PDA

View Full Version : cab advies



SloeGin
2 maart 2009, 11:34
Ik ben op zoek naar een closed cab voor men Fender Vibro Champ XD.
Deze versterker heeft maar een 8" speaker maar wel een line-out.

Nu vraag ik me af:
Welke cab zou het best bij deze amp passen?
Een 1*12 of 2*12?
Welke speakers etc?

Alvast bedankt voor jullie advies!

MarkV
2 maart 2009, 11:41
Deze versterker heeft maar een 8" speaker maar wel een line-out.


Op een line-out kan je geen speaker aansluiten. Je kan wel de interne 8" disconnecten en daarop een externe cab aansluiten.

Jensen, Weber en Eminence speakers worden meestal in Fenders gebruikt. Geen echte ervaringen voor de rest.

SloeGin
2 maart 2009, 11:44
Op een line-out kan je geen speaker aansluiten. Je kan wel de interne 8" disconnecten en daarop een externe cab aansluiten.



Sorry ja dat bedoel ik :)

the sure thing
2 maart 2009, 13:46
Ik ben op zoek naar een closed cab voor men Fender Vibro Champ XD.
Deze versterker heeft maar een 8" speaker maar wel een line-out.

Nu vraag ik me af:
Welke cab zou het best bij deze amp passen?
Een 1*12 of 2*12?
Welke speakers etc?

Alvast bedankt voor jullie advies!
Wees a.u.b. wat specifieker. Wat voor gitaar heb je? Welke pedaaltjes? Hoe wil je klinken? Alleen clean? Meer bas/meer hoog? Wat bevalt je nu niet aan de 8" speaker?

SloeGin
2 maart 2009, 15:51
Wees a.u.b. wat specifieker. Wat voor gitaar heb je? Welke pedaaltjes? Hoe wil je klinken? Alleen clean? Meer bas/meer hoog? Wat bevalt je nu niet aan de 8" speaker?

Ik heb een Epiphone LP Custom met SD Hotrodded p'ups.
Als ik op 'metalmode' speel (ja een Fender en metal .. maar toch gaat dit vrij goed) klinkt het te schel. Ik gebruik een gemodde Boss Metalzone om de metalsound iets minder nasaal te krijgen en dit helpt effectief ook maar het klinkt nog te schel.
Dus wat ik zoek is denk ik meer bas :)

Orpheo
2 maart 2009, 16:16
tja die 8'' is gewoon heel nasaal en schel. is gewoon het karakter van de speaker he.

the sure thing
2 maart 2009, 16:28
Ik heb een Epiphone LP Custom met SD Hotrodded p'ups.
Als ik op 'metalmode' speel (ja een Fender en metal .. maar toch gaat dit vrij goed) klinkt het te schel. Ik gebruik een gemodde Boss Metalzone om de metalsound iets minder nasaal te krijgen en dit helpt effectief ook maar het klinkt nog te schel.
Dus wat ik zoek is denk ik meer bas :)
Als ik dit zo lees, denk ik dat een 1x12 al een hele verbetering is. Ik zou mij in jouw geval niet zo druk maken over het merk/soort enzo.

Adqeruin
2 maart 2009, 17:14
Inderdaad, zon 12'' verplaatst veel meer lucht en krijgt het zaakje waarschijnlijk wel gedaan.

SloeGin
3 maart 2009, 13:03
Inderdaad, zon 12'' verplaatst veel meer lucht en krijgt het zaakje waarschijnlijk wel gedaan.

En het best een gesloten cab dan toch, juist?

sjaak1990
3 maart 2009, 13:09
En het best een gesloten cab dan toch, juist?

Bij closed is er meer speakerdruk, maar minder spreiding, iets om te proberen. Ik gebruik mijn cab half openback op het moment, vind ik voor om mijn kamer het beste.

the sure thing
3 maart 2009, 13:13
En het best een gesloten cab dan toch, juist? Open of closed, zou in jouw geval beiden een hele verbetering zijn qua laag.

SloeGin
27 maart 2009, 06:57
Open of closed, zou in jouw geval beiden een hele verbetering zijn qua laag.

Even een kleine bump.

Wat is een rechtvaardige prijs voor een 2de hands 1x12" cab?