan zou ik zeggen die gitarist van The Scene, want die is gepromoveerd (in de biochemie geloof ik).
[en ikzelf natuurlijk omdat ik dit jaar ook tot dr. hoop te promoveren] :smile:





<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: telecastermaster op 2003-03-27 14:42 ]</font>

telecastermaster
27 maart 2003, 20:18
Professor Longhair
dr. John
drs P.

:smile:
(nou ja niet echt gitaristen, maar vooruit)

Neals
28 maart 2003, 14:12
Die zanger van The Offspring schijnt ook extreem intelligent te zijn, en er nog een groot bedrijf op na te houden wat aarsch met muziek te maken heeft... Maar ik het het ooit gehoord, iemand meer info erover?

hoofd
28 maart 2003, 17:01
Nitro records is toch van Dexter Holland (zanger van de Offspring)?

Robs
28 maart 2003, 18:32
[quote]
Op 2003-03-27 14:41, schreef telecastermaster:

[en ikzelf natuurlijk omdat ik dit jaar ook tot dr. hoop te promoveren] :smile:

Wow, een heuse doctor. Mag ik vragen wat je hebt gestudeerd heb en waarop je promoveert? Ben sowieso wel geinteresseerd, aangezien ik waarschijnlijk dit jaar klaar ben met mijn studie en nog geen vaste plannen heb voor daarna. Een promotieplaats zoeken behoort tot de mogelijkheden, dus mocht je nog iets van tips daarover hebben: ik hoor het graag :smile:

Neals
29 maart 2003, 12:49
Hij heeft nitro records idd, maar ook nog iets anders waar hij een vermogen aan schijnt te verdienen

Anders Destium
29 maart 2003, 19:58
Op 2003-03-26 20:16, schreef Kitaarhiero:
Tja bij veel mensen met een hoog IQ ontbreekt vaak een EQ... en dat is minstens zo belangrijk.


Dat het EQ minstens zo belangrijk is als het IQ is alleen een middel om domme mensen een hart onder de riem te steken! Met alleen aardig zijn red je het niet in het leven namelijk, als je heel slim bent kun je je eigen utopia creeren waarin je leven wel geslaagd is :wink:

ColtraneMatrix
30 maart 2003, 20:12
Scott Henderson is volgens mij een van de meest intelligente gitaristen. Hij spreekt enorm vlot, kent MASSA'S theorie.. en hij is ook bijzonder creatief met ritmes, wat toch wel iets met intelligentie te maken heeft denk ik.

frontman
31 maart 2003, 20:55
Op 2003-03-29 19:58, schreef Anders Destium:


Op 2003-03-26 20:16, schreef Kitaarhiero:
Tja bij veel mensen met een hoog IQ ontbreekt vaak een EQ... en dat is minstens zo belangrijk.


Dat het EQ minstens zo belangrijk is als het IQ is alleen een middel om domme mensen een hart onder de riem te steken! Met alleen aardig zijn red je het niet in het leven namelijk, als je heel slim bent kun je je eigen utopia creeren waarin je leven wel geslaagd is :wink:

Eindelijk iemand die de harde waarheid spreekt, hahahaha!

Lacrimosa
31 maart 2003, 22:03
Michael Romeo...

telecastermaster
3 april 2003, 17:37
Op 2003-03-28 18:32, schreef Robs:

Wow, een heuse doctor. Mag ik vragen wat je hebt gestudeerd heb en waarop je promoveert? Ben sowieso wel geinteresseerd, aangezien ik waarschijnlijk dit jaar klaar ben met mijn studie en nog geen vaste plannen heb voor daarna. Een promotieplaats zoeken behoort tot de mogelijkheden, dus mocht je nog iets van tips daarover hebben: ik hoor het graag &lt;


Altijd doen Robs als je de kans krijgt. Promoveren is erg leuk. (Heel lang in je eentje in een werkkamertje zitten werken aan een onderzoek waar 3 mensen in de hele wereld in geinteresserd zijn. :wink: ). Maar ook veel vrijheid, leuke conferenties over de hele wereld, colleges geven aan studenten en een intelectuele uitdaging.

Ik ben aan het promoveren in de geschiedenis en methodologie van de economie en mijn proefschrift gaat over strategieen om werkloosheid te meten. Dit is de link van mijn onderzoeks groep:
http://www1.fee.uva.nl/ae/arg/
Ik ben Peter Rodenburg

Om een promotie plaats te krijgen raad ik je aan om in het laatste jaar naar de professor te gaan van het vak of de richting waarin je verder wilt en aan hem of haar kenbaar te maken dat je belangstelling hebt om te promoveren. Probeer je eindscriptie al te richten op een eventueel promotie onderzoek. Dat geeft je alvast een voorsprong.

succes

Peter

Anders Destium
5 april 2003, 22:04
Nu het begin van mijn afstuderen waarschijnlijk minder dan een jaar van me af ligt begin ik ook de mogelijkheden wat te onderzoeken...werken zie ik namelijk nog niet zo zitten.

Ik ben over anderhalf jaar Infrastructuurplanner, nu weet ik alleen niet of ik in Delft een andere Master wil gaan doen of ergens promoveren. Ik moet ook nog eens onderzoeken of ik het onderzoeken wel in me heb :wink: