PDA

View Full Version : Fame of Fender



Coldplay
2 maart 2009, 20:50
Hallo ik ben van plan een elektrische gitaar te gaan kopen (Fender 60's Classic player). Nu heb ik daar een versterker bij nodig. Ik wil niet al te veel geld er aan besteden omdat ik nog niet echt ervaren ben. Ik zat te denken aan een bedrag rond de 100 euro (of kan je daar echt niks redelijks van kopen)

Ik had bij Musicstore al een beetje rond gekeken, en ik vond de volgende versterkers:

http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Fame-Vintage-Line-GX60R-Combo-/art-GIT0010463-000

http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Fender-Frontman-25-R-Transistorcombo-25-Watt/art-GIT0000104-000

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Fame-Megatone-ML-30-R-Combo-/art-GIT0004927-000

De eerste 2 zijn even duur maar de fame heeft wel wat betere statistieken (meer watt), of kan ik dan toch beter fender kiezen?

tidalwave_sideburns
2 maart 2009, 21:16
Tja, een slechte gitaar op een goede versterker klinkt veel beter dan een goede gitaar op een slechte versterker.
Voor 100 Euro een redelijk geluid? Je zou, helemaal als beginner, misschien kunnen kijken naar een Line 6 Toneport. Krijg je vrij redelijke amp modelling software bij. Kan je mooi via je computer met een koptelefoon op oefenen. Mocht je persé een versterker willen, die Roland Cube's zijn hier nogal populair.
Er is trouwens al veel geschreven over goedkope/beginners versterkers. Zoek eens rond zou ik zeggen.

kenx
2 maart 2009, 23:10
Hoy,

Inderdaad voor 100 euro is de kans klein dat het naar niets klinkt...
Ik zou zeggen, kijk eens naar de Roland Cube, ik zweer het je, die klinken opmerkelijk goed!
Wegens transportproblemen kan ik mijn versterker niet meenemen naar de repetities en ik speel daar op een Roland Cube 30 van een vriend. Ik krijg er bijna elk geluid uit, en ik kom goed boven de drummer uit hiermee. Blijf echter, naar mijn mening, weg van Fame. Naar mijn mening zijn de niet-buizenversterkers van Fame bagger. Zelf heb ik een Marshall Valvestate 8240, zalige amp, voor tweedehands slechts 250 euro... Ik zou een beetje doorsparen...
Is maar wat je kan, en wil uitgeven...
Verder; kijk eens op dit forum rond, genoeg te vinden hierover...

Edit: Kijk ook eens naar een vox!

Grtz,

kenny

VanMeekeren
2 maart 2009, 23:18
Tsja.. die Hoogliederen voor een Cube vind ik altijd wat vreemd.

Ik vind zo'n ding persoonlijk slecht klinken. Clean op zacht volume met een chorusje is het nog wel redelijk, maar als je begint met een harde drummer en Metallica-like scheur in bandsituatie, FORGET IT. Blijft niks over van de Cube behalve een hoge irritante ruis.

Van Meekeren

kenx
3 maart 2009, 07:23
Tsja.. die Hoogliederen voor een Cube vind ik altijd wat vreemd.

Ik vind zo'n ding persoonlijk slecht klinken. Clean op zacht volume met een chorusje is het nog wel redelijk, maar als je begint met een harde drummer en Metallica-like scheur in bandsituatie, FORGET IT. Blijft niks over van de Cube behalve een hoge irritante ruis.

Van Meekeren


Ik weet niet wat voor cube jij hebt, maar binnekort zet ik een repetitie opname
online en dan kan je zelf uiteraard horen hoe die klinkt bij ons in de band. Ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar met wat pedaaltjes ervoor is ie goed!

mvg,

kenny

Mr_Moustache
3 maart 2009, 13:00
Ik zou als ik jou was gewoon lekker 2de hands kijken, en op koopjes jacht gaan. Een leuke peavey of (blues)cube zoeken bv.