PDA

View Full Version : 19" gitaar tuners



bambamstudio
2 maart 2009, 12:27
Ik wil een 19" tuner voor in de studio aanschaffen.
Nu heb ik er 2 op het oog:

de Behringer BTR200 of de Korg DTR 1000.
De Korg is nu in de aanbieding bij Feedback voor 139 euro, de Behringer is 60 euro goedkoper.
Ik vraag e af of er verschil in zit tussen die 2, en zo ja wat het verschil dan?

bambamstudio
2 maart 2009, 12:32
Vergelijking: http://www.thomann.de/gb/search.html?xsid=7815cb1d650cb67e9081bfa7df093a03&gk=GIZUGT&kf=on&oa=ala&pc=show&chk70610=on&chk41875=on

Ik zie qua specs alleen verschil in de marge.....dus wie helpt?

Bl44t44p
2 maart 2009, 15:24
Eh het feit dat je met Behringer te maken hebt?

Lijkt misschien een simpel antwoord, maar ik heb laatst ook eens zitten zoeken naar de kwaliteitsverschillen in een Behringer en Korg 19 inch tuner (ook nog gekeken naar de DTR-2000), en daaruit bleek dat die meerprijs van de Korg het absoluut waard is. Die Behringer kun je na een paar jaar gewoon afschrijven, net als zoveel van hun producten.

Zoek anders eens naar het BTR200 topic hier op Gitaarnet, staan ook nog wat ervaringen in :)

bambamstudio
2 maart 2009, 15:34
Thanx voor je replay, ik had ook al gezocht hier maar kwam er niet echt uit, vandaar een nieuw topic. En dat kwaliteit van beh.....klopt als een bus.

Chiel
2 maart 2009, 23:41
Sorry hoor, maar die Behringers zijn zo slecht dat je zelf al een tone verandering hoort terwijl de tuner amper een krimp geeft :???:. Zeker voor in de studio out of the question!

AART
3 maart 2009, 00:24
+1.

Net mjn BTR2000 de deur uit gedaan. Leuke tuner, stemt ook redelijk ok, maar de degelijkheid laat te wensen over(veel slap plastic).

Net een 2ehands DTR-2 gekocht van Korg, echt een wereld van verschil. Simpele maar ongelofelijk degelijke tuner.

dml
3 maart 2009, 09:31
Die Behringer kun je na een paar jaar gewoon afschrijven, net als zoveel van hun producten.


Da's een interessant punt!! De aanschafprijs van Behringer ligt ongeveer de helft lager dan van een Korg. Als je inderdaad gaat afschrijven en je stelt daarbij een termijn van 5 jaar, op welk apparaat schrijf je dan het meeste af?

Dat een Behringer tuner een toonzuiger is (zie post Chiel), lijkt mij niet zo relevant, het is toch wel bekend dat je een tuner het liefst buiten je signaalpad houdt.

Is een Behringer tuner bijvoorbeeld minder accuraat dan een Korg?

bambamstudio
3 maart 2009, 14:12
Toch maar voor de Korg DTR1000 gegaan:

http://www.bambamstudio.nl/plaatjes/studio/small/KorgDTR1000.jpg

Chiel
3 maart 2009, 15:54
Dat een Behringer tuner een toonzuiger is (zie post Chiel), lijkt mij niet zo relevant, het is toch wel bekend dat je een tuner het liefst buiten je signaalpad houdt.

Is een Behringer tuner bijvoorbeeld minder accuraat dan een Korg?

Ik bedoelde juist dat hij juist niet accuraat is. Wanneer je stemt hoor je zelf al een tone verhoging terwijl de Behringer nog nauwelijks een krimp geeft :makeup:. Echt 1000x niks dus!

(V)etallica
3 maart 2009, 17:19
Wat vinden jullie van de tuner in de G-major van TC electronics? Zal ook wel in de rest van de G-serie zitten neem ik aan...
Het is eigenlijk een fx unit, maar er zit ook een tuner aan boord met 2 opties: grof stemmen (geadviseerd voor live gebruik) en fine-tuning (vooral voor afstellen van gitaar)
Tot nu toe vind ik hem prima, maar heb hem nog niet zo lang. (Scheelt ook weer 1HE in rack.)

Groet,
Rik

HaroldA
3 maart 2009, 17:40
Tot nu toe vind ik hem prima, maar heb hem nog niet zo lang. (Scheelt ook weer 1HE in rack.)

Toen ik nog een G-Major had heb ik er gelijk een Korg DT1000 bij gekocht! ;)

Zo'n grote KITT tuner stemt gewoon veel fijner dan zo'n klein schermpje, hoe nauwkeurig hij ook is.

WillemdaGuide
4 maart 2009, 10:23
Da's een interessant punt!! De aanschafprijs van Behringer ligt ongeveer de helft lager dan van een Korg. Als je inderdaad gaat afschrijven en je stelt daarbij een termijn van 5 jaar, op welk apparaat schrijf je dan het meeste af?

Ik weet niet beter dan dat voor een bedrijf hoge afschrijvingen intressant zijn, meer afschrijving is minder winst, dus minder belasting betalen.
Tis maar hoe je het bekijkt dus.

Maar on-topic, De Korg...Oh, ik zie dat dat hem ook geworden is, gefeliciteerd, goede keus!

HaroldA
4 maart 2009, 10:33
Ik weet niet beter dan dat voor een bedrijf hoge afschrijvingen intressant zijn, meer afschrijving is minder winst, dus minder belasting betalen.

Ach ja, ik had mijn korg nieuw voor 140 gekocht en een half jaar later voor 120 weer verkocht. Goede investering dus!

Kaïn
4 maart 2009, 23:14
Wat vinden jullie van de tuner in de G-major van TC electronics? Zal ook wel in de rest van de G-serie zitten neem ik aan...
Het is eigenlijk een fx unit, maar er zit ook een tuner aan boord met 2 opties: grof stemmen (geadviseerd voor live gebruik) en fine-tuning (vooral voor afstellen van gitaar)
Tot nu toe vind ik hem prima, maar heb hem nog niet zo lang. (Scheelt ook weer 1HE in rack.)

Groet,
Rik

Ding doet et prima. Stem er, ook live, al jaren mee. Works for me!

Liquid_Metal
6 maart 2009, 12:31
Ik heb ook de G-Major tuner en die doet het voor mij prima. Ik gebruik een gitaar met Floyd Rose dus ontstemmen is er niet zo erg bij. Toch is er voor mij geen reden om een extra rackspace op te offeren voor een tuner.