PDA

View Full Version : sorrie vor de stomme vraag...



Diedo
17 maart 2003, 17:37
misschien een erg domme vraag, maar ik vraag me af of buizen nou alleen hard slijten als je hard speelt...

BTW: als iemand mij ook maar iets kan vertellen over een BRADLEY versterker:
laat het zo snel mogelijk weten!

toch bedankt voor het beantwoorden van deze domme vraag...

Diedo

RadiuS
17 maart 2003, 17:57
je bedoelt hard kwa volume? ik geloof wel dat buizen harder moeten werken als je je versterker voluit zet en dus sneller slijten. Kweet niet hoeveel het verschil is...

Diedo
17 maart 2003, 18:05
ja, ik bedoelde als je hem eens flink laat zwoegen...
het leek me eigenlijk ook wel logisch, maar ik heb er verder echt geen verstand van....

andy
17 maart 2003, 19:10
volgens mij slijten buizen sneller als je de amp veel gebruikt. niet van volume.

Negative K3 fan
17 maart 2003, 19:32
Waarschijnlijk slijten je eindbuizen wel harder als je je amp altijd op tien hebt staan dan als je altijd op 2 speelt.

RadiuS
17 maart 2003, 19:53
Omdat ze dan harder moeten werken?? k weet t ook niet, ze zeggen wel dat als je je amp heel zacht zet je de buizen nog niet eens "kietelt" daaruit maak ik op dat als je m heel hard zet (en je bv. eindbuisoversturing krijgt) ze ook flink warm worden ofzo? ach k weet t ook niet, k heb t vast fout

signsofzodiac
17 maart 2003, 20:26
Hoe het precies werkt weet ik niet maar absoluut: je buizenbak laten zweten = kortere levensduur van de buizen. Je moet het zien als gewone lampen. Als je die harder laat werken branden ze ook sneller door dan hun 'normale' levensduur. Zal de hitte-ontwikkeling zijn.

Diedo
17 maart 2003, 20:29
ok dat is dan wel duidelijk...
de buizen slijten sowieso wel en ze slijten dus harder als je hem harder zet...
het is zo logisch... :smile:


maar natuurlijk heeft nog nooit iemand van het merk Bradley gehoord...
de enige plek waar ik er iets over kan vinden is op een duitse muziek site, maar dan moet je er wel zoor betalen... de afzetters...
dit ivm met een advertentie op marktplaats, want ik ben hard opzoek naar een beetje een fatsoenlijke versterker voor een "gevorderde beginner"

Diedo