PDA

View Full Version : nieuwe gitaar Gibson Les Paul R8



undertaker321
2 maart 2009, 19:09
ik heb afgelopen vrijdag een gibson les paul R8 gekregen, en zoals het hoort hier de pics:

http://i42.tinypic.com/2n1uazm.jpg

http://i41.tinypic.com/34xj23t.jpg


sorry voor de quality, moest met de camera van mijn mobiel

Daan_B
2 maart 2009, 19:16
Damn mooie gitaar! :o


ik heb afgelopen vrijdag een gibson les paul R8 gekregen


Dude, doe je goed!

Orpheo
2 maart 2009, 19:16
lache; een valvetronix als amp naast zo'n mooie gitaar...

B0UDEWIJN
2 maart 2009, 19:21
Gekregen? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

undertaker321
2 maart 2009, 19:23
oke ik zal mezelf even voorstellen


ik ben Dennis 15 jaar en speel nu 1.5 jaar gitaar, dus dan is de valvetronix amp ook wel te verklaren + mijn moeder is anti-marshall want die gaan te hard volgens haar.



oja en ik heb hem niet helemaal gehad maar het grootste deel is door mijn vader betaald ( ik 800 hij 2000)

Mr.Fingers
2 maart 2009, 19:30
Leen je vader eens uit aan mij. Ik heb nog wel zin in een Rickenbacker 4005 (zou mooi staan naast de 4001 en 4003 van me).

15 en al een R8, ik ken ergere gitaren om te hebben op jouw leeftijd :o Wel een schoontje. Enneh, slagplaat erop laten he ;)

undertaker321
2 maart 2009, 19:35
ja die slagplaat blijft erop, en dit is een once in a lifetime cadeau van hem dus je vist net achter het net hahah.

vraagje : moet ik hem ook in het Post your les paul topic zetten??

Dweezman
2 maart 2009, 19:36
mijn moeder is anti-marshall want die gaan te hard volgens haar.


Moeders weten ook echt overal wat vanaf, he?

Omdat je jong bent, mag je van mij prima een mooie gitaar bezitten, hoor. Maar besef dat jij uitzonderlijk bevoorrecht bent.

soup
2 maart 2009, 19:38
Wat betekent R8, hout kwaliteit? of de Finish ?






ik ben Dennis 15 jaar en speel nu 1.5 jaar gitaar, dus dan is de valvetronix amp ook wel te verklaren + mijn moeder is anti-marshall want die gaan te hard volgens haar.



zucht, n/o maar hoe stom ben je dan?

undertaker321
2 maart 2009, 19:39
Omdat je jong bent, mag je van mij prima een mooie gitaar bezitten, hoor. Maar besef dat jij uitzonderlijk bevoorrecht bent.

ik ben er ook zeer blij mee en besef dat maar al te goed, het enigste wat ik voor mijn gitaar hoef te doen is mijn Havo-diploma te halen en te blijven spelen

Luke-wannabe
2 maart 2009, 19:40
Wat betekent R8, hout kwaliteit? of de Finish ?



zucht, n/o maar hoe stom ben je dan?
Bespeur ik hier een greintje jaloezie?
R8 betekend R(eissue) (195)8

Mr.Fingers
2 maart 2009, 19:42
Pas trouwens op met die gitaarstandaarden. De weekmakers in de rubbers ervan vreten de nitrolak van je gitaar aan (en dat gebeurd vrij snel). Vlug een katoenen doek omwinden, of een "nitro-proof" standaard kopen.

EDIT: @Luke: dat wist ik niet, dan weet ik het nu wel (en dan is een R7 zeker een '57 ReIssue ;))

budje
2 maart 2009, 19:43
Dat word studeren dan!! Damn, ik denk zo (ga geen rekenmachientje zoeken) dat jouw gitaar ongeveer net zoveel kost als mijn 12 bij elkaar :seriousf:

Veel plezier ermee!

undertaker321
2 maart 2009, 19:44
Pas trouwens op met die gitaarstandaarden. De weekmakers in de rubbers ervan vreten de nitrolak van je gitaar aan (en dat gebeurd vrij snel). Vlug een katoenen doek omwinden, of een "nitro-proof" standaard kopen.


wat voor een moet ik dan hebben? want dat heb ik wel eens gelezen maar weet niet wat voor andere standaard ik moet hebben. en met vrij snel moet ik dan denken aan dagen,uren ,minuten

Lexvandoef
2 maart 2009, 19:44
Damn, leuk cadeau als je 15 bent ;)

Congrats, hier ga je je leven lang no plezier van beleven!

kenx
2 maart 2009, 19:46
Zeer mooie gitaar, in die burst komt er voor mij ook eentje hoor.

Zeer sympathiek ook van je vader dat 'ie zoveel bijlegt... In ieder geval, hier ga je nog verschillende jaren plezier aan hebben!

Btw: inderdaad oppassen voor die standaard, die lak van je nieuwe gitaar, dat is echt het laatste wat je wil als die aangetast word...


Grtz,

Kenny

Mr.Fingers
2 maart 2009, 19:47
wat voor een moet ik dan hebben? want dat heb ik wel eens gelezen maar weet niet wat voor andere standaard ik moet hebben.

Geen idee :dontgeti: (nee serieus, ik weet het echt niet. Ze bestaan wel, die "nitro-proof" standaarden, maar ik heb geen idee waar je ze kunt kopen). Je ziet wel vaker dat mensen een oude katoenen T-shirt in repels knippen, en dan rond de pootjes & rugsteun van de standaard wikkelen. Dit werkt even goed, en is vele goedkopre ;)

Luke-wannabe
2 maart 2009, 19:48
EDIT: @Luke: dat wist ik niet, dan weet ik het nu wel (en dan is een R7 zeker een '57 ReIssue ;))
Zo leer je nog eens wat!

Oohja trouwens: Mooie gitaar!!

soup
2 maart 2009, 19:49
Bespeur ik hier een greintje jaloezie?
R8 betekend R(eissue) (195)8
Luke waarom zou ik jaloers zijn? Ik speel zelf ook niet op slecht materiaal (zeker gezien mijn leeftijd). ;);););););)

Mijn 1ste vraag is serieus, ik wist niet wat R8 betekende.


En mijn 2de antwoord is dat ik het belachelijk vind dat marshall zogezegd staat voor luid.

MichaelSS
2 maart 2009, 19:50
2800 euro voor deze gitaar.. dat meen je niet.

Wel heel gaaf ding. Die 2000 euro is een gift?

Luke-wannabe
2 maart 2009, 19:51
Luke waarom zou ik jaloers zijn? Ik speel zelf ook niet op slecht materiaal (zeker gezien mijn leeftijd). ;);););););)

Mijn 1ste vraag is serieus, ik wist niet wat R8 betekende.


En mijn 2de antwoord is dat ik het belachelijk vind dat marshall zogezegd staat voor luid.
Nee snap ik ook wel. Ik vind belachelijk enzo alleen een beetje jammer..

soup
2 maart 2009, 19:55
Het is toch ook belachelijk.

Vox ziet er misschien netjes uit maar die kan net zo goed harder en luider dan een marshall.

Ieder zijn mening zeker maar je kunt iemand ook wat bij bregen. ;)

GlobalWarming
2 maart 2009, 19:59
Enneh, slagplaat erop laten he ;)

Heeft die slagplaat een specifiek nut ?
Of gewoon erop laten voor de show en omdat het erbij hoort?

stikel
2 maart 2009, 19:59
lache; een valvetronix als amp naast zo'n mooie gitaar...

de blackstar combo is 360 bij feedback.
superchamp: 320
peavey valveking: 399




en het is geworden.....








De peavey!

Nee, dan een peavey naast een LP dat is het wel :soinnocent:

Greetz Jan en zoon

Lexvandoef
2 maart 2009, 20:09
de blackstar combo is 360 bij feedback.
superchamp: 320
peavey valveking: 399




en het is geworden.....








De peavey!

Nee, dan een peavey naast een LP dat is het wel :soinnocent:

Greetz Jan en zoon


Beetje vage reactie.....

MichaelSS
2 maart 2009, 20:10
Gaan we nu opeens alle combo's naar voren halen wat wel en wat niet kan/klinkt??

Wat een onzin.

Ik heb ook o.a. een Gibson LP en een Valveking en dat voldoet prima. Het kan altijd beter maar dat hou je toch.

Orpheo
2 maart 2009, 20:17
de blackstar combo is 360 bij feedback.
superchamp: 320
peavey valveking: 399




en het is geworden.....








De peavey!

Nee, dan een peavey naast een LP dat is het wel :soinnocent:

Greetz Jan en zoon

1: dat is een buizenbak, geen modeling-kreng
2: tis een oefenbakkie, niet mijn main-versterker want dat is:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/6d68846c.jpg

Engl SE met een Kool&Elfring 412 XXL kast.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/e05288d1.jpg

ik wil alleen maar zeggen, de valvetronix vind ik een rare combi met zo'n mooie gitaar, omdat modeling altijd minder diepgang heeft dan een echte buizenbak. is slechts mijn mening natuurlijk, maar goed, ik denk dat er wel meer mensen dat met me eens zijn. (ook al heb je de line6 vetta; ik vind het toch kaler en doodser klinken). en de enige reden dat de valveking zo goedkoop is, is dat de casing van MDF is, en dat ie gemaakt is in China, en niet in een 'duur' land.

soup
2 maart 2009, 20:21
Orpheo heeft wel gelijk, alles gaat veel beter klinken op een duurdere buizenamp.

Agent_Smith
2 maart 2009, 20:23
Jammer, twas een leuk topic....

Anyway, prachtige R8 hoor! Gebruik m goed, dan wordt-ie steeds mooier!

Jeroen76
2 maart 2009, 20:24
Heren, heren kalm toch:makeup:.

Een jongeman van 15 jaar KRIJGT een Gibson van een heleboel centjes en het is nog een mooie Gibson ook en jullie gaan het over de versterker hebben????

Gefeli trouwens met zo'n prachtplank!
Groetjes
Jeroen

Orpheo
2 maart 2009, 20:28
Heren, heren kalm toch:makeup:.

Een jongeman van 15 jaar KRIJGT een Gibson van een heleboel centjes en het is nog een mooie Gibson ook en jullie gaan het over de versterker hebben????

Gefeli trouwens met zo'n prachtplank!
Groetjes
Jeroen

jullie gaan miepen over mijn post :roll:

@soupero: niet perse een duurdere. de valvetronix is even duur of zelfs iets duurder dan bv de blackstar of de valveking, en daarop komt zo'n mooie gitaar al veel meer tot z'n recht.

Les Paul R8
2 maart 2009, 20:30
Gefeliciteerd! R8's are the best ;)

Veel plezier er mee.

LP_CL
2 maart 2009, 20:33
Haha, maak je moeder nu maar gauw wijs dat een mesa tripple rectifier een versterker is ontworpen om thuis in je kamer te kunnen spelen zonder de buren te storen.
Een rectifier is immers een apparaatje dat het signaal naar de speakers afzwakt, en deze heeft er 3!!!

:cheerup:


mooie gitaar hoor...

Lexvandoef
2 maart 2009, 20:38
Haha, maak je moeder nu maar gauw wijs dat een mesa tripple rectifier een versterker is ontworpen om thuis in je kamer te kunnen spelen zonder de buren te storen.
Een rectifier is immers een apparaatje dat het signaal naar de speakers afzwakt, en deze heeft er 3!!!

:cheerup:


mooie gitaar hoor...

Euh nee hoor ;), maar goed, daar gaat het hier niet over.....

Nogmaals @ts, toffe gitaar, kunnen de meeste van ons hier alleen maar van dromen.

undertaker321
2 maart 2009, 20:39
ik zal het even uitleggen hoe ik aan de vox ben gekomen..


het zit zo, ik ben in september 2007 begonnen met gitaar spelen met een beginners set. ik ben in december jarig en wilde een andere versterker want dat andere ding was ruk.

dus ik ging met 500 euro naar de muziekwinkel en ging een
marshall mg100dfx, een line6 spider III 120 en de vox testen. daaruit kwam dat de vox het beste uit die 3 was.

en zo ben ik aan mijn versterker gekomen. nu ga ik weer sparen voor effecten pedalen. ik moet nog een overdrive voor voor mijn rc-2

Martijn-w
2 maart 2009, 20:40
Euh nee hoor ;), maar goed, daar gaat het hier niet over.....

Nogmaals @ts, toffe gitaar, kunnen de meeste van ons hier alleen maar van dromen.

Ironie heet zoiets ;)

sjaak1990
2 maart 2009, 20:46
Waarom dat gedoe over de amp. Vind dat je het beste gewoon echt goede dingen kan kopen. Het is een prachtige gitaar, beter dan een goedkopere minder goede gitaar kopen +een amp die ook wat minder is. Er kan altijd nog een mooie amp bij die gitaar in de toekomst toch? Klinkt het alleen op het moment wat minder, want tja het is waar, die gitaar verdient buizen. En ik vind dat de amp toch het belangrijkst is voor je sound, dus koop maar mooi een marshall 1959 in de toekomst ;) die gaan niet zo hard...

undertaker321
2 maart 2009, 20:50
dit lijkt mij wel wat voor in de toekomst

http://feedback.nl/?b=HMAAH2266&a=47

Martijn-w
2 maart 2009, 20:53
Wel een cabinet erbij nemen, anders komt er nog zo weinig geluid uit ;)

undertaker321
2 maart 2009, 20:56
dat is logisch maar dat is dan http://feedback.nl/?b=HMACA1960A&a=

jplm
2 maart 2009, 21:01
2800 euro voor deze gitaar.. dat meen je niet.

Hallo.

Dat meentie wel, die reissues zijn gewoon zo duur. Ik kocht mijn R6 voor 2500 euro, kostte een jaar later (bij Feedback) 3200 euro, later weer 2500 euro (zakkende dollar), en nu weer 2900, zo uit m'n hoofd. Ze zijn van de Historic Collection, en komen uit de Custom Shop.

Groet, Jan.

undertaker321
2 maart 2009, 21:04
ja, ik heb nog een vraagje.

op de acterkant van mijn headstock staat mijn serie nummer. 8 7633 ik heb wel wat gezocht en gevonden en dat zou dus moeten betekenen dat het een R8 is uit 2007 en productie nummer 633 is ofzo


kan dit kloppen

kenx
2 maart 2009, 21:08
de blackstar combo is 360 bij feedback.
superchamp: 320
peavey valveking: 399




en het is geworden.....








De peavey!

Nee, dan een peavey naast een LP dat is het wel :soinnocent:

Greetz Jan en zoon

Sorry, het kan aan mij liegen, maar ik zie écht het nut van jou fantastische reactie niet in hoor...


@TS: ja die datum kan kloppen, de 8 staat voor R8 de 7 voor 2007 en de 633 voor productie nummer 633 uiteraard...



grtz

stikel
2 maart 2009, 21:11
TS. Allereerst van harte met je mooie gitaar.

@ Orp. Het ging mij om het lachje. Gelukkig was het dit keer nog een lachje. De uitspraak bagger over andermans keuzes ( 1: dat is een buizenbak, geen modeling-kreng) kom ik hier ook vaak tegen. Ik persoonlijk zal zulke uitspraken nooit doen daarvoor zul je ook iemands persoonlijke omstandigheden moeten kennen (smalle beurs bijv.) Wij zijn of proberen in ieder geval allemaal gitaarspelers te zijn en dat mag wat mij betreft met iets meer respect voor andermans keuzes. Ik ben ook motorrijder en daar zul je genoemde uitspraken over andermans spullen niet gauw horen.

Greetz Jan en zoon

Lex en Kenx. Als je mijn opmerking maar half qoute zul je het nooit snappen

undertaker321
2 maart 2009, 21:13
het model number is LPR-8 en serial number is 8 7633 meer staat er niet op de certificate of authenticity:dontgeti:

hesse
2 maart 2009, 21:29
Gewoon een grave gitaar!!! (niet echt gewoon, maar kom)
En, die versterker, je kan niet alle goed ineens hebben he. Dit is een degelijk ding en het is idd maar voor de slaapkamer. Als je later in een bandje gaat spelen zal je ooit wel zoeken naar iets anders, en dan nog denk ik dat je deze gewoon in je slaapkamer zal laten staan.

LP_CL
2 maart 2009, 21:29
Euh nee hoor , maar goed, daar gaat het hier niet over.....

Dude...







Echt? :chicken:

Ibanez666
2 maart 2009, 21:37
Mooie gitaar man! Gefeliciteerd

GlobalWarming
2 maart 2009, 21:43
Heeft die slagplaat een specifiek nut ?
Of gewoon erop laten voor de show en omdat het erbij hoort?

... denk dat mijn post in alle chaos is verloren gegaan,
dus ... :hippie:

Quink
2 maart 2009, 21:48
Pfff, heb ook ernstig R8 GAS, ben al mijn centjes bij elkaar aan het schrapen, overweeg een nier te verkopen, en meneer *krijgt* er gewoon een... http://smile.smilies.nl/388.gif



:D


Gefeliciteerd hoor! Supermooie gitaar. Daar ga je vast veel plezier van hebben.

Orpheo
2 maart 2009, 21:59
TS. Allereerst van harte met je mooie gitaar.

@ Orp. Het ging mij om het lachje. Gelukkig was het dit keer nog een lachje. De uitspraak bagger over andermans keuzes ( 1: dat is een buizenbak, geen modeling-kreng) kom ik hier ook vaak tegen. Ik persoonlijk zal zulke uitspraken nooit doen daarvoor zul je ook iemands persoonlijke omstandigheden moeten kennen (smalle beurs bijv.) Wij zijn of proberen in ieder geval allemaal gitaarspelers te zijn en dat mag wat mij betreft met iets meer respect voor andermans keuzes. Ik ben ook motorrijder en daar zul je genoemde uitspraken over andermans spullen niet gauw horen.

Greetz Jan en zoon

Lex en Kenx. Als je mijn opmerking maar half qoute zul je het nooit snappen

mar kijk, dat is precies wat ik bedoel. Wel 2800 voor een supermooie gitaar, maar wel blijven spelen op een amp waar je het totale potentieel van de gitaar niet uit haalt. liever 800 voor n nieuwe amp en dan 2000 voor 'n nieuwe gibson.

En tja, die vox vind ik bagger. ik blijf het dus raar vinden.


edit: heb wat verder gelezen, en snap het hele relaas nu dus wat beter.

kenx
2 maart 2009, 22:09
Lex en Kenx. Als je mijn opmerking maar half qoute zul je het nooit snappen

Ik heb heel je post gequotet...

stikel
2 maart 2009, 22:22
mar kijk, dat is precies wat ik bedoel. Wel 2800 voor een supermooie gitaar, maar wel blijven spelen op een amp waar je het totale potentieel van de gitaar niet uit haalt. liever 800 voor n nieuwe amp en dan 2000 voor 'n nieuwe gibson.

En tja, die vox vind ik bagger. ik blijf het dus raar vinden.


edit: heb wat verder gelezen, en snap het hele relaas nu dus wat beter.


Ja, dat heeft z'n vader gedaan met daaraan een eis verbonden. Ik denk niet dat deze vader het zo zal doen maar dat is een hele andere discussie die hier niet thuishoort. Jou edit zegt mij voorlopig genoeg.

Greetz Jan en zoon

Braindead
2 maart 2009, 22:36
Gefeliciteerd man! Je hebt een van de mooiste gitaren van dit hele forum!

TMKXL
2 maart 2009, 22:42
Ik vind de Audi toch mooier..

Renin
2 maart 2009, 23:04
Ondanks mijn groengele afgunst ben ik toch wel benieuwd waarom je voor een R8 hebt gekozen?

groovieguitarguus
2 maart 2009, 23:20
Ik vind het ook een supe gave gitaar... Met zo'n enorme bijdrage van je pa, doe je dat ding never en nooit meer weg.

De discussie over de versterker is 'Over the Top'.

@ Orpheo: Ik heb je er al eens eerder op aangesproken dat je met respect, in ieder geval tactisch, moet posten. Destijds beweerde je dat je altijd respect hebt voor iemand anders zijn collectie. Dit is volgens mij het tegendeel.

Toen ik 15 was, had ik een of andere gare japanse transistor bak.... Dan is zo'n Vox al niet verkeerd... Tja, het is nu even uit balans, maar een knaap van 15 heeft niet zomaar het geld om ook nog even een goeie amp aan te schaffen. Een investering in een gitaar is eerder blijvend, dan een amp, die vroeg of laat vaak wordt ingeruild.

Orpheo... Je reageert vaak op basis van enthousiasme, maar wellicht ook weleens te impulsief!!! ... no hard feelings....

Dirkdewaard
2 maart 2009, 23:51
Mooie gitaar! Gefeliciteerd!
Mijn advies zou zijn, ga weg achter je computer en geniet van de fatastische gear die je hebt. :lp:

MattellicA
3 maart 2009, 00:04
Ik vind het ook een supe gave gitaar... Met zo'n enorme bijdrage van je pa, doe je dat ding never en nooit meer weg.

De discussie over de versterker is 'Over the Top'.

@ Orpheo: Ik heb je er al eens eerder op aangesproken dat je met respect, in ieder geval tactisch, moet posten. Destijds beweerde je dat je altijd respect hebt voor iemand anders zijn collectie. Dit is volgens mij het tegendeel.

Toen ik 15 was, had ik een of andere gare japanse transistor bak.... Dan is zo'n Vox al niet verkeerd... Tja, het is nu even uit balans, maar een knaap van 15 heeft niet zomaar het geld om ook nog even een goeie amp aan te schaffen. Een investering in een gitaar is eerder blijvend, dan een amp, die vroeg of laat vaak wordt ingeruild.

Orpheo... Je reageert vaak op basis van enthousiasme, maar wellicht ook weleens te impulsief!!! ... no hard feelings....

Psst... tactvol ;)

Lexvandoef
3 maart 2009, 00:34
Lex en Kenx. Als je mijn opmerking maar half qoute zul je het nooit snappen

Ik heb ook heel je post gequote hoor :soinnocent:...

Orpheo
3 maart 2009, 01:18
Ik vind het ook een supe gave gitaar... Met zo'n enorme bijdrage van je pa, doe je dat ding never en nooit meer weg.

De discussie over de versterker is 'Over the Top'.

@ Orpheo: Ik heb je er al eens eerder op aangesproken dat je met respect, in ieder geval tactisch, moet posten. Destijds beweerde je dat je altijd respect hebt voor iemand anders zijn collectie. Dit is volgens mij het tegendeel.

Toen ik 15 was, had ik een of andere gare japanse transistor bak.... Dan is zo'n Vox al niet verkeerd... Tja, het is nu even uit balans, maar een knaap van 15 heeft niet zomaar het geld om ook nog even een goeie amp aan te schaffen. Een investering in een gitaar is eerder blijvend, dan een amp, die vroeg of laat vaak wordt ingeruild.

Orpheo... Je reageert vaak op basis van enthousiasme, maar wellicht ook weleens te impulsief!!! ... no hard feelings....

tja, de tijd dat jij 15 was... de tijden zijn nu gewoon anders. ipv die vox heb je een dozijn andere amps voor dat geld die beter klinken. Mijn eerste post was trouwens ook nog redelijk neutraal. het was alleen opvallend, en daar sprak ik me over uit. Later kwam de uitleg, en die vind ik zeer begrijpelijk, en daar ga ik dan ook gewoon helemaal in mee. de t.s. wil later investeren voor/in een nieuwe marshall, groot gelijk heeft ie, en daarmee is de kous af. de gitaar is SCHITTEREND, en daar zeg ik dus ook niks over. alleen de combi van die gitaar en amp was raar. het leek nl alsof de amp met de gitaar tegelijk kwam. nee dus, bleek niet zo te zijn. z'n moeder was anti marshall, en deze amp was de beste qua tone van wat ie had geprobeerd, nja, mooi toch?

ik had van de week gezegd dat men lijkt te zoeken naar dingen om tegen me te kunnen kankeren. en ik heb gewoon gelijk; jou post bewijst het weer. je wilt gewoon dat ik iets negatiefs zeg, dus dan bouw je dat zo weer om dat het negatief is, terwijl het alleen vragend bedoeld is.

Bluze
3 maart 2009, 01:28
ik had van de week gezegd dat men lijkt te zoeken naar dingen om tegen me te kunnen kankeren. en ik heb gewoon gelijk; jou post bewijst het weer. je wilt gewoon dat ik iets negatiefs zeg, dus dan bouw je dat zo weer om dat het negatief is, terwijl het alleen vragend bedoeld is.

http://www.sportgeschiedenis.nl/userfiles/Calimero.jpg

kassie
3 maart 2009, 01:32
nog geen een goede opmerking gehoord over de vox. Kijk transistor of buizen.... ik heb ook zo m'n voorkeur. Maar ik speelde laatst over een valvetronix en daar zat een verrekte goede sound in. Ik had nog nooit van die versterker gehoord en ik dacht dat het buizen was. Het was gewoon bijna een buizen dynamiek. En totaal niet de clipping die ik met andere transistorbakjes gewend ben zoals bijvoorbeeld een valvestate. achteraf hoorde ik dat het een valvestate bak was. Had ik mezelf mooi voor de gek gehouden. Toen ging het me ook dagen dat een goede transistorbak ook niet vies hoeft te zijn. En dat voor iemand die al.... nouja, laten we het op een 'goede marshall versterker' heeft, houden.

Verder heb je een schitterende gitaar...

GunMetalBlue
3 maart 2009, 01:35
TS. Allereerst van harte met je mooie gitaar.

@ Orp. Het ging mij om het lachje. Gelukkig was het dit keer nog een lachje. De uitspraak bagger over andermans keuzes ( 1: dat is een buizenbak, geen modeling-kreng) kom ik hier ook vaak tegen. Ik persoonlijk zal zulke uitspraken nooit doen daarvoor zul je ook iemands persoonlijke omstandigheden moeten kennen (smalle beurs bijv.) Wij zijn of proberen in ieder geval allemaal gitaarspelers te zijn en dat mag wat mij betreft met iets meer respect voor andermans keuzes. Ik ben ook motorrijder en daar zul je genoemde uitspraken over andermans spullen niet gauw horen.

Greetz Jan en zoon

Lex en Kenx. Als je mijn opmerking maar half qoute zul je het nooit snappen

Dit heeft geen snars met geld te maken. Als je naar buiten wilt treden met je amp doe je dat in gitaarland gewoon niet als je niet een knots van een versterker hebt met flink wat gloeiende lampjes erin. Ik heb zo'n modeling-kreng vanwege m'n smalle studentenbeurs, maar ik hou er dus ook gewoon m'n smoel over.


(... dat lucht op!)


EDIT: Shit, gefeliciteerd aan de TS! Onwaarschijnlijk mooi cadeau. Wat een on-waar-schijnlijk mooi cadeau...

Orpheo
3 maart 2009, 01:41
http://www.sportgeschiedenis.nl/userfiles/Calimero.jpg

nja weet je, tis niet 'ik is klein zij zijn groot en das niet eerlijk'. Ik blijf mijn ding doen en mensen wijzen op hun hypocriete gedrag.

kassie
3 maart 2009, 01:57
nja weet je, tis niet 'ik is klein zij zijn groot en das niet eerlijk'. Ik blijf mijn ding doen en mensen wijzen op hun hypocriete gedrag.

't mooie van calimero vind ik ook altijd, dat hij na iedere aflevering weer de middelvinger omhoog kan steken, de antiheld wordt door het goede gedrag weer de held.






Maar calimero moet wel iedere aflevering weer door schade en schande om weer uiteindelijk tot dat middelvingertje te komen.

Orpheo
3 maart 2009, 02:02
't mooie van calimero vind ik ook altijd, dat hij na iedere aflevering weer de middelvinger omhoog kan steken, de antiheld wordt door het goede gedrag weer de held.






Maar calimero moet wel iedere aflevering weer door schade en schande om weer uiteindelijk tot dat middelvingertje te komen.

en het mooie van deze situatie is dat geen van beide partijen beticht kan worden van goed gedrag of juist slecht gedrag, omdat er voor beide uitlatingen wel wat te zeggen valt.

Kingfisher
3 maart 2009, 07:03
Pfff, heb ook ernstig R8 GAS, ben al mijn centjes bij elkaar aan het schrapen, overweeg een nier te verkopen, en meneer *krijgt* er gewoon een... http://smile.smilies.nl/388.gif
:D
Gefeliciteerd hoor! Supermooie gitaar. Daar ga je vast veel plezier van hebben.

Lees eens goed: meneer heeft hem niet gekregen: hij 800€, z'n pa 2.000€. Voor een student van 15 jaar is 800euro een volledig jaarinkomen, voor pa is 2.000 misschien een maandloon. Ik denk dat hier lang voor gespaard is, en dat pa een aantal studievoorwaarden opgelegd heeft.

Ik denk dat "ik leg 2 euro bovenop elke euro die jij kan sparen, én je moet studeren, zoon" een mooie manier is om je kind te motiveren om
- te spelen op een goed instrument
- te leren sparen
- te leren dat studeren opbrengt.

En dan nog een moeder die weet wat een Marshall is, én dat ze luid kunnen gaan. Mooi.

Muzieknono
3 maart 2009, 08:35
Mooie gitaar man, tof van je pa.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

kassie
3 maart 2009, 09:26
Lees eens goed: meneer heeft hem niet gekregen: hij 800€, z'n pa 2.000€. Voor een student van 15 jaar is 800euro een volledig jaarinkomen, voor pa is 2.000 misschien een maandloon. Ik denk dat hier lang voor gespaard is, en dat pa een aantal studievoorwaarden opgelegd heeft.

Ik denk dat "ik leg 2 euro bovenop elke euro die jij kan sparen, én je moet studeren, zoon" een mooie manier is om je kind te motiveren om
- te spelen op een goed instrument
- te leren sparen
- te leren dat studeren opbrengt.

En dan nog een moeder die weet wat een Marshall is, én dat ze luid kunnen gaan. Mooi.

ik denk dat het gewoon helemaal niet aan de orde is om ethische kwesties te bespreken over het wel of niet schenken van cadeaus in een bepaalde prijsklasse.

DaveItUp
3 maart 2009, 10:05
Kijk zo leer je kids de waarde van geld.

Luke-wannabe
3 maart 2009, 10:06
ik had van de week gezegd dat men lijkt te zoeken naar dingen om tegen me te kunnen kankeren. en ik heb gewoon gelijk; jou post bewijst het weer. je wilt gewoon dat ik iets negatiefs zeg, dus dan bouw je dat zo weer om dat het negatief is, terwijl het alleen vragend bedoeld is.
Gast dit gaat echt te ver, hoor. Alsof mensen dat serieus doen. Wellicht zitten ze erbij, maar de post die jij quote vind ik er erg sympathiek uitzien.
En matig eens in je reacties. Minder impulsief met een verhitte kop tikken helpt al een hoop!

Luke-wannabe
3 maart 2009, 10:08
Kijk zo leer je kids de waarde van geld.
Ach ik ben ook vaak gematst door m'n ouders (niet zo als in dit topic, maar ok). Maar nu ik een arme student ben weet ik prima de waarde van geld hoor.
Daar kom je toch vanzelf wel achter? Alleen als je een beetje labiel bent kom je niet zelf tot die ontdekking.

DaveItUp
3 maart 2009, 10:12
Ach ik ben ook vaak gematst door m'n ouders (niet zo als in dit topic, maar ok). Maar nu ik een arme student ben weet ik prima de waarde van geld hoor.
Daar kom je toch vanzelf wel achter? Alleen als je een beetje labiel bent kom je niet zelf tot die ontdekking.

Nou ik ken er zat. Ik persoonlijk vind het buiten proportie, maargoed misschien ligt het aan mij en is dit niet de plek om daarover te gaan discussieren.

Denk alleen dat het een stuk meer voldoening geeft als je in een aantal jaar groeit qua gear. Telkens een stap maken, meegroeien met je spel en stijl.

Niet dat ik nee tegen m'n pa had gezegd destijds, maargoed....whatever :)

Daan_B
3 maart 2009, 10:18
Stinkt naar jaloezie hier zeg:soinnocent:...

DaveItUp
3 maart 2009, 10:29
Ja dat is 't!

Quink
3 maart 2009, 10:30
Lees eens goed: meneer heeft hem niet gekregen:

No shit Sherlock..... :roll:


Misschien moet je mijn post eens goed lezen. Verdiep je ook eens in de betekenis en het gebruik van smilies. Dan zie je wellicht dat (het eerste deel van) mijn post niet 100% serieus was.


Of denk je dat ik ook daadwerkelijk overweeg lichaamsdelen weg te doen voor een gitaar?? :o




@ topicstarter: Ga eens gauw een fatsoenlijke camera regelen! Meer foto's!!!! ;)

Ibanez666
3 maart 2009, 10:32
tja, de tijd dat jij 15 was... de tijden zijn nu gewoon anders. ipv die vox heb je een dozijn andere amps voor dat geld die beter klinken. Mijn eerste post was trouwens ook nog redelijk neutraal. het was alleen opvallend, en daar sprak ik me over uit. Later kwam de uitleg, en die vind ik zeer begrijpelijk, en daar ga ik dan ook gewoon helemaal in mee. de t.s. wil later investeren voor/in een nieuwe marshall, groot gelijk heeft ie, en daarmee is de kous af. de gitaar is SCHITTEREND, en daar zeg ik dus ook niks over. alleen de combi van die gitaar en amp was raar. het leek nl alsof de amp met de gitaar tegelijk kwam. nee dus, bleek niet zo te zijn. z'n moeder was anti marshall, en deze amp was de beste qua tone van wat ie had geprobeerd, nja, mooi toch?

ik had van de week gezegd dat men lijkt te zoeken naar dingen om tegen me te kunnen kankeren. en ik heb gewoon gelijk; jou post bewijst het weer. je wilt gewoon dat ik iets negatiefs zeg, dus dan bouw je dat zo weer om dat het negatief is, terwijl het alleen vragend bedoeld is.

Misschien een idee om je gewoon eens wat relaxter op te stellen joh. En das gewoon positief bedoeld.
chill zoals ze tegenwoordig zeggen....

sjaak1990
3 maart 2009, 12:40
Waarom zo moeilijk over een mooi cadeau, met eigen bijdrage...het is toch geen opvoedingsdiscussie het gaat om de gitaar en die is mooi.
En voor 800 euro koop je nieuw geen echt goede buizenamp vind ik, wel behoorlijk spul, maar een amp die ik hier goed bij zou vinden passen zit ver boven de 1000...en die kan er in de toekomst ook echt nog wel bijkomen lijkt me.

Ibanez666
3 maart 2009, 12:42
Waarom zo moeilijk over een mooi cadeau, met eigen bijdrage...het is toch geen opvoedingsdiscussie het gaat om de gitaar en die is mooi.
En voor 800 euro koop je nieuw geen echt goede buizenamp vind ik, wel behoorlijk spul, maar een amp die ik hier goed bij zou vinden passen zit ver boven de 1000...en die kan er in de toekomst ook echt nog wel bijkomen lijkt me.

Voor 800 koop je echt wel een behoorlijke tweede hands

Luke-wannabe
3 maart 2009, 12:46
En voor 800 euro koop je nieuw geen echt goede buizenamp vind ik, wel behoorlijk spul, maar een amp die ik hier goed bij zou vinden passen zit ver boven de 1000...en die kan er in de toekomst ook echt nog wel bijkomen lijkt me.
Wat een onzin. Voor minder dan 800 koop je een JCM800 of een AC30 bijvoorbeeld. Geweldige amps als het je ding is.

Luke-wannabe
3 maart 2009, 12:48
Denk alleen dat het een stuk meer voldoening geeft als je in een aantal jaar groeit qua gear. Telkens een stap maken, meegroeien met je spel en stijl.
Ja natuurlijk geeft dat meer voldoening, maar wie ben jij (/zijn wij) om daarover te oordelen?

Hendriks
3 maart 2009, 13:47
Word weer een raar topic , TS heeft gewoon een gitaar voor het leven , een andere versterker zal nog wel eens komen.
Ik persoonlijk vind dat Vox leuk spul maakt , natuurlijk is een leuke buizenbak "the realthing", maar als je 15 bent bent is dit een top set.

Gefeliciteerd man.

sjaak1990
3 maart 2009, 13:59
Voor 800 koop je echt wel een behoorlijke tweede hands

Ik had het idee dat de TS iemand was die liever nieuw spul koopt, ook een nieuwe gitaar namelijk. 2e hands is het een heel ander verhaal.


Wat een onzin. Voor minder dan 800 koop je een JCM800 of een AC30 bijvoorbeeld. Geweldige amps als het je ding is.

Ook weer 2e hands, jcm800+cab heb je toch niet voor 800. Zijn wel mindere amps voor op je slaapkamer natuurlijk...maar goed zijn ze natuurlijk wel.

Luke-wannabe
3 maart 2009, 14:01
Ook weer 2e hands, jcm800+cab heb je toch niet voor 800. Zijn wel mindere amps voor op je slaapkamer natuurlijk...maar goed zijn ze natuurlijk wel.
Ik kocht mijn 1-kanaals JCM800 combo voor 600.

sjaak1990
3 maart 2009, 14:11
Ik kocht mijn 1-kanaals JCM800 combo voor 600.

Ja een combo is wat anders, natuurlijk ook een erg mooie amp. Maar dat is 2e hands en er zijn genoeg mensen die alleen nieuwe dingen willen kopen, daar ging ik even vanuit en ik vind dat je nieuw geen geweldige amps kan kopen voor 800, wel best goede natuurlijk maar ik ging uit van een amp in dezelfde klasse als de gitaar. Daar wil ik niemand mee beledigen, daarom zeg ik ook ik.

Orpheo
3 maart 2009, 14:15
ik dacht dat de discussie omtrent de amp een gedane zaak was? en voor 800E kan je echt wel een toffe buizenbak kopen. kochjes, leuke fender hotrods, marshall combo's, voxjes, orange tiny terror met een leuke kast, tweedehands engl's...

Ibanez666
3 maart 2009, 14:17
ik dacht dat de discussie omtrent de amp een gedane zaak was? en voor 800E kan je echt wel een toffe buizenbak kopen. kochjes, leuke fender hotrods, marshall combo's, voxjes, orange tiny terror met een leuke kast, tweedehands engl's...

Haha discussies en gesloten op GN? ;)

sjaak1990
3 maart 2009, 14:32
Haha discussies en gesloten op GN? ;)

Dat nooit, sta ook nog steeds mijn punt:)

Ibanez666
3 maart 2009, 14:34
Dat nooit, sta ook nog steeds mijn punt:)

Eigenlijk zijn we net een stel wijven... :)

sjaak1990
3 maart 2009, 14:35
Eigenlijk zijn we net een stel wijven... :)

Haha klopt, ook net zo snel op de teentjes getrapt :)

@orpheo: ik zei dezelfde klasse als de gitaar.

LP_CL
3 maart 2009, 15:19
ik had van de week gezegd dat men lijkt te zoeken naar dingen om tegen me te kunnen kankeren. en ik heb gewoon gelijk; jou post bewijst het weer. je wilt gewoon dat ik iets negatiefs zeg, dus dan bouw je dat zo weer om dat het negatief is, terwijl het alleen vragend bedoeld is.

Ach Orpheo toch, maak je niet druk. Als ik als mede-forumlid Groove zijn post lees, merk ik toch wel echt dat hij oprecht niet de intentie heeft om je aan te vallen. Ik vond die post eigenlijk echt heel doordacht en voorzichtig net om je niet te kwetsen. En ik vind ook dat hij een heel solide punt heeft. Vat het niet persoonlijk op, maar eerder als een suggestie.

Pas, op, ik vind dat je wel gelijk hebt he. Die gitaar is wereldklasse, topniveau, veel hoger in de ladder kan je moeilijk klimmen.
Daarnaast gebruikt hij een simpel oefenversterkertje. Dit is inderdaad niet erg in balans. Als dit nu een 30-jarige ervaren speler geweest was, zou je antwoord volledig terecht geweest zijn. Maar de knul is nog maar 15, is waarschijnlijk nog niet erg lang bezig met gitaar, en kan dus ook nog niet echt veel verschil horen/voelen tussen al die amps. Je gehoor moet toch altijd een beetje getraind worden als het aankomt op tone. Daarbij zal hij waarschijnlijk vooral thuis op zijn kamer spelen, en heeft hij absoluut geen nood aan een full tube stack. Daarbij komt ook dat wanneer je een amp goed kent, en op een correcte manier gebruikt, je er altijd wel een acceptabele tone eruit kan krijgen. Ik heb al een aantal keer gezien dat mensen zelfs uit een marshall MG een heel deftige tone krijgen.
Ik ben er zeker van dat na een tijd, als de knul zich nog steeds amuseert met zijn gitaar, de versterker zal vervangen worden door iets wat meer past bij zijn gitaar, maar als hij op dit ogenblik tevreden is met de klank die er uit zijn VT komt, dan is daar toch helemaal niets mis mee?
Daarnaast is het beter om, als je echt een R8 wil, direct een te kopen, met een iets minder goede versterker (zeker als je op dit moment toch niet veel verschil hoort in tone), dan een gewone LP std, met een 800€ amp. Want later zal hij die std. toch weer willen verkopen voor een R8, en een 800€ amp is nog steeds niet echt in balans met de gitaar die hij heeft. Dus moet hij later opnieuw een versterker komen, en zal hij toch weer meer geld kwijt zijn dan tevoren.

Je visie wordt soms wat overschaduwd door je (terechte) obsessie voor kwaliteit en tone. En dat is soms te merken in je posts. Soms is dit wat misplaatst, en dat zou je wat meer in het oog kunnen houden (ook al bedoel je het goed, en heb je in de essentie wel gelijk).

Oprecht: ik heb absoluut geen hard feelings tov. jou, orph, alleen vond ik dat groove de nagel op de kop sloeg met zijn post, en dat naar mijn mening daar geen kwade bedoelingen achter schuilden.

Orpheo
3 maart 2009, 15:34
ik vind van niet. Mijn post was niet beledigend, mijn post was niet neerbuigend, het was alleen een opmerking. ik zei dat ik het grappig vond dat ie naast zo'n mooie gitaar die vox had. dat ie 15 was, had ik nog niet eens gelezen/mee gekregen; ik keek alleen naar die mooie gitaar (lijkt me ook wel iets zeggen, of niet soms?). Dan word wat ik gezegd heb verkeerd opgevat, verdraaid, en weer aangegrepen om de discussie op te doen laaien 'orpheo is respectloos'. Ik ben helemaal niet respectloos, ik vroeg het me alleen af, net als in dat topic van dirkdewaard. Ik kreeg gewoon antwoord op hetgeen ik me afvroeg, snap het relaas, en de kous is af. ik begrijp het, snap de keuze, en die keuze is heel logisch. Het leek er alleen op alsof ie de vox deed tegelijk met die les paul,en dat vond ik vreemd. niets meer, niets minder.

Ibanez666
3 maart 2009, 15:39
ik vind van niet. Mijn post was niet beledigend, mijn post was niet neerbuigend, het was alleen een opmerking. ik zei dat ik het grappig vond dat ie naast zo'n mooie gitaar die vox had. dat ie 15 was, had ik nog niet eens gelezen/mee gekregen; ik keek alleen naar die mooie gitaar (lijkt me ook wel iets zeggen, of niet soms?). Dan word wat ik gezegd heb verkeerd opgevat, verdraaid, en weer aangegrepen om de discussie op te doen laaien 'orpheo is respectloos'. Ik ben helemaal niet respectloos, ik vroeg het me alleen af, net als in dat topic van dirkdewaard. Ik kreeg gewoon antwoord op hetgeen ik me afvroeg, snap het relaas, en de kous is af. ik begrijp het, snap de keuze, en die keuze is heel logisch. Het leek er alleen op alsof ie de vox deed tegelijk met die les paul,en dat vond ik vreemd. niets meer, niets minder.

Juist door steeds zo te antwoorden hou je het in stand. Antwoord gewoon niet, of met "wat jij wil". Chill man, je gaat overal veel te diep op in. Als jij vind dat je niet zo bent als je hier wordt neergezet is dat toch goed genoeg? Lak aan de rest zou ik zeggen...

Johannes
3 maart 2009, 15:41
@ts: Vette gitaar! Iets minder gave amp :P Als dit je speelgoed is op je 15e, NICE!

@alle zeikerds: Kap nou es met zeiken!

zeiler
3 maart 2009, 15:43
je kan veel zeggen, maar ik vindt 't een wel heel gave gitaar... :o! Veel mensen van 15 moeten het inderdaad met heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel minder doen ;)! Heb hele veel ervaring daarmee wat dat betreft, haha! super man!
gefeliciteerd ;)! stikjaloers :(!

en @ Orph, windt je niet zo op, maar om als eerste topic meteen een opmerking maakt over iemand die over een Valvetronix speelt. Je hebt het denk ik niet zo bedoeld, maar komt wel beetje minachtend over... :dontgeti: En da's jammer ;)!

---

Gniffel, over gear gesproken: ik zag pas een video over Lincoln Brewster, een gitarist die regelmatig voor duizenden mensen speelt... Hij heeft 2 Fender Custom shop strats, paar Gibsons etc... en als effecten? zo'n POD X3 live... En wow, wat krijgt hij er een geluiden en alles uit, niet normaal :strat:

http://www.youtube.com/watch?v=BkT4tLiH32M

Orpheo
3 maart 2009, 15:44
en @ Orph, windt je niet zo op, maar om als eerste topic meteen een opmerking maakt over iemand die over een Valvetronix speelt. Je hebt het denk ik niet zo bedoeld, maar komt wel beetje minachtend over... :dontgeti: En da's jammer ;)!

---


dat is dus wat jullie ervan maken. niet wat ik zeg.

Johannes
3 maart 2009, 15:52
dat is dus wat jullie ervan maken. niet wat ik zeg.

Blijkbaar wordt je verkeerd begrepen. Ik kan wel wat mogelijke oorzaken verzinnen, maar de kans is aanwezig dat ik dan ook verkeerd begrepen word (lees: mensen tegen de schenen schop).

LP_CL
3 maart 2009, 15:52
dat is dus wat jullie ervan maken. niet wat ik zeg.

Dit is waar jij fout bent. Ik weet heel goed dat het je bedoeling niet is om zo over te komen, en dat het enkel bedoeld was als opmerking, niet als commentaar, maar jij moet goed beseffen dat sommige dingen anders overkomen dan dat je bedoelt. Als jij iets zegt of doet, en de meeste mensen vinden dat dit nogal 'x' overkomt, maar jij bedoelde het 'y', wie heeft dan gelijk? Jij, of alle anderen?

Het gaat hier niet om WAT je zei, het gaat over hoe je overkomt. En als de mede forumleden je erop wijzen, dan is het misschien best van er even over na te denken, en niet lullig te blijven ontkennen. Het is gewoon een kwestie van hoe de wereld rondom jou de dingen die je zegt ervaart.

Perceptie is iets wat je zelf niet in de hand hebt, maar waar anderen je wel in kunnen sturen. Luister er dan ook naar.

dunnoaname
3 maart 2009, 15:58
Wat een gezever zeg.

Gefeliciteerd met je schitterende gitaar. Ik denk dat het zeker voor heel wat jaren een prachtig instrument is!

Wat de standaard betreft, ik heb ook ooit een akoestische gitaar en een bas aangetast zien worden door een standaard. Een uitstekende standaard die je lak geen schade aanbrengt is die van Hercules.
Ik heb zelf deze (http://www.herculesstands.com/guitars/GS415B.html) . Ze hebben een grip systeem en zijn zeer stevig. Daardoor geniet je gitaar optimale bescherming.

Veel speelplezier met je nieuwe gitaar!

ijzerbroot1
3 maart 2009, 16:02
In ieder geval een hele mooie gitaar, ik ben wederom jaloers! Veel speelplezier gewenst, trek je niks aan van het commentaar der elitisten ;)

Mazzelpik...

RS-Rik
3 maart 2009, 16:36
Kereltje krijgt een wereldgitaar en gelijk vast het hele forum over elkaar.


Heel veel plezier met de gitaar, als het nu nog kut klinkt kun je niet meer je gear de schuld geven ;-) das namelijk wat ik altijd doe!!

EuroCinema
3 maart 2009, 16:38
Wat een prachtige gitaar, gefeliciteerd! Een versterker wordt m.i. pas iets om je grote zorgen over te maken als je met enige regelmaat optreedt. Tot die tijd is dit gewoon een prima ding.

Pepe
3 maart 2009, 17:03
Orph z'n Lp's heb ik alweer voorbij zien komen, die pakt ook elke gelegenheid aan ze te showen he http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Ik weet het niet of het zo'n goed idee is om gelijk het beste te krijgen op jonge leeftijd, er zit een waardevol element in om zelf te knokken voor dingen en naar een volgende stap te groeien.
Veel beter dan de R serie kan het niet worden. Die ontdekkingstocht van goed naar beter is voor een groot deel de grap van alles.

LP_CL
3 maart 2009, 17:26
Hij kan wel nog andere dingen ontdekken in andere gitaren:
- gitaren met een goede upper fret access
- lichte gitaren
- single coils, P90's, actieve elementen, ...
- bolt on of neckthru gitaren
- verschillende houtsoorten voor body, neck en fretboard
- tremolo's allerhande
- 24 frets
- ...

Ik denk toch dat er zoektocht voor hem genoeg overblijft hoor. Hij heeft enkel de pech nu dat hij nooit op slechte gitaren meer zal spelen :seriousf:

UNIMOG
3 maart 2009, 17:50
wow, echt een mooie gitaar. en als jij je geluid van je Vox toch goed vindt dan is eht ja goed, niet dan?;)

Ik ben ook 15, en speel ook 1,5 jaar, maar ik moet het nog doen met een 15 watt marshall en een goedkope ibanez. ;)

Mr Xen0
3 maart 2009, 18:13
wow, echt een mooie gitaar. en als jij je geluid van je Vox toch goed vindt dan is eht ja goed, niet dan?;)

Ik ben ook 15, en speel ook 1,5 jaar, maar ik moet het nog doen met een 15 watt marshall en een goedkope ibanez. ;)

Ach, niet iedereen krijgt zo'n mooi buitenkansje van z'n vader toch?

Wel een prachtgitaar en zeker veel plezier toegewenst. :]

Fender75
3 maart 2009, 21:13
Schitterende gitaar, veel plezier ermee, en zoals EuroCinema zegt: die versterker komt vanzelf wel...

Solidkick
3 maart 2009, 21:26
Lijkt verdacht veel op de Hondo II die ik had op m'n 15e.
Ik wens je net zoveel speelplezier.

geert1976
4 maart 2009, 01:57
mooie gitaar joh.

en wat betreft de Amp was jou keuze na eigen onderzoek, maak je niet dik
het is niet alleen de gear, maar ook het plezier wat spelen leuk maakt:ok::soul:

Bolder
4 maart 2009, 22:33
Pas trouwens op met die gitaarstandaarden. De weekmakers in de rubbers ervan vreten de nitrolak van je gitaar aan (en dat gebeurd vrij snel). Vlug een katoenen doek omwinden, of een "nitro-proof" standaard kopen.
))

Ik heb (nep)bond om de houders van mijn standaard gedaan :cooler:

Quink
4 maart 2009, 23:06
Ik heb (nep)bond om de houders van mijn standaard gedaan :cooler:

Vakbond? Wielrijdersbond? Bond van verveelde huisvrouwen? :D

Mike999999999
4 maart 2009, 23:24
zker hele vette gitaar. Nu nog ouder late worden. Dan wordt ie nog mooier:p

ik heb niks tegen een valvetronix, maar een gib lp doe je toch wel een beetje teniet op zo'n versterker. das als fietsbanden onder een ford mustang. ik zou je vader nog een keer lief aan kijken:P

toch ben ik wel jalours, maar p90 blijven beter klinken;)

Martijn-w
4 maart 2009, 23:54
Vakbond? Wielrijdersbond? Bond van verveelde huisvrouwen? :D

James Bond

heavy-metal-thunder
7 juli 2009, 01:01
dit lijkt mij wel wat voor in de toekomst

http://feedback.nl/?b=HMAAH2266&a=47

als je thuis niet luid kan spelen, ben je goed af met de valvetronix. Ik speel al een 4-tal jaar op zo'n ding. Heb thuis allerlei lampenversterkers geprobeerd, hotplate-toestanden enz... kan niet op tegen de Vox.

undertaker321
7 juli 2009, 01:04
ja maar ik kan mijn sound niet vinden op dat ding. te veel mogenlijkheden. ik wil gewoon zo'n jtm45 geval met een thd hotplate.

en dan rocken maar


met een pedalboard natuurlijk

pannekoek
7 juli 2009, 02:13
ja maar ik kan mijn sound niet vinden op dat ding. te veel mogenlijkheden. ik wil gewoon zo'n jtm45 geval met een thd hotplate.

en dan rocken maar


met een pedalboard natuurlijk



vintage modern heeft echt vette ballen! dan ding klinkt zo ongelovelijk strak! helemaal in combinatie met een les paul of es335!

undertaker321
7 juli 2009, 12:19
ja ik moet toch nog sparen voor een nieuwe amp. :D en dan hoop ik rond de 12 uit te komen en dan.... gitaartje mee naar de muziekwinkel en lekker testen. maar dan ga ik denk wel in Almere kijken bij Nederlandmuziek. komt mijn gitaar ook vandaan